Gå til innhold

motor varme og håndbrekklys problemer

gt150

Anbefalte innlegg

Når motoren er blitt varm og jeg er i fart ligger temperaturen under den normale verdien, men når bilen står i ro øker den til normal verdi. Er vel ganske logisk mer kjøling og slikt, men trodde da termostaten skulle slippe gjennom mindre vann da, slik at motoren holdt stabil temperatur? Er det slik på deres andre primeraer også? eller bør jeg bytte termostaten?

Og en ting til.

For ei lita stund tilbake begynte det røde lyset i dasjen ,som lyser når hånbrekket er på, å lyse men jeg kjører, og håndbrekket er helt nede. Det kan forsvinne, og plutselig komme igjen, mens jeg kjører.. Føler det har forverret seg. Er det kun håndbrekket det lyset indikerer for? eller er det utslitte bremser i tilleg? hva må jeg gjøre?

Deler kjøpes: en stykk GT-frontfanger 91-93, vinduspylervæske tank, list under høyre lykt, og høyre fremdør.

Fikk pris på lakkering på bilen. 10000, hellakkering, svart. da tok jeg å demonterte lykter, speiler osv. selv.

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:

Bytt termostaten! Den står åpen hele tiden! Da har du sirkulasjon i kjøleveska hele tiden og vannet får ikke tid til og bli varmt før det kommer tilbake til radiatoren! Når du står stille så vil ikke radiatoren kjøle ned vannet

2:

Kan være håndbrekk-bryteren eller det som er mest sannsynelig er lite bemsevæske! Dette behøver ikke og bety at klossene er utslitte men de kan være jevnt slitt foran og bak og bremsevæske nivået vil synke til under min. merke! Da er det bare og fylle bremsevæske til max. merke! Sjekk først om klossene er slitte, og skift de hvis de er det!

Sjekk også for evnt. lekkasje;)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gt150

For ei lita stund tilbake begynte det røde lyset i dasjen ,som lyser når hånbrekket er på, å lyse men jeg kjører, og håndbrekket er helt nede. Det kan forsvinne, og plutselig komme igjen, mens jeg kjører.. Føler det har forverret seg. Er det kun håndbrekket det lyset indikerer for? eller er det utslitte bremser i tilleg? hva må jeg gjøre?

Det første jeg ville sjekket var bryteren som står nede ved håndbrekket. Lampen bruker å lyse på min bil også av og til selv om brekket er helt nede, men det forsvinner hvis jeg "rikler" litt på brekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by NissanPrimera

[b

2:

Kan være håndbrekk-bryteren eller det som er mest sannsynelig er lite bemsevæske! Dette behøver ikke og bety at klossene er utslitte men de kan være jevnt slitt foran og bak og bremsevæske nivået vil synke til under min. merke! Da er det bare og fylle bremsevæske til max. merke! Sjekk først om klossene er slitte, og skift de hvis de er det!

Sjekk også for evnt. lekkasje;) [/b]

Mulig dette er et dumt spøprsmål, men kan brekklampa reagere på at bremseklossene foran er slitt også. Skifta nemlig nettopp bremseklosser bak, og etterfylte bremseveske...

Lampa begyner bare å lyse når man grisekjører og spesielt i svinger.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Mulig dette er et dumt spøprsmål, men kan brekklampa reagere på at bremseklossene foran er slitt også. Skifta nemlig nettopp bremseklosser bak, og etterfylte bremseveske...

Lampa begyner bare å lyse når man grisekjører og spesielt i svinger.

Lampa lyste hos meg også, skifta bremseklosser foran, har aldri sett lampa siden. :) Bortsett fra når jeg drar opp brekket seffers :>

Just because i rock, doesn`t mean i`m made of stone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyllte på bremseveske. Var komt ned på MINimun på tanken, så fyllte opp til maks. og nå lyser ikke lyset lenger :)

Når det gjelder kjølesystemet, så sjekka jeg oppi radiatoren, og vannet var helt grønt jævli og tykk skitten graut. så jeg skal skifte ut alt vannet og rense det litt og bytte termostat.

Hakke peiling på hvor man strammer håndbremsen.

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider