DaButcher Skrevet Juli 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by btl ett motorfeste koster ca 100kr for ett nytt av forsterket type. Det er faen meg kvalmt hvor mye penger de tar for gamle deler fra ett bilvrak. hmm.. 100kr stk? makan.. ble visst "svindlet" jeg da. men det er ikek noe mekonomen i bergen! samt jeg rekker aldri volvo, pga de stenger fan klokken 16:00 på deleverkstedet og jeg er ferdig på jobb rundt samme tiden. men det var NYE nye, ikke nye brukte. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Update: I går byttet jeg foringene på begge girfestene. Jeg merket i går hvorfor bilen min lagde en merkelig lyd når jeg lå på 3000rpm... Motoren lå på oljefilteret og stabstaget, hehe.. har filt vekk litt av blokken, samt bulket oljefilteret. Etter jeg fikk nye motorfesteforingene byttet, er bilen sååå mye bedre å kjøre. Den føles mye lettere bak (sikkert pga stabstag fremme ikke blir trykt med motoren sin vekt). Jeg får også mye mer "direkte" kraft under akselerasjon. dvs. motoren reagerer med en gang, istedenfor at den vrir seg før den gir effekt bakover. Den høyre foringen var kanskje 2cm tykk, den venstre var orginal tykkelse, men den hadde revnet pga. den andre var gåen. Litt tips for dere som bytter: På venstre side (passasjerside), er det enklest om dere gjør det i denne rekkefølgen: 1: skru av foringen på undersiden 2: jekk opp motor / heis opp motor 3: skru av motorfestet 4: skru av foringen på motorfestet 5: skru på nye foringen på motorfestet 6: skru foringen fast i festet i rammen 7: jekk motoren ned 8: skru motorfestet inn i motoren Det er en fordel om man er to, en til å skubbe i motoren mens han andre skrur inn skruen. På høyre side: Her var det litt mer tricky, da manifoilen gjerne er varm og det er trangt. 1: skru av foringen på undersiden 2: skru av foringen på motorfestet 3: skru av festet på rammen 4: skru foringen fast i motorfestet 5: skru foringen fast i rammefestet 6: jekk opp bilen 7: ligg under bilen mens han andre jekekr ned motoren 8: legg brekkjern under rammefestet og dra festet ned i de 3 hullene i rammen med rett verktøy går det på ca. 30 minutter. husk å ta på noen stygge klær, da man fort blir veldig tilgriset av denne jobben. jeg glemte meg vekk og satt meg i olje :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Juli 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2004 Bytte motorfester er meget enkelt da. Det klarer man fint alene, men jeg ville festet motorfestet i blokka før jeg jekket ned motoren. Kan være litt vrient å entre boltene gjennom motorfestet og inn i blokka, hvis man jekker ned motoren før man fester dem da. 1: skru av mutterne på motorfestet ved undersiden av forstillingstraversen 2: jekk opp motor / heis opp motor 3: skru av motorfestet fra blokka 4: bytt gummiputa i motorfestet 5: skru motorfestet inn i motoren 6: jekk motoren ned 7: bøy motorfestet slik at det treffer hullene i forstillingstraversen og skru det fast. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 Nye motorfester fra volvo orginal koster 229kr/stk - evt. rabatter for motorfestene foran. Gummikladden for å feste girskassen i koster over 500kr nytt. Har ikke sjekket hva dieselfestene går for enda.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet Oktober 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2004 værre å skifte på høyresiden hvis man har den fordømrades turboen i veien ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by locked Nye motorfester fra volvo orginal koster 229kr/stk - evt. rabatter for motorfestene foran. Gummikladden for å feste girskassen i koster over 500kr nytt. Har ikke sjekket hva dieselfestene går for enda.. hmm, da ble jeg ikke svindlet allikevel! betalte jo 285kr for 2 stk. dieselfester inkl mva. volvohuggeren sa det var samme pris for bensin og dieselfester (med mindre jeg husker helt feil her nå). festene var skikkelig svenska gummi! ps. pass på å ikke få olje på gummien, ellers ryker de fort! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btl Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Originally posted by DaButcher hmm, da ble jeg ikke svindlet allikevel! betalte jo 285kr for 2 stk. dieselfester inkl mva. volvohuggeren sa det var samme pris for bensin og dieselfester (med mindre jeg husker helt feil her nå). festene var skikkelig svenska gummi! ps. pass på å ikke få olje på gummien, ellers ryker de fort! Kjøpte ikke du BRUKTE motorfester? Jeg kjøpte mine NYE motorfester for 100kr stk på pedersensracing. Tror det er KRB-trading som selger forsterkede fester til ca 100kr stk. Så jeg håper virkelig ikke at de var brukte. Da er det noen ordentlige luringer som holder til på det volvoopphuggeriet. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Vel, var hos delelageret hos volvo (lokalt) og sjekket noen priser.. Motorfester; 229kr/stk Motorfester(diesel); 456kr/stk (!!!) Fant no annet interessant også: Dekalplate bak (2/4dørs 240): 422kr (vanskelig å få tak i brukt, og en helt ny blank og fin en for 400kr ekke så dårlig) reg.reim (B21/23, trolig også 230serien); 152kr reg.reim strammer; 491kr pakn.sett (alle pakninger til toppen) 554kr manifold pakningsett (innsug, eksosmanifold, og pakn. mellom manifld/frontrør); 382kr Edit; og alle prisene er heldigvis inkl. moms :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.