Gå til innhold

Japanske merkers overflod av modeler

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

Originally posted by BLACK.PEARL

Mener å huske at de har kutta ut Lupo-produksjonen helt jeg men kanskje de kun har stoppa å importere miniputt bilen til miniputt landet vårt...

Du har vel rett når det gjelder motor-alternativer og tilgjengelighet. F.eks. E280 (tror jeg det var) har en nedtrimmet 320 motor og blir lansert snart, men pga avgiftssystemet i Norge blir den ikke å se i Norge siden prisgapet mellom E280 og E270CDi blir for stort... (snakker om dieselmotorer nå).

E280CDI er som du sier en nedtrimmet 320CDI. ca. like mye effekt som 270CDI, men den skal greie noen utslippskrav bedre enn både 270 og 320.

og heldige som vi er, så må vi betale volumavgift for 3,2 liter og effektavgift for "2,7"-liter. JEG hadde i hvertfall ikke kjøpt en slik 280CDI for å spare miljøet littegrann. Uansett så blir den nok tilgjengelig her i Norge, så hvis du ber om en, så får du en.

En annen bil vi ser lite av men som er vanlig i tyskland er C270 CDI. Helt hinsides avgifter på en sånn her i landet, men det måtte da vært en litt småartig motor i den bilen.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RX-7

Mazda Tribute ER/VAR tilgjengelig i Norge, ihvertfall. Vet ikke helt om den fortsatt er det, er jo bare en Ford egentlig...som selger dårlig i land som Norge.

her er VAR riktig ..

du får den enda da .. men ikke som mazda

Ford norge selger nemlig Ford Maverick i norge .. så den er ikke helt borte da..

NissanPrimera: Subaru ser på de 2 modellene som 2 helt forskjellige modeller. på samme måte som Auda ser på A6 og Allroad som forskjellige modeller ..

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

men hvis du går og sier du skal ha en lupo, så får du vel det?

Smart er på vei inn. har ikke hatt ofesiell importør, men det har blitt importert en god del "utenom" ..

Lupo tas ikke inn av merkeimportør var beskjeden jeg fikk på Vag sjappa her ihvertfall..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

Lupo tas ikke inn av merkeimportør var beskjeden jeg fikk på Vag sjappa her ihvertfall..

nettop ..

det er som de fleste allerede skjønner nettop merke importørene sine lister jeg bruker .. ALLE bilene på listen kan man få hvis man vil .. man må bare importere de .. men merke importørene tar bare inn et fåtall av de ...

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Toyota Corolla Altis? Så den var for salg på Filipinene.

Så har du jo dissa små Suzukiene, som finnes i multicabber, minivaner og pickuper..noen som vet navnet på de?

Alt jeg vet var at denna minivanen vi kjørte rundt i var en 2nd hand car, som ble importert fra Japan, så den bør jo selges i Japan. Kan godt hende du har skrevet ned navnet på den, husker bare ikke hva den heter.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Hva med Toyota Corolla Altis? Så den var for salg på Filipinene.

selges ikke i japan .. de har en annen Corolla Sedan .. samme som vi har her i landet..

Så har du jo dissa små Suzukiene, som finnes i multicabber, minivaner og pickuper..noen som vet navnet på de?

Alt jeg vet var at denna minivanen vi kjørte rundt i var en 2nd hand car, som ble importert fra Japan, så den bør jo selges i Japan. Kan godt hende du har skrevet ned navnet på den, husker bare ikke hva den heter.

de små suzukiene? lager suzuki biler som ikke er små da? :P

Suzuki Every/Carry kommer som MPV, Varebiler og pickup..

Suzuki Every+/Every Landy/Carry er akkurat samme bil .. bare en varaiasjon .. kommer også som MPV, Varebil og Pickup ..

de selges også i india som "Maruti Versa"

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by awt

Ja, jeg vet det, 200SX er Nissan i USA også, men feks Primera finnes kun under Infiniti.

Det heter vel ikke 200sx i USA, det er enten 180sx (for s13) eller 240sx (for s14/s14a) akkurat som i Japan.

Toyota har Lexus, Honda har Acura, Nissan har Infiniti. Er det forresten noen forskjell på Honda NSX og Acura NSX?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 70c

Er det forresten noen forskjell på Honda NSX og Acura NSX?

ingen .. 0.. nix... nada

det er bare et fåtall Acura som er litt forandret fra sin honda form..

og da er det bare motoren som er forandret..

Infiniti har 1 egen modell

Lexus har (i dag) også bare motor bytte (på 1 modell)

(egene modeller kommer januar 2005)

men det som skiller Acura ut her er at alle Acura kan man få kjøpt i USA nye som Honda (Utenom RSX/integra)

det kan man ikke med Lexus og Infiniti

de selger bare JDMO biler, med små forandringer.

(JDMO = Japanes Domestic Marked Only.. fin forkortelse:P)

[*] 2003 Lexus IS200

Lenke til kommentar
Del på andre sider