Gå til innhold

Japanske merkers overflod av modeler

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Som de fleste som leser posten skjønner det dette snakk om modeller som er tilgjenglig i norge og i japan i DAG ikke for 2 årsiden

Lengend kommer ny snart .. dserfor selges den ikke i dag i norge

Stream kom ny i 2003 .. og den har aldri vert tilsalgs i norge .. forgje utgave var derimot det ..

Grunnen til at jeg tok de japanske er fordi de tyske har så og si alle modellene tilgjenglig i norge .. samme med de italienske, franske og engelske ..

og de som ikke er det er mye lettere å fåtaki ettersom de faktisk lages bare noen times kjøretur unna ... med ratt på riktig side også ..

(alle de engelske som ikke selges direkte i norge er sportsbiler som uansett må spesiel bestilles)

alle de amerikanske som ikke selges i norge er ikke spennede (selvsagt er noen av de det men jeg er ikke no SUV freak)

hvorfor denne posten? joda .. jeg KJEDER MEG! og er BITTER! over at vi få de fattigeste modellene i norge .. nesten bare Fronnthjulstrekt møl! heldig vis får vi da Lexus og snart infiniti da .. (som begge er på god vei til å bli egene merker .. Lexus er 100% selvstendig om et år infiniti er også det snart (dato ukjent))

Hawkon: infiniti G20 finnes ikke .. beklager ..

Silvia lages ikke lenger .. forsvant med S15 ... beklager..

og hvorfor ta med modeller som ikke selges i japan i en post med biler som selges i japan?

Golfy: Mazda har startet importen av biler til norge selv og derfor forsvant noen modeller etter som de må bli ferdig med å bygge seg opp igjen først .. Mazda2 (Demio) kommer tilbake snart ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

leste feil og trodde kanskje det var om alle modellene siden du dro med norge der. vil si vi har flere kokere enn statene har når det gjelder nissan, selv om de fleste er med FWD.

spesifiser det med at G20 ikke finnes? så vidt jeg vet, så er det navnet på p10/p11 i USA ivertfall, men selvsagt, de er vel ikke i produksjon mer (slutta i 2001?).

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infiniti har disse modellene i dag

Q45

M45

I35

G35 Sedan og Coupe (Skyline V35)

QX56

FX35/45 (verdens Raskeste SUV?)

G20 er ikke lenger i modell programet demmes ...

må vel snart fikse litt påd et jeg skrev i starten av posten så folk ser bedre at det er det japanske markedet mot det norske

Mandel:

får man nissan silvia s15 i norge?

man må Bruktimportere ...

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra tyskerene er det vel mer sansynlig at de har motor alternativer som ikke er tilgjenglig i norge enn modeller ..

vet pr dags dato ikke om noen modeller som bli importert til norge av BMW, Merc, Auda, VW eller skOpel (begyner å bli trøtt nå)

men ikke orker jeg å sjekke nå heller ..

PS: VW Lupo selges ikke i norge ... der har vi altså ... 1 :P

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at de har kutta ut Lupo-produksjonen helt jeg men kanskje de kun har stoppa å importere miniputt bilen til miniputt landet vårt...

Du har vel rett når det gjelder motor-alternativer og tilgjengelighet. F.eks. E280 (tror jeg det var) har en nedtrimmet 320 motor og blir lansert snart, men pga avgiftssystemet i Norge blir den ikke å se i Norge siden prisgapet mellom E280 og E270CDi blir for stort... (snakker om dieselmotorer nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Angående det med tyske biler som ble nevnt her, hvor mange andre modeller har f.eks. BMW, Audi og Mercedes enn de som forhandler-importeres i Norge da? Trodde dem solgte alle sine modeller her :confused:

I praksis kan du kjøpe alle MB her. Vet ikke om det er noe som ikke tas inn, men hvis så skulle være, så er det bare å troppe opp hos BOS og si hva man skal ha. Det går jo f.eks. en SLR på norske veier.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

Fra tyskerene er det vel mer sansynlig at de har motor alternativer som ikke er tilgjenglig i norge enn modeller ..

vet pr dags dato ikke om noen modeller som bli importert til norge av BMW, Merc, Auda, VW eller skOpel (begyner å bli trøtt nå)

men ikke orker jeg å sjekke nå heller ..

PS: VW Lupo selges ikke i norge ... der har vi altså ... 1 :P

men hvis du går og sier du skal ha en lupo, så får du vel det?

Smart er på vei inn. har ikke hatt ofesiell importør, men det har blitt importert en god del "utenom" ..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider