Gå til innhold

Tråden om min bil, E36 318IS coupé

Ranger emnet

Dr_S

Anbefalte innlegg

• Svar 691
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da har muderen endelig fått sin 318iS i hus. hehehe.

Siden du kan litt om dette og tydeligvis forguder din 318is (den er pen, ikke kebab som mange andre) Dr. S så spør jeg litt

1.) Er din også lavt giret(dvs høyt turtall)? (ca 2300 omdreininger i 90 på 5 gir)

2.) Høyre siderute går ned hvis du trykker på knappen men ikke når du holder den inne (Gåen knapp?)

3.) Konfilter på denne også så den høres ut som il tempo gigante når man gir på :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nokså bra det, turtallet altså.

Begge nålene stiger proporsjonalt med hverandre, så 100km/t skal være ca 3k rpm. Har stussa på at det er ganske lavt selv, men etter å ha kjørt litt forkjellige BMW'r har jeg finni ut at det er normalt?

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du Dr s. Skal ikke slike tråder som dette ligge i prosjektforumet.

Du er jo den værste meg registrert til å klage på andre som ikke følger reglene dere selv har laget , så da mener j den tråden hører hjemme på prosjektforumet.

Jeg anser nok ikke det å style en bil for et prosjekt, derfor ligger ikke tråden på Prosjektforumet. Denne tråden ble dessuten laget før Prosjektforumet ble til :) Les reglene for prosjekter! Men ja, hadde jeg hatt seriøse planer som f.eks motorbytte, hadde det vært et prosjekt :)

Da har muderen endelig fått sin 318iS i hus. hehehe.

Siden du kan litt om dette og tydeligvis forguder din 318is (den er pen, ikke kebab som mange andre) Dr. S så spør jeg litt

1.) Er din også lavt giret(dvs høyt turtall)? (ca 2300 omdreininger i 90 på 5 gir)

2.) Høyre siderute går ned hvis du trykker på knappen men ikke når du holder den inne (Gåen knapp?)

3.) Konfilter på denne også så den høres ut som il tempo gigante når man gir på :D

Ja, isen liker turtall, det er det som er moro med M42 motorene :) Kan dra den lett til det sperrer.

Problemet med rutene kommer av enten defekt eller skadet elmotor inni døra.

Temmelig avanserte greier inni der, hvis du ikke har skrudd slikt før, ville jeg fått BMW til å se på det, gåen regulator mener jeg skyldes dette.

Konfilter lager friskere lyd på alle biler omtrent ;)

Skjedde forresten noe rart istad, var ute å cruisa litt i ei 50 sone. Plutselig hører jeg BANG! i sida på bilen, svinger inn til ei busslomme og ut av bilen med lommelykt. Trodde det var noen drittunger som hadde kasta stein på meg eller.no. Så ser jeg nede ved høyre kanal, et merke som likner på steinsprut og litt riper! Kjører litt rundt i området for å se etter kids med stein. Trodde også en liten stund det kunne ha vært luftgevær...Men da jeg kjørte tilbake så jeg en knust 0.5 plastflaske ligge ved kanten. Jeg har sannsynsligvis da kjørt på denne flaska og så har det spruta plast opp i kanalen. Heldigvis der jeg skal sette på sideskjørt snart ;)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]Trodde det var noen drittunger som hadde kasta stein på meg eller.no. Så ser jeg nede ved høyre kanal, et merke som likner på steinsprut og litt riper! Kjører litt rundt i området for å se etter kids med stein. [...]

Bra for naboungene at du ikke fant noen av de i nærheten da, haha.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke fra BMW idag, de var så snille å sende hjem til meg :)

Ny slange til toppdeksel og bensinfilter (stort!)

Ringte lakkerer i byen her, de skulle ha 2500 +mva for lakke to M3 skjørt...Hva synes dere om prisen?

Hmm, jeg betalte 700,- hos min lokale lakkerer, da lakkerte han 2 sideskjørt.

Skoda Enyaq iv80x -2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte lakkerer i byen her, de skulle ha 2500 +mva for lakke to M3 skjørt...Hva synes dere om prisen?

Dette syns jeg var dyrt. Sideskjørtene er jo heller ingen avanserte ting å lakkere, som feks. støtfangere. Jeg fikk en pris av min lokale billakkerer om 3000kr inkl. mva for lakkering av en delvis bulket frontfanger om jeg får kalle det det og panser. Syns ikke den prisen var så ille igrunn, mht. arbedet de skulle ha utført på frontfangeren.. Undersøk med mange billakkerere, jo flere "søk" jo lettere er det for at du finner en rimelig en. Hvis du ikke bor så alt for langt fra Oslo vil jeg anbefale Aas og Nygård billakkering. Disse skal ta bilen min til uka for en mye hyggeligere pris enn mine lokale billakkerere. Han utfører jobben litt billigere for Bimmers.no medlemmer, da det var noe reklame om han for en god stund tilbake. Faktisk noe over 1 år siden..

btw. Du har en meget pen og gjennomført E36 318is. Det er slik bilene skal se ut, ikke noe "jalla spoiler og muhammed felger.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes drøyt ut. Jeg betalte selv 2000 for 2 fangere og litt småting i vinter. (Svart da.)

Kan ikke sammenligne verkstedpriser med svart, er som to ulike verdener. 4000kr var ikke billig nei. Burde klare å få det ned i halvparten hos en annen lakkerer. Går selvfølgelig litt på hvor dyr lakk du har.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw. Du har en meget pen og gjennomført E36 318is. Det er slik bilene skal se ut, ikke noe "jalla spoiler og muhammed felger.."

Hehe, takk for det. Får litt kjeft for kromlyktene mine, ellers er jeg vel "godkjent" av OriginalPolizei :) Prøver holde bilen mest mulig original mtp styling osv.

Ellers kan vel vel si at jeg har bare sjekket pris en plass da...men de er dyktige. Og svart pris kan selvfølgelig ikke sammenliknes med "hvit" :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider