Gå til innhold

Prøvekjørt: BMW 120i

Ranger emnet

Beamer Screamer

Anbefalte innlegg

Takket være bekjentskaper har jeg nå i natt fått prøvekjørt den splitter nye 1-serien! Bilen, som er det første eksemplaret i Norge, ble registrert i dag.

Førsteinntrykket var meget bra og heldigvis var bilen adskillig lekrere i virkeligheten enn det jeg har sett på bilder. Ikke helt uventet satt den som en klegg på veien uten å ofre komforten, antagelig mye takket være alu i understellet. Personlig hadde jeg gjerne forsaket litt komfort for litt strammere oppsett.

Finishen i interiøret var helt grei men ikke helt på høyde med de større modellene, dessuten savnet jeg temperaturmåler for kjølevannet og forbruksmåler. Ellers var interiøret tight og fint og gav den rette "trange" følelsen. Plassen var faktisk grei nok for 4 personer. Utvendig var det litt store spalter mellom tåkelyktene foran og karroseriet.

Motoren fikk jeg ikke prøve ut veldig siden den bare hadde gått et par kilometer, men den virket relativt kraftig og hadde en rimelig vibrasjonsfri gange for å være en 4-zylinder. Det største problemet motormessig var imidlertid lyden både innvendig og utvendig.

Den nye "drømmebilen" er en 1'er med den minste sekseren når denne blir lansert!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting når jeg leste det her. Trekker den lille tassen i riktig eller feil ende??

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider