Gå til innhold

Svarte biler kræsjer mest!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

De kan føre statistikk over hvilke farge på bilen de har alle som mister kortet...da vill de se hvem som er mest aggresiv tror nå jeg da...kan godt hende det er svart det også men... jeg hadde ikke svart bil!:D

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalheim

hmm.. har ikke hatt noen uhell enda og jeg har kjørt svart bil i snart et år nå.. :)

Nei jeg tror ikke de mener det slik at alle som kjører svart bil krasjer.. ;) Denne statestikken sier vel kanskje mest om hvem som kjøper seg svarte biler, for hvilken farge man har på bilen har ingenting med hvor ofte man krasjer.Allt kommer ann på føreren. Så i følge dette viser det seg at det er flest dårlige sjafører som kjører svart bil...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror faktisk det kan ha noe med fargen å gjøre...

var vel også forsket på hvilke biler som hadde MINST kræsj i trafikken -> rød. konklusjonen var noe med at du så en rød bil mye fortere enn andre.. husker sølvfarge var utsatt for å kræsje.. (front mot front elns)..

hvis jeg ikke husker feil :) var iallefall avisoppslag om det for noen år siden. tror det er en tråd om det her på forumet også.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

tror faktisk det kan ha noe med fargen å gjøre...

var vel også forsket på hvilke biler som hadde MINST kræsj i trafikken -> rød. konklusjonen var noe med at du så en rød bil mye fortere enn andre.. husker sølvfarge var utsatt for å kræsje.. (front mot front elns)..

hvis jeg ikke husker feil :) var iallefall avisoppslag om det for noen år siden. tror det er en tråd om det her på forumet også.

Noen gang stått på en plass der du får oversikt over bilene som står parkert på f.eks. en parkeringsplass? Jeg leste den rød-farge artikkelen og prøvde å gi en rask blikk på parkeringsplassen og merket faktisk at de gule og røde bilene "stakk seg ut fra mengden" :) Ikke rart gult og rødt brukes som ambulansefarge de fleste steder. Driter i denne artikkelen uansett, jeg digger sorte biler, den jeg har nå er sort, og den jeg planlegger å kjøpe skal også være det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider