Gå til innhold

Rallye med 1.8T 20V

Ranger emnet


Krazy3en

Anbefalte innlegg

Noen som vil gi meg noen råd, tips og trix i forbindelse med dette prosjektet? Det er en original rallye. Motoren er fra en 99mod Golf 4 GTI (AGU motor).

 

Noen som har billig datasprut til salgs kanskje? Tror det blir det letteste og beste i denne sammenheng.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tja, det er en god del ting du må ta høyde for ved denne ombyggingen.

Startsperre på motoren og om det er vaier eller e-gas på den.

Kan ikke helt se poenget med å bytte til en motor med mindre hester enn originalt. Ville heller bygget 16v istedet for 20v selv, men smaken er som baken :)

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LupoB0Y

Kan ikke helt se poenget med å bytte til en motor med mindre hester enn originalt. Ville heller bygget 16v istedet for 20v selv, men smaken er som baken :)

 

Potensialet i motoren.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare jeg som har fått det for meg da. Men er ihvertfall lettere å få tak i 20V.

 

Har hatt annonser over alt på nettet etter 16V. Ville isåfall gått for en 2liter 16V. Og så i andre rekke må jo den videre konverteres for turbo. TS Racing mente at med nytt grenrør, større turbo og nye dyser, ville jeg få 300hk. Det blir nok dyrere å konvertere en 16V til turbo for 300hk....? Bare en tanke.

 

Takker likevel for dine tanker og meninger

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

ER vell ikke akkurat gratis å hente 300 hk av en 20V? Prisen som står på TS sine sider sier jo 105' for 280 hk ;)

 

20k skulle han ha for det er trengte.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baldrick: Hvor befinner den 2L 16V seg? Er på tide å begynne på en ny motor før 1.3T motoren tar kvelden... Og da er jo ikke en 2L 16V med turbo helt feil:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

ER vell ikke akkurat gratis å hente 300 hk av en 20V? Prisen som står på TS sine sider sier jo 105' for 280 hk ;) Tror en skal komme ganske langt med 100' på en 16V!

 

Vet foresten om en 2.0 16V med 70.000 km til 5000 kroner.. men desverre uten ledningsnett.

 

Jeg tar i alle fall 65.000,- ferdig mappet og montert for mitt "340Hk kit".. -og det inneholder ganske mye mer enn bare grenrør, turbo og dyser.

 

 

Motorfeste (tverrstilt)

Splitpuls grenrør

Større dyser

bensinpumpe (tverrstilt)

justerbar bosch bensintrykksregulator

Garrett GT series turbo

alt av slanger

Vband kobling

Eksoshus til Vband kobling

boostkontroller

3" eksosanlegg

3" downpipe

Tennplugger

større maf-hus

Frontmontert intercooler

remap

 

Bruk motronic-hjernen du, men får koblet bort startsperra så fungerer det mer enn bra nok.. Bosch motronic er på mange områder bedre enn andre datasprut pga. de mange sensorene som er koblet på originalt fra fabrikken.

 

En 2L16V er også et veldig godt alt., men er utrolig mye dyrere å ta ut 300+Hk av. Da må du ha en total engine rebuild..

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Kitet til Rozar er til 1.8T 20V og ikke 16v....

 

Sa ikke at en ikke kan få det billigere, men at prisen hos TS er 105' for 280 hk, noe jeg ALDRI hadde betalt. For den del.. hadde aldri i livet betalt 65' heller for 340' hk ;)

 

hehe "gutter" bare vent til jeg sitter i gang Mk2 V8er twin turbo prosjektet mitt ja da skal dere få se penge forbruk:D hoho tenk det V8 twin turbo i mk2:D ...det hadde vært noe ja

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Kitet til Rozar er til 1.8T 20V og ikke 16v....

 

Sa ikke at en ikke kan få det billigere, men at prisen hos TS er 105' for 280 hk, noe jeg ALDRI hadde betalt. For den del.. hadde aldri i livet betalt 65' heller for 340' hk ;)

 

Ikke jeg heller viss jeg hadde funnet meg en nesten strøken 1.8t , men viss jeg hadde kjøpt en med defekt turbo eller skadet og hadde fått bilen veldig billig så hadde det ikke gjort meg noe og brukt 50 000,- på seriøs trimming ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår