Gå til innhold

girstaken vrir seg

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

stemmer kanskje det.. Er ikke mer enn 2 uker siden jeg byttet på min... forgasseren buttet i dempertårnet.. altså motoren sto helt vannrett.. og dette er en b20 som opprinnelig skal stå helt loddrett og ikke på skrå sånn som b230..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel vanskeligest på venstre side... der må du ned i ett spor i festet for å finne mutteren...

 

Det leteste er vel å gjøre som beskrevet av en annen her.. nemelig å demonte festen både på motoer og på tverbjelken og løsne motorfesten helt..

 

Det gjorde jeg uten problemer her om dagen...

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Ikke for å kritisere volvo som ga oss denne geniale bilen , men motorfeste løsningen er sykt ræva. Ryker begge risikerer du at motoren faller ned på tverrbjelken og ødelegger det meste.

 

 

tverrbjelken tåler alt den.. kan heise opp bilen noen cm over bakken med den :D

 

og går fint å kjøre uten motorfester :D:D blir bare som å kjøre gråtass på skogvei i 150kmt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at motorfester ryker, kan være litt småskummelt, hvis man har korte bensinslanger. Sannsyligheten for at en bensinslange ikke klarer å holde igjen motoren når den vrir seg, er ganske stor. Er bare ett tidsspørsmål. Girkasse festet kan også være en ide å sjekke.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

passer diesel festene 100%, noen som vet prisen ????

 

Jeg var hos volvohuggeren (åsane bilopphugging) i går og kjøpte meg nye Diesel fester.

 

Som alltid, før jeg kjøper nye deler, hører jeg om det går ann å bruke noen andre orginale deler som virker bedre.

 

Diesel festene er identiske i fysisk størrelse, men de er mye stivere og tåler mer juling.

 

D24 motoren veier tross alt mer enn en sumobryter, samt den rister som et jordskjelv.

 

Prisen var 115kr stk + mva, totalt 285kr inkl. mva.

som folket sier her: lett å bytte (har ikke gjort det selv enda, men).

 

Ta bilen på bukk, bruk en motorjekk og jekk opp motoren for å avlaste festet.

 

regner med det er en 20-30 minutters jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Jeg var hos volvohuggeren (åsane bilopphugging) i går og kjøpte meg nye Diesel fester.

 

Som alltid, før jeg kjøper nye deler, hører jeg om det går ann å bruke noen andre orginale deler som virker bedre.

 

Diesel festene er identiske i fysisk størrelse, men de er mye stivere og tåler mer juling.

 

D24 motoren veier tross alt mer enn en sumobryter, samt den rister som et jordskjelv.

 

Prisen var 115kr stk + mva, totalt 285kr inkl. mva.

som folket sier her: lett å bytte (har ikke gjort det selv enda, men).

 

Ta bilen på bukk, bruk en motorjekk og jekk opp motoren for å avlaste festet.

 

regner med det er en 20-30 minutters jobb.

ett motorfeste koster ca 100kr for ett nytt av forsterket type. Det er faen meg kvalmt hvor mye penger de tar for gamle deler fra ett bilvrak.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Jeg var hos volvohuggeren (åsane bilopphugging) i går og kjøpte meg nye Diesel fester.

 

Som alltid, før jeg kjøper nye deler, hører jeg om det går ann å bruke noen andre orginale deler som virker bedre.

 

Diesel festene er identiske i fysisk størrelse, men de er mye stivere og tåler mer juling.

 

D24 motoren veier tross alt mer enn en sumobryter, samt den rister som et jordskjelv.

 

Prisen var 115kr stk + mva, totalt 285kr inkl. mva.

som folket sier her: lett å bytte (har ikke gjort det selv enda, men).

 

Ta bilen på bukk, bruk en motorjekk og jekk opp motoren for å avlaste festet.

 

regner med det er en 20-30 minutters jobb.

 

Tar nok litt mer tid. er litt stuk å komme til og må i tilegg presse litt for å få det på plass..

 

btl: ja prisene på huggeren er nesten dyrere enn på mekonomen..

de er dyrere faktisk.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår