Gå til innhold

Har ikke bremser

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Etter å ha bytta skiver,klosser og bremse slanger så får jeg ikke tilbake trykket i pedalen. Har lufta ca 2 til 3 liter bremse veske nå men får ikke opp trykket. Dette gjelder min kjære Audi RS2 som jeg hadde håpet å gå på veien i løpet av helgen.

Vi finner ingen lekasjer.

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en person sitter inne i bilen å trår på pedalen.

 

fyll opp væske i beholderen....sørg for at det alltid er væske i den...

 

skru opp luftenippel på caliper...

 

tråkk inn pedalen...gjenta...med rolige bevegelser.

 

lås nippel....

 

neste hjul...

 

etterfyll med væske på beholderen...

 

begyn med hjulet som er lengst unna beholderen...

 

høyre bak

venstre bak

høyre forran

venstre forran

 

ta ut en kvart liter på hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

en person sitter inne i bilen å trår på pedalen.

 

fyll opp væske i beholderen....sørg for at det alltid er væske i den...

 

skru opp luftenippel på caliper...

 

tråkk inn pedalen...gjenta...med rolige bevegelser.

 

lås nippel....

 

neste hjul...

 

etterfyll med væske på beholderen...

 

begyn med hjulet som er lengst unna beholderen...

 

høyre bak

venstre bak

høyre forran

venstre forran

 

ta ut en kvart liter på hver.

 

 

Dette er gjort et par ganger i kveld

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått luft i master sylinderen i motor rommet. Jeg vet at dette er ett helvete på A4 og at det i følge verksted manualen må brukes ett "spesial verktøy" for å fikse det. Hvordan dette verktøyet ser ut ( kan jo hende det bare er en slange med en nippel ) eller hvordan man bruker det aner jeg ikke.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske å hele tiden ha lufttett forbindelse så du ikke suger luft inn i calipern når du pumper pedalen, men d regner jg med at du har? Greit å bruke slange fra luftenippeln og ned i en flaske me litt bremsevæske i.

 

Er det ikke elektriskbremsekraftforsterker på RS2en?

Og sitter det vanlig mastersylinder der da?

 

Hvis du har vanlig mastersylinder der kan du ha tatt pakninga på stempelet inne i mastersylindern. Vanlig feil de fleste gjør er at de presser pedalen helt i bånn når de lufter.

Det som skjer er at det etterhvert blir en slitekant inne i mastersylindern, og det går greit det så lenge stempelet inne i mastersylindern vandrer frem og tilbake i sitt vanlige arbeidsområde, men når man lufter bremsene presser man jo pedalen over denne slitekanten og ødelegger pakningen på stempelet. Da kan man miste bremsene delvis eller helt, alt etter som hvor store skadene er på pakninga. Da får man sigende pedal som går sakte inn når man holder lett trykk på pedalen.

 

Som regel så er det jo greit å feilsøke bremser.

Går pedalen lett er det enten luft,mastersylindern eller feil pedal du tukler med.

 

Går den tungt er det fordi bremseservoen vakum eller elektrisk er defekt, eller at du har glemt å starte motoren..

 

Du bruker riktig pedal da? Du er vel ikke så vant me å bruke den i mitten du så det ut til på våler når du kjørte golf1er...

 

hrhrhr:D

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår