Gå til innhold

Lakkering

partypulp

Anbefalte innlegg

Jeg tok mine lister av da jeg skulle lakkere nederste del av døren.

Det var masse steinsprut der som måtte fjernes.

Listene på p11 er limt fast med dobbelsidig tape. Skal en ta dem av, må en bruke litt makt, men det går.

Det er bare å lime dem fast igjen med f.eks. sikaflex eller annet (f.eks. fugelim til båt/bil).

Bruk tape for å holde listene fast til limet har tørket.

Jeg husker ikke hva tapen jeg bruker heter, men den er grå på fargen og har tråder som forsterkning. Egner seg veldig bra til å holde fast styling som blir limt.

Hvis du bruker tape til å holde fast listene/styling, så husk å ikke la bilen stå i solen. Da svir teipen seg fast til bilen, og du må pese med å få vekk limet fra tapen.

Når det gjelder lakkering av plastikk, så sitter lakken mye bedre om du lar listene få mange tynne lag med lakk. F.eks. 1 lag, 10 min pause, enda 1 lag, 10 min pause (10-15 ganger).

Men så klart, bruk noen lag med primer (på samme måte over), og vask tingen med silikonfjerner før du går i gang med noe.

Vet det er noen som bare pøser på med lakk for å få det blankt, men da riskikerer du lett at det bare renner, og lakke flasser veldig lett av når det gjelder plastikk.

Det er i hvertfall mine erfaringer. Håper det er til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har HØRT av folk at lakken begynner å flasse av på gamle plastikk deler, pga. alt gammelt veistøv, salt osv som har trukket seg inn i plast delene...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å få tatt meg en tur i morgen å høre på priser på litt lakkerings jobber.

Har gjort litt småtteri nå de siste dagene og er klar for å sette prikken over i'en.

Fjernet merkene bak idag.. ble en helt ny bil gitt :)

Har også byttet batteri,blinklys, antenne, matter, ventilhetter samt vindusviskere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet merkene bak idag?

Hvilke merker?

Noen idè om hvordan fjerne lykteviskerene? Og hvordan få spylervæske til å kun gå på vinduet og ikke på frontlyktene, samtidig deaktivere mekanismen som får frontviskerne til å gå?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan, Primera og SRI merket tenker jeg.

Lykteviskerne tas vekk ved å skru av den lille mutteren bak det dekselet som stikker ut av hullet. Så skrus den bare av bak grillen. Kontakten sitter som f. men den kommer til slutt. Så lenge du ikke trykker inn "lyktepusseknappen" så kommer det ikke vann ut heller. Men jeg bøyde de og satte på strips for sikkerhetsskylt. Du kan deaktivere knappen ved å dra ut kontakten bak. Jeg ødela tilfeldigvis knappen i det jeg skulle fjerne de så den er nedtrykt hele tiden :) Det er vel ikke en egen sikring tror jeg, ellers hadde jo det gått.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyktepusseknappen?

Så lenge den sitter på samme knappen som da jeg pusser vinduene er ikke dette så enkelt, kanskje dette er forskjell på p11 og p10?

Om sprederne står på så går lyktepusserne på også.

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh... Jeg trodde du hadde P10 jeg :) Men hvis du er virkelig ivrig kan du kjøpe en tysk vinduspusserbryter. Der er ikke den til lyktene med. PGA at Primera kom uten pussere der. Regner med at det da ikke er vann til lyktene heller ???

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, Nissan, Primera, 2.0 og SRI merkene bak og på siden.

Har hørt ang lakkering idag.

Om jeg skal lakke om bakluka, forskjermen og listene rundt bilen ; 3500 kr.

Han sa også at han ikke kan garantere at lakken sitter no bra på plastikken. Sa den løsner lett derfra.

Ga meg en pris på 10 000 kr for hellakkering (uten taket da det ikke var no vits)

Men har ikke tid før i september.. bahhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Stemmer det, Nissan, Primera, 2.0 og SRI merkene bak og på siden.

Har hørt ang lakkering idag.

Om jeg skal lakke om bakluka, forskjermen og listene rundt bilen ; 3500 kr.

Han sa også at han ikke kan garantere at lakken sitter no bra på plastikken. Sa den løsner lett derfra.

Ga meg en pris på 10 000 kr for hellakkering (uten taket da det ikke var no vits)

Men har ikke tid før i september.. bahhhhh

Hel lakkering 10000? Hva må du gjøre selv da? Er dette et bekjentskaps tilbud som bare gjelder deg?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg ta av spoiler bak selv, samt dørtrekk så han får rettet opp småbulker i dørene.

Ellers ikke noe :) (tror jeg)

Men dette er iallfall en bekjent av en bekjent.. så tviler på at det er åpent for alle.

Tror jeg skal spare til neste sommer jeg, og ta hellakkeringen da. Har litt lyst å lakke taket også, og da må jeg regne med 1000 kr til ca.

Bestille meg en time til april/mai 2005.

Lenke til kommentar
Del på andre sider