Gå til innhold

Sveise hull etc.

Ranger emnet

Laaars

Anbefalte innlegg

Bare lurer på en ting ang. sveising av hull, som f.eks i et karroseri, hvis man skal sveise inn nye blinklys eller nytt tanklokk feste osv. (Tenker hovedsaklig på Golf, men det spiller ingen rolle).

Etter at man har kappa ut den delen der den nye biten skal sveises inn, skal man da sveise fast den nye biten kant-i-kant med den utskjærte? Eller legger man den nye biten BAK karroseriplata, sveiser fast også sparkler over der det er ujevnt?

Et annet spm.

Jeg har et sveiseapparat fra Biltema, dette her:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=879&iItemId=21101

Jeg bruker det uten gass nå (flussfylt tråd) men det kan også brukes MED gass.

Kan dette brukes til den type sveising jeg nettop nevnte?

Hvordan går man fram? Er det sånn at man fester det ved hjelp av noen punkter, også går over hele etterpå så det blir en jevn sveis rundt hele?

Håper på svar. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man legger biten kant i kant eller så kan man bruke en falsetang slik at man får en nedsenket kant man legger biten ned i.

Skal du sveise igjen et lite hull så legger du bare plata på baksiden.

Å sveise med flussfylt tråd er vel ikke noe særlig etter det jeg har hørt (har aldri prøvd selv)

Jeg har nettopp sveiset inn feste til alu. tanklokk og det har jeg punktet fast, jeg har ikke tenkt å punkte så det ser ut som helsveis.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider