Gå til innhold

Tråden om min bil, E36 318IS coupé

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 691
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

SNØ!! Er morro med lav bil og vinter, jada så artig at! Spesielt når brøytebilen har tatt ferie ser det ut som... Tatt på Foynland utenfor Tønsberg idag:

267e9af1.jpg

PS: Litt lenger ned i denne gata bor faktisk selveste Carl I. :) Er ledig hus ved siden av, hvis du har 45 mill :crazysant

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNØ!! Er morro med lav bil og vinter, jada så artig at! Spesielt når brøytebilen har tatt ferie ser det ut som... Tatt på Foynland utenfor Tønsberg idag:

267e9af1.jpg

PS: Litt lenger ned i denne gata bor faktisk selveste Carl I. :) Er ledig hus ved siden av, hvis du har 45 mill :crazysant

du er nyansatt hos Mesta fortida? som brøytemannskap? =)

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at ikke vi er de eneste som har litt snø på veiene :eek:

Dr_S; grillen din, er den uorginal? Det ser ut som det er en ganske stor glippe mellom den og panser? damndamn

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr_S; grillen din, er den uorginal? Det ser ut som det er en ganske stor glippe mellom den og panser? damndamn

Nei, men panserhengslene er skjeve så de må byttes, derfor er panseret litt skjevt i tillegg.. Alt er ikke justert osv...men får jo inn mer luft nå da, hehe

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nøkkelen ja, med lys i er det vel

Siste nytt: Xenonlysene mine er døde, forårsaket av 1 stk defekt ballast. Jeg får nytt sett av Dybvik Trading tilsendt og han får mitt i retur. Jaja, ut å skru i gule lysene igjen da... damndamn

Står på forrige side :P

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men panserhengslene er skjeve så de må byttes, derfor er panseret litt skjevt i tillegg.. Alt er ikke justert osv...men får jo inn mer luft nå da, hehe

Samma som hos meg det. Hele fronten ser skjev ut, pga. panserhengslene. Drit irriterende.. Mye jobb hos deg, eller? Hos meg er det iallfall av med skjermer, viskere, og plastdeksler for å bytte hengslene. Men, detaljene gjør jo helheten, og jeg må få si det igjen, du har virkelig en fin bil. Går absolutt den rette veien, bestiller kromdeler, "oppdaterer" bilen, men uten å gjøre den noen form for sær eller ut av E36' allerede nydelige linjer og former. De dørhåndtakene var jo forresten veldig pene! Hva mer skal krommes? Forresten, på det siste vinterbildet, så det ut som om den "sidelykten" (høyre side på bildet) er dårlig festet, lekker litt, eller noe annet. Kan ikke sette fingeren på det, men det så ikke helt ut som på andre siden.

Skulle forresten ikke tatt noen nydelige vinterbilder, da? Finn en nydelig location, og ta noen nydelige vinterbilder :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble termostaten og pakningene byttet på bilen, og YES!! det var digg å kjenne skikkelig varme inne i bilen igjen. :D Og termostaten var stabil som bare det! Var litt jobb å bytte den, pga det satt igjen masse rester fra den gamle pakninga. Tok ca 2 timer totalt. Sto UTE i -10 og hadde bygglampe :) happyhappy

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, de instruksjonene som jeg leste på en DIY-side, var litt for omfattende skrevet. Det vi gjorde var først å skru av viftedekselet (2 plastskruer øverst), så skrudde vi av vifta. Så var det 3 eller 4 skruer på der hvor de 2 slangene fra radiatoren kommer inn. Blir endel søl med kjølevæske, men det er fort gjort! Husk at det er kjekt med et barberblad og litt pussepapir for å fjerne gammel pakningsmasse :) Trengte heller ikke ta av noen reimer slik jeg leste man måtte...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Gjort no mer med bilen i det siste da? :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider