Gå til innhold

Godkjenning av ombygd bil....

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

4-Link og watt-link skal være mulig og godkjenne på 240.

 

For og godkjenne motoren må du ha utskrift av effekt og dreiemoment på motoren fra volvo, eller bremsepapirer på motoren. En 240 kan godkjennes med 253 hk på originale ventilerte bremser, på grunn av at volvo oppgir 220 hk som maks og biltilsynet tillater 15% over (tror jeg).

 

Buret skal ikke hindre inn og utstigning av bilen, og må være polstret der sjåfør og evt. passasjer kan komme i kontakt med det i en smell.

 

Har du fuelcell må du sikkert ha brannvegg.

 

Jeg er ikke 100% sikker på noe av dette, men du bør snakke med biltilsynet om hvilke krav dem har og hva som er mulig og få godkjent. Prøv og få til et skriftlig svar fra dem om hva dem krever for og få dette prosjektet godkjent, så står du mye sterkere den dagen du skal vise den.

 

Lykke til med prosjektet! Ikke glem og legg ut bilder da:D :D

VOLVO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

godkjenning av ombygd bil....

 

 

1981 242

-veltebur

-hydr. håndbrekk

-t5r motor 300hk++

-fuelcell

-4-link

-watt-link

-sekvensiell kasse

-masse annet dyrt dilldall

 

mulig og få hvite skilter på dette? kansjke greit og snakke med biltilsynet først?!

 

Skal den gå som vanlig "gatebil" så må det være mekanisk håndbrekk, men skal den kun brikes i motorsport sammenheng, så kan man ha hydraulisk brekk.

 

Ellers så er det mange som har fått godkjent bilder som er "slemmere " satt opp enn det der.. (tenker da på v8 427-700ciu twin-big-ass-turbo +700hp osv..)

 

Har iallefall sett en bigblock v8 tt i en 245 stv for 5-6 år sida... muligheten er der iallefall :D

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hydr. håndbrekk er ikke lov på en gatebil, en parkbrems/nødbrems skal kunne låses i posisjon, og evt. brukes ved nødstilfelle (altså hvis bremsekretsen ryker, så skal du ha en mekanisk ordning får å få det til å låse!!)

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel forskjellige hydrauliske håndbrekk. Man får slike som man monterer på den orginale vaieren, slik at det bare er en hydraulisk pumpe som strammer vaieren noe jævelig, da skal ikke dette gå utover bremsekretsene.

 

Videre kan du gjøre slik som jeg gjorde på mk2 escorten, lage en brakett under som du vipper opp slik at brekket står i låse stilling. Dette bør da være mulig å få godkjent da det lever opp til kravet om at det skal kunne låse bilen/få den til å stå stille

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Man får vel forskjellige hydrauliske håndbrekk. Man får slike som man monterer på den orginale vaieren, slik at det bare er en hydraulisk pumpe som strammer vaieren noe jævelig, da skal ikke dette gå utover bremsekretsene.

 

Feil.. rally rbekk har sin egen bremsepumpe som går på caliperne bak. de bare kobles på en spesiell måte med no retur dyser osv.

 

men ryker bremsene så ryker brekket også... trist, men sant..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang motoren din så godkjenner volvo alle sine volvomotorer og V8 (350cid anbefales) I volvo sine papirer står det "alternative volvo motorer eller V8". Eneste som kan bli problem er foraksellasten som ikke må overstige 1000KG (derfor sliter du med f.eks en bigblock.

 

Så i et brev fra volvo til biltilsynet en gang at de anbefalte å montere en 350 cid da denne tilfredstiller kravene til støy\CO\foraksellast osv..........Den passer rett å slett best

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener detta hydrauliske brekket går på vaieren og da på den vanlige håndbremsen, ret og slett en annen og bedre måte å stramme vaieren på.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår