Krazy3en Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Noen som vil gi meg noen råd, tips og trix i forbindelse med dette prosjektet? Det er en original rallye. Motoren er fra en 99mod Golf 4 GTI (AGU motor). Noen som har billig datasprut til salgs kanskje? Tror det blir det letteste og beste i denne sammenheng. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Har desverre ikke noen gode råd, men her har du litt inspirasjon ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Tja, det er en god del ting du må ta høyde for ved denne ombyggingen. Startsperre på motoren og om det er vaier eller e-gas på den. Kan ikke helt se poenget med å bytte til en motor med mindre hester enn originalt. Ville heller bygget 16v istedet for 20v selv, men smaken er som baken :) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by LupoB0Y Kan ikke helt se poenget med å bytte til en motor med mindre hester enn originalt. Ville heller bygget 16v istedet for 20v selv, men smaken er som baken :) Potensialet i motoren. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Så potensialet for mer hk er større i en 20v enn i en 16v? Er vel ikke så mange som er enige med deg der, men.. Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Er vel bare jeg som har fått det for meg da. Men er ihvertfall lettere å få tak i 20V. Har hatt annonser over alt på nettet etter 16V. Ville isåfall gått for en 2liter 16V. Og så i andre rekke må jo den videre konverteres for turbo. TS Racing mente at med nytt grenrør, større turbo og nye dyser, ville jeg få 300hk. Det blir nok dyrere å konvertere en 16V til turbo for 300hk....? Bare en tanke. Takker likevel for dine tanker og meninger Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 ER vell ikke akkurat gratis å hente 300 hk av en 20V? Prisen som står på TS sine sider sier jo 105' for 280 hk ;) Tror en skal komme ganske langt med 100' på en 16V! Vet foresten om en 2.0 16V med 70.000 km til 5000 kroner.. men desverre uten ledningsnett. Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Juli 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Originally posted by Baldrick ER vell ikke akkurat gratis å hente 300 hk av en 20V? Prisen som står på TS sine sider sier jo 105' for 280 hk ;) 20k skulle han ha for det er trengte. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Baldrick: Hvor befinner den 2L 16V seg? Er på tide å begynne på en ny motor før 1.3T motoren tar kvelden... Og da er jo ikke en 2L 16V med turbo helt feil:D Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rozar Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Baldrick ER vell ikke akkurat gratis å hente 300 hk av en 20V? Prisen som står på TS sine sider sier jo 105' for 280 hk ;) Tror en skal komme ganske langt med 100' på en 16V! Vet foresten om en 2.0 16V med 70.000 km til 5000 kroner.. men desverre uten ledningsnett. Jeg tar i alle fall 65.000,- ferdig mappet og montert for mitt "340Hk kit".. -og det inneholder ganske mye mer enn bare grenrør, turbo og dyser. Motorfeste (tverrstilt) Splitpuls grenrør Større dyser bensinpumpe (tverrstilt) justerbar bosch bensintrykksregulator Garrett GT series turbo alt av slanger Vband kobling Eksoshus til Vband kobling boostkontroller 3" eksosanlegg 3" downpipe Tennplugger større maf-hus Frontmontert intercooler remap Bruk motronic-hjernen du, men får koblet bort startsperra så fungerer det mer enn bra nok.. Bosch motronic er på mange områder bedre enn andre datasprut pga. de mange sensorene som er koblet på originalt fra fabrikken. En 2L16V er også et veldig godt alt., men er utrolig mye dyrere å ta ut 300+Hk av. Da må du ha en total engine rebuild.. Siter ________________ mvh. Roy G. Hansen Audi RS3 '97 http://members.cardomain.com/rozar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bstdol Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Er det 340 hesters turbo kitet til 1.8 16V eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 340-kitet er nok til 1.8 20V Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baldrick Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Kitet til Rozar er til 1.8T 20V og ikke 16v.... Sa ikke at en ikke kan få det billigere, men at prisen hos TS er 105' for 280 hk, noe jeg ALDRI hadde betalt. For den del.. hadde aldri i livet betalt 65' heller for 340' hk ;) Siter 99 Passat 1.8T Bilde 84 Golf GLI cab bilde Tidligere biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyngman Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Baldrick Kitet til Rozar er til 1.8T 20V og ikke 16v.... Sa ikke at en ikke kan få det billigere, men at prisen hos TS er 105' for 280 hk, noe jeg ALDRI hadde betalt. For den del.. hadde aldri i livet betalt 65' heller for 340' hk ;) hehe "gutter" bare vent til jeg sitter i gang Mk2 V8er twin turbo prosjektet mitt ja da skal dere få se penge forbruk:D hoho tenk det V8 twin turbo i mk2:D ...det hadde vært noe ja Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Originally posted by Baldrick Kitet til Rozar er til 1.8T 20V og ikke 16v.... Sa ikke at en ikke kan få det billigere, men at prisen hos TS er 105' for 280 hk, noe jeg ALDRI hadde betalt. For den del.. hadde aldri i livet betalt 65' heller for 340' hk ;) Ikke jeg heller viss jeg hadde funnet meg en nesten strøken 1.8t , men viss jeg hadde kjøpt en med defekt turbo eller skadet og hadde fått bilen veldig billig så hadde det ikke gjort meg noe og brukt 50 000,- på seriøs trimming ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.