Gå til innhold

Nå gir jeg opp gromlyd på bilen min snart.


magnus_primera

Anbefalte innlegg

Nå har jeg strevet med å få til gromlyd på bilen min et par ukers tid, stakk ned på Torshov og kjøpte meg en 2,5" Simons bakpotte til 1200kr.

 

Etter jeg fjernet supersprinten leste jeg på den, der sto det

 

"Performance exhausts factory sound"

 

Sånn jeg forsto dette betyr det at potta gjør bare om effekten men "beholder" den stumme eksos lyden som var på gamle potta.

 

Nederlag:( (spes etter å ha betalt 3500kr for den)

 

Jeg ville jo ha gromlyd samtidig som jeg ville ha effekt, så nå har jeg sveiset sammen bakpotta fra torshov og fått påmontert denne. Lyden ble skarpere og litt mer grov. Men langtifra grov nok?

 

Er det pga orginal rørene som sitter der? Alt er fjernet av lyd dempere og innmaten i kat`n er fjernet.

 

Tror jeg løper ned på torshov i morgen og kjøper 2,5" eksos rør og bygger hele veien ned.

 

Vil jeg da kanskje oppnå full klaff?

Kom gjerne med tips og meninger om eksos dilemmaet mitt.

 

Regner med at jeg kanskje setter på igjen supersprint potta da jeg har fått bygd 2,5" simons anlegg.Bilder av pottene finnes nederst på denne siden!

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp deg torshov sin 3,5" lyddemper med spjell, den chrom greia. Ta av spjeldet og vips har du fet lyd. På filmen til for4fun fra streetmeet på ikea, for to ukersiden. Kan du se primeran til komipsen min å høre den flere ganger med den potta. Grei lyd i den.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er allerede gjort, nå er det 2,5" fra katn og bak til den bakre potta, som er en nesten helt åpen simons potte.

 

Katalysatoren sitter fortsatt på, men den er hull, det er ingenting i den og den skulle ikke dempe noe lyd, hva kan være galt?

 

Er det slik at feks en 200sx og en corrado, bråker mye mer uansett, med det samme eksos systemet?

 

Eller må det til et grenrør for å få det til å "bråke"?

 

Hvor får jeg tak i grenrør til p11? 1,6L?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå litt; du vile ha mere effekt, men du kjøpte ei... potte? Jeg skjønner ikke helt dette...

 

Vil trekke frem Honda Integra Type R (B18C5), som selv i originalstand har et utmerket grenrør. Ved å bytte dette til f. eks. SMS Products, Bisimoto, HyTech, Toda eller Mugen øker effekten med gode 12 hester+ etter tuning av air/fuel-forholdet over hele registeret. Momentet øker også dugelig over hele registeret.

 

Så kan du tenke deg for en restriksjon den originale støypjernsmanifoilden er i eksosløypa.

 

Bare for å skjære det ut i papp:

"Grenrøret har 1000 ganger mere å si enn ei potte".

 

 

EDIT:

Du må for all del begynne i rett ende - få inn SR20DE! Jo større motor originalt, jo lettere er det å trimme videre, som en hovedregel.

 

Hondafolket i USA ler seg ihjel av folk som ikke vil oppgradere til B16/B18-maskiner, og spør og grever om det er noe potensiale i de mindre motorene (les: 1,4 og 1,5-maksinene). Det lages selvfølgelig så godt som ingen trimmingsprodukter til de minste symaskinene, og til sammenlikning kan jeg nevne at til B16A får man cirka 13-15 forskjellige grenrør, over 15 typer "headerback" eksosanlegg, 5-6 typer ventilfjærer, 4-5 slags retainere etc. etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en supersprint bakpotte ja, men har lett lenge etter grenrør uten å finne dette, så hvis noen har noen bra forslag til hvor jeg kan få tak i dette så er jeg høyst takknemlig.

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette er den aller billigste form for trimming! De fleste SR20DE blir levert med ca 13-15 grader fra fabrikken! Ved og stille tenningen opp til 18-20 grader og fylle 98 blyfri, er det blitt bevist ved dynotester en økning på ca6HK på hjula!! Men husk at hvis du stiller opp tenninga MÅ du fylle 98 blyfri!! "

 

Noen som har gjort dette?

 

Kan det være en risk å ta?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår