Rikky Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 Hvor finner jeg en kasse til en Rockford Fosgate RFR-3112? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Oktober 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2002 skal den være stor dah??? Har du vært på thorsov sappa og sett, dem har ferdig bygde kasser..:cool: Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by RikkyRally Hvor finner jeg en kasse til en Rockford Fosgate RFR-3112? Det første som falt meg inn var at den kassa finner du på Byggmakker eller lignende, i deler! :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Er det noen side på nette da? hvor det står forslag til kasser, mål, tegninger og div? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by HiiP Er det noen side på nette da? hvor det står forslag til kasser, mål, tegninger og div? Du finner en del "lådritningar" og ett hendig lite kassebyggeprogram på http://www.mds.se/downloads/index.phtml ;) Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 på http://www.autohifi.no finner du anbefalt kassevolum til alle RF elementer Tore Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 1, 2002 Rapporter Share Skrevet November 1, 2002 Originally posted by famir Du finner en del "lådritningar" og ett hendig lite kassebyggeprogram på http://www.mds.se/downloads/index.phtml ;) Det kasseprogrammet er greit hvis du allerde veit hvor mange liter kassa skal være på ,eller hvis du har MDS bassere for du kan ikke taste inn dine egne paramentere, men på fullversjonen (som du må betale for) så kan du det. Det er vel ikke noen som har ett crack vel?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 4, 2002 Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 Hvis du bygger kassa selv får du akkurat så mange liter som elementet ditt skal ha og når du lager den selv kan du tilpasse den bedre til bilen din enn en kasse du kjøper. Dette er heller ikke noe dyrere heller omvent.Dette trenger du: Kjøp MDF plater hos maxbo, minst 19mm, baderomsilikon, noe skikkelig bra lim, en god del skruer til platene, skruer til element og høytalerterminal, skruer til høytalerterminal, bassrefleksrør hvis du ikke skal ha lukket kasse, og til slutt et trekk hvis du vil at kassa skal se bra ut. av verktøy trenger du drill, stikksag, tommestokk og en passer. Et par timer i garasjen og kassa di er ferdig. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 4, 2002 Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 Spiller formen på kassa noen spssiell rolle? Finnes jo masse kasser med ganger i osv... for å få den rette lyden. Bass reflex plassering osv? Må veggene være flate? eller kan jeg bygge ned der reserve hjulet skal ligge? Bruke glassfiber eller annet compositt matriale? Eller holder det at den har det rette volum i liter? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 4, 2002 Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 Originally posted by Nox Et par timer i garasjen og kassa di er ferdig. et par timer ja... Da er du jævlig dreven :D Bruk god tid! Og vær pinlig nøyaktig når du kapper matrialene. Det må være absolutt helt tett. Tett alle skjøter med silikon. Det er mine råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet November 4, 2002 Rapporter Share Skrevet November 4, 2002 Originally posted by HiiP Spiller formen på kassa noen spssiell rolle? Finnes jo masse kasser med ganger i osv... for å få den rette lyden. Bass reflex plassering osv? Må veggene være flate? eller kan jeg bygge ned der reserve hjulet skal ligge? Bruke glassfiber eller annet compositt matriale? Eller holder det at den har det rette volum i liter? Det holder at det er ratt antal liter. Tett igjen hullet i bånn av reservehjulsbrønnen og se hvor mange liter vann du kan helle oppi så kan du begynne å regne ut kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zievert Skrevet November 6, 2002 Rapporter Share Skrevet November 6, 2002 Bassreflex røret eller rørene, bør være koniske (buet eller no) i beggen ender da blir det bedre lyd. Pluss og de bør festes i samme vegg som elementet, med mindre du skal lage en båndbasskasse,noe du ikke burde gjøre med mindre du er ekspert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet November 6, 2002 Rapporter Share Skrevet November 6, 2002 Originally posted by HiiP Spiller formen på kassa noen spssiell rolle? Finnes jo masse kasser med ganger i osv... for å få den rette lyden. Bass reflex plassering osv? Må veggene være flate? eller kan jeg bygge ned der reserve hjulet skal ligge? Bruke glassfiber eller annet compositt matriale? Eller holder det at den har det rette volum i liter? Desto mere vinkler på kassen desto bedre. Det værste en kan gjøre med tanke på form er å lage en kasse som er formet som en terning. Grunnen til dette er for å unngå stående bølger. Hvor sinnsykt mye det har å si, det skal jeg ikke begi meg innpå, men skal en følge læreboka så er det slikt:) Det å lage kasse i reservehjulsbrønnen med glassfiber eller tilsvarende er veldig greit dersom en gjør det skikkelig. Sparer mye plass og det er mye lettere å lage en fin installasjon. Plassering av bass og bassrefleksrør finnes der ingen fasittsvar på, i noen biler fungerer det best å la bass slå fremover, mens i andre fungerer det best bakover. Det mest vanlige idag er å la bassen slå bakover og ha evt bassrefleksrøra oppover. Den optimale kassen er iflg mine meninger, en membrankasse, dette er den minste kassen som en kan lage og også den som spiller best. Det er ikke den kassen som gir mest trøkk og er en type installasjon som krevere endel av monteringen, men rett montert fungerer det sinnsykt bra og tar minmalt med plass! Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet November 6, 2002 Rapporter Share Skrevet November 6, 2002 skal du ha anlegget i en golf-lignende bil,vil jeg anbefale å la subben(e) peke oppover... da jeg var på dB-drag finale i 2000, hadde jeg en kasse på 220 liter (netto) med 1 15" og 2x8" bassrefleksrør... fant ettehvert ut at for å spille høyest,var jeg nødt til å la subben spille oppover,med ett rør på hver side (så langt bakover mot bakruta som mulig!)..grunnen til at denne plasseringen er så gunstig,TROR jeg er at du oppnår en slags "horn"-effekt (og horn-høyttalere er som allment kjent MYE mer effektive enn vanlige høyttalere...oppnådde da 149.3 dB, som jeg var rimelig bra fornøyd med... (sprengte et batteri gjorde vi også,men...) (dette spilte helt klart IKKE pent...men veldig høyt...) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet November 17, 2002 Rapporter Share Skrevet November 17, 2002 hvis jeg kjøper en kasse til mine rfd-2212= 2x35liter, passer denne inn i en saab 900 83 mod, eller en volvo 240? trenger jeg noe mer enn 19mm MDF eller burde jeg ha 22mm? noen som har hørt disse basserene spille? spiller de bra? skal ha kabler, er det noen som kan foreslå ei pakke fra en forhandler eller noen merker som er bra, har ingenting av kabler... hva trenger jeg? har cd-spiller, kondentator, en forsterker som skal dra frontsettet mitt (300 w og 6x9 300w). en audison lrx1.400 som skal dra basserene mine!!! hva trenger jeg av kabler? meter? pris? hvor burde jeg kjøpe det osv...? trenger alt vh Alexander Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg