Gå til innhold

Police Pilot og 1 purk i bilen

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

Okei i går var det min tur - sivilbil bak meg i festningstunnellen - målt til 94km/t og purken påsto det hadde vært mye mye mer hadde det ikke vært for at det ble kø midt i tunnellen....

Ser noen påstår at police pilot er godkjent for bare en i bilen - og ja det var bare en i bilen uten noe video.

Dreit jeg meg ut når jeg aksepterte forelegget eller var det lurt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det holder at _en_ purk på MC kan måle deg med police pilot, så kan nok _en_ purk i bil gjøre det samme.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva var grensen der da? blei selv tatt med en slik med kun en jævel i bilen! ble målt til 116 i 70.. mista kortet på stedet og skreiv under.. trakk til bake under skriften etter noen uker nekta som faen på at jeg kjørte så fort,kontaktet advokat og kom med en grunn til at det var unøyaktig måling! fikk svar etter 6mnd om at jeg skulle da få igjen lappen... altså fikk nedsatt fra 9 til 6 mnd.. 8000-6000 i bot.. fikk ned farten med hele 5km/t altså 111! ikke mye men nok til 6mnd mindre! Du mistet vel ikke lappen men hvis du klarer å sette tvil på om målingen ble korrekt kan du slippe med mindre bot og eventuelt prikk mindre..kommer an på seff. men det er no jævli til styr med det!:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke vanskelig heller for snuten å jukse på målingen, da police piloten måler gjennomsnitt og styres manuellt. Det spesiellt når politibilen står på lur og ikke ligger bak. For da brukes referansepunkter på veien i stedet for politibilens egen fart. For piloten brukes jo på følgende måte. Når du som måles passerer ett punkt trykker snuten på en knapp. Så trykker han på ny når dam selv passerer samme punk. og det samme når målingen avsluttes. Hva skjer da hvis de trykker litt for tidlig?

2004 Volvo V70R AWD

1996 Fiat barchetta turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Giallio

Det er jo ikke vanskelig heller for snuten å jukse på målingen, da police piloten måler gjennomsnitt og styres manuellt. Det spesiellt når politibilen står på lur og ikke ligger bak. For da brukes referansepunkter på veien i stedet for politibilens egen fart. For piloten brukes jo på følgende måte. Når du som måles passerer ett punkt trykker snuten på en knapp. Så trykker han på ny når dam selv passerer samme punk. og det samme når målingen avsluttes. Hva skjer da hvis de trykker litt for tidlig?

`

Det er AKKURAT dette jeg sitter å tenker på, ble tatt i 134 i 90

med police pilot. Jeg lurer fælt på det der. Skal i forhørsretten på

torsdag og da skal jeg spørre om hvordan det der fungerer.

Det er så mye drittsekker som er politi, og jeg synes målingen

de hadde var høy, selv om jeg ikke vet selv hvor fort jeg kjørte.

Jeg har turbotimer som piper og blinker rødt når jeg kjører over

130 og det var kunn ett lite parti av de 2,8 km. de målte meg på

denne lagde lyd.

Derfor har jeg tenkt at hvis dem ser en ung kar i en litt spesiell bil

som kommer i grei fart så tenker de "han der skal vi faenmeg ta

lappen til" så kan de gjøre hva de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vegar_KH

`

Det er AKKURAT dette jeg sitter å tenker på, ble tatt i 134 i 90

med police pilot. Jeg lurer fælt på det der. Skal i forhørsretten på

torsdag og da skal jeg spørre om hvordan det der fungerer.

Det er så mye drittsekker som er politi, og jeg synes målingen

de hadde var høy, selv om jeg ikke vet selv hvor fort jeg kjørte.

Jeg har turbotimer som piper og blinker rødt når jeg kjører over

130 og det var kunn ett lite parti av de 2,8 km. de målte meg på

denne lagde lyd.

Derfor har jeg tenkt at hvis dem ser en ung kar i en litt spesiell bil

som kommer i grei fart så tenker de "han der skal vi faenmeg ta

lappen til" så kan de gjøre hva de vil.

Stemmer det ja! sånn følte hvertfall jeg det med en opphora e30 325... fikk jeg selvsagt værste rasshølet av purk i distriktet å i hæla! kjenner han godt men var faen ikke noe bønn det.. nei, får kjøre uten skilt å bare dra fra dem! :rolleyes:

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider