Gå til innhold

Motor oppfrisking

Ranger emnet


LordSnick

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for og fikse på motoren i min sierra.

Det jeg skal gjøre er og bytte ut kammen med trimkam sette på k&n konfilter.

Skal og pusse og vaske ned motoren før jeg skal lakke den rød.

Så ta en liten overhaling på den, bytte litt pakninger osv. Startet

alt i dag med og ta ut motoren siden jeg får deler imorgen. :)

Kan se bilder her. Utagning av motor

Håper det blir litt mer sprut når jeg er ferdig med den.

Legger ut mer bilder utover uka.

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smiletrynet

For å gjøre det enda penere, kan du jo sette på Samco silikonslanger.

 

Bare ett lite tips.

 

Det kan (skal) jeg. Men økonomien må bli litt større først..hehe :)

Akk drivi og vaska ferdig motorrommet. fy faen og mye dritt :D

Kommer bilder seinere i kveld fra vaskingen og deler :)

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LordSnick

Da har jeg bestemt meg for og fikse på motoren i min sierra.

Det jeg skal gjøre er og bytte ut kammen med trimkam sette på k&n konfilter.

 

Hva slags kam hadde du tenkt på da..? Durasjon og løft..? Porting? Etc..? :D Ville bare vite om det blir bra...lett å vite ut ifra de svarene du gir på de spørsmålene... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Hva slags kam hadde du tenkt på da..? Durasjon og løft..? Porting? Etc..? :D Ville bare vite om det blir bra...lett å vite ut ifra de svarene du gir på de spørsmålene... :)

 

kjøpte denne kammen her: 1000-6250rpm .499" LIFT 263deg TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE

har ikke tenkt og gjøre noe mer enn og bytte til den.

91' Cosworth 4x4

og 50% eier av en 74 consul coupe

 

X 86 Escort Xr3i

X 90' Sierra 2i CL(X) (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LordSnick

 

kjøpte denne kammen her: 1000-6250rpm .499" LIFT 263deg TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE

har ikke tenkt og gjøre noe mer enn og bytte til den.

 

Ok...det er bra....de der virker fint på gatebiler. :) Pass på at ikke basesirkelen er mye mindre enn på orginalkammen da...ellers får du den fine "takk-takk-takk-takk-takk"-lyden fra vippearmene dine etter en uke.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår