Gå til innhold

turbo og kvasskam

Ranger emnet


audun34

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by marius

Vi har tenkt å bruke 280 kammer med 10,8 i løft på Skylinen

Du kan ikke bare smelle i kammer med større durasjon og høyere løft. Først burde man vite litt om hvordan motor det er og hvor mye effekt som har tenkt å tas ut. Så må du ha stive nok fjærer om du skal ha ekstra mye løft.

 

Er det jeg sier....kammer må designes til applikasjonen,lite vits med kammer med enormt løft og 300 grader,hvis max turtall er 6500 rpm,da 300 graders kammer ikke hjelper på VE (Volumetrisk Effektivitet) før rundt 7600 ++ på f.eks en 2 -liters firer... :)

 

Eller var det noe annet du mente..? :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audun34

så da vil jeg ikke bli utflirt om jeg kjøpte meg en ny orginal kam i forhold til turbokonvertering? :)

 

Neida,det virker som oftest greit det,så sant du ikke skal lade MYE....dvs 1.5 bar + ... Kommer du til det nivået,er det bedre med en kam laget til det du skal putte den i... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår