Gå til innhold

Nå gir jeg opp gromlyd på bilen min snart.


magnus_primera

Anbefalte innlegg

Originally posted by eGtTurbo

hehe true.. Men synes det er viktig å skille mellom å dele kunnskapen sin med andre, og det å prøve å få andre til å gjøre det på din måte..

word.gif

 

 

Det stemmer vel det de sier om at det er mye enklere å sveise et godt anlegg til en turbo bil enn til en NA bil? Turbo bil så er det vel stort sett bare om å unngå knappe svinger og bøyer....?

Jepp, ved turbo gjelder en eneste ting; minst mulig restriksjoner, og stor rørdiameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

men vil d ha noen HK innvirkning om jeg inntil jeg kommer meg tel Svendsen borrer tvers gjennom pottene som allerede er på bilen? Har hatt de av og det er jo et virr varr inni pottene

Som sagt, for turbomotorer er det minste motstands vei som gjelder. Mindre mottrykk = mere moment over hele registeret, samt raskere spoolup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

nei.. bare synes du har litt dårlig holdning.. Ikke no vennlig tone iallefall..

 

Hatt tøff oppvekst eller mann?... På tide å bli en skikkelig mannfolk og kunne ta imot den røffe tonen i det virkelige liv? ikke alle som kan hysje på folk og si. oh nei. du kan ikke si F -ordet... da lander fanden ned på jorden og tar deg...

 

er ikke i barnehagan nå vøtt...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

 

Hatt tøff oppvekst eller mann?... På tide å bli en skikkelig mannfolk og kunne ta imot den røffe tonen i det virkelige liv? ikke alle som kan hysje på folk og si. oh nei. du kan ikke si F -ordet... da lander fanden ned på jorden og tar deg...

 

er ikke i barnehagan nå vøtt...

 

Kan godt gjøre opp med deg i en boksering eller no, men på forum ser jeg ingen vits i å være frekk osv. Det er tross alt ikke mye mandig å disse folk gjennom en PC. Men som sagt, Tape-R har jeg hørt mye negativt om før og må si at det er nesten litt komisk at i første møte med deg ser jeg at det stemmer.. Bra gjennomført drittsekk da

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Som sagt, for turbomotorer er det minste motstands vei som gjelder. Mindre mottrykk = mere moment over hele registeret, samt raskere spoolup.

 

hehe, denne diskusjonen dro jeg igang med en 'mekaniker' her i staden... han beit i seg at motstand, det skulle jaggu turbobiler ha, hvis ikke ble den ikke kvitt avgassene i sylindrene..

 

til dere andre:

 

arguing.jpg

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har meget godt bestått fagbrev som mekaniker lette kjøretøy, dvs bilmekaniker personbil etc. .

Eksosen skal ikke ha noen motstand i utgangspunktet, men skal gi kjapp og lett tømming av sylindrene, dette sørges for ved hjelp av ekpansjonskammer(les svanehals moped) som sørger for undetrykk i manifolden(det er ofte manifolden som er ekspansjonskammeret), samt korrekt dimensjonert eksos ellers.

Ved dårlig tømming får man dårligere fyllingsgrad, inaktiv gass i forbrenningskammeret, ergo mindre effekt.

Ved turbo har manifolden/grenrøret en del å si da turboen bremser eksosen en del, samt down-pipe`n bør være bra utforma, ellers er det likegreit med å få eksosen rett ut uten motstand.

Tynt rør gir høy gasshastighet, men bremser eksosen hvis det blir for stor mengde.

 

Biler etter ca. 94? har motorer som yter dårligere uten katalysator, da topper, kamprofiler etc er utformet for en viss motstand.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes meeeeeeget merkelig ut at en NA motor ikke skal ha motstand i eksosn. Det strider mot alt jeg har hørt, i tillegg så begynner jeg da å fundere hvorfor de måler så stor HK forskjell i de forskjellige effektanlegg. Hvis det bare er å bygge det rettest mulig med minst mulig motstand så burde vel alle store seriøse selskap simpelt klare dette

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt off topic. noen her med kunskap nok til og mekke komplett effektanlegg til almeraen min? finnes ikke sted i verden som selger til 1.4. :( vil ha med en ricerjævel potte på hver side (kun for og passe i stylingen som kommer) så hvis noen kan PM MEG :D

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår