Gå til innhold

girstaken vrir seg

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

når jeg burner, vrir girstaken seg mot passasjersetet..

jeg girer nå nesten mellom beina på passasjeren..

 

noen som vet om dette er den foringen som overføringen står på?

jeg har aldri sett på overføringen på 240..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjedde akuratt det samme med meg i dag! no står girspaken min så langt til høyre som det er mulig for den... er det jævlig omfattende å skifte motorfeste? og er delene dyre???

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat akkurat samme problem. Når man akser vrir spaken seg mot passasjersetet. Grunnen var venstre motorfeste som var røket tvert av. Å bytte det er drit lett. Må bare jekke opp motoren så du ikke belaster feste. Løsne 3 bolter mot blokka og første del av feste kan fjernes. Resten fjernes ved å skru ut 17mm mutteren under eller tre bolter som må løsnes under bilen

 

Ikke for å kritisere volvo som ga oss denne geniale bilen , men motorfeste løsningen er sykt ræva. Ryker begge risikerer du at motoren faller ned på tverrbjelken og ødelegger det meste.

 

Andre ting som suger er ERG systemet, delvis plast radiator, alt vakumkøddet - ellers kommer jeg ikke på noe mer

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welcome to my world boys.. :D Dette problemet er som skrevet rett fra bilen min.. Jeg har 2 stk TOTALT ødelagte fester foran, de er knukket tvert av begge to, så bilen min rister noe jævlig på tomgang, eksos'en slår borti alt under :D og som du skriver DaButcher, det blir nesten sportsbil av det, for det er ikke plass til andre enn meg selv inne i bilen.. :D:D:D:D:D:D:D:D:D

'95 Nissan 200sx S14

-----

x'85 Volvo 240 TIC :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"blir nesten sportsbil av det"

-Det er en sportsbil.

 

Man trenger ikke skru av de 3 boltene mot blokka for å bytte feste..

 

Festet i seg selv er bare en gummiforing med en bolt som er vulkanisert fast... Bare å løsne en mutter i hver enda av festet, så tar du det ut, setter inn det nye og fester de to muterene igjen..

 

husk å jekk motoren skikkelig opp..!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår