Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Raskeste jeg har kjørt, 160 km/t med pappas Passat på vei hjem fra Lillestrøm.

Sitti på; 173 km/t (GPS målt, rett før tunnel med nedoverbakke. Vil tro vi hadde 180 etterhvert) på vei hjem fra sverige. 4 gutter i en bil med en person med rykende ferskt sertifikat og harrytur til Sverige :p Bilen lasta med varer. Rista GODT i bilen i en slik fart.

Raskeste jeg har sitti på når det gjelder 2 hjul, er bakpå pappa's Yamaha TDM 900 i 165 km/t.

Sykkelen er forresten til salgs om noen interesserer seg?

 

AutoDB.no

BMW E92 2007 M-tech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blå impreza stasjonsvogn ja..

Svart (Nå er den blitt grå)! ;)

182 km/t logget på GPS. Han mistet ikke jobben men han mistet lappen og ble i tillegg buret inne. Stakkars...

'06 Subaru Outback 3.0R

'92 Suzuki Bandit GSF 400
x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800  '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tja... wobling med første gen. Suzuki R 750....en trimmet sådan.

Livsfarlig ting siden wobling var "normalt" med de spagetti framgaflene. spes. etter 30-50000km....

Nåla passerte 240 på tur nedover.

Før det rista det så ille at jeg ikke klarte å lese av speedo... glad jeg fulgte midtstripa,for jeg brukte sikkert 3m. bredde av veien når woblinga inntraff.

Hadde ikke mer gass å gi,å ikke er det nå spes. smart å bremse heller... så et godt råd til alle råkjørere på gammel r-sykkel der altså.

Baller av stål er tingen,noen ganger! ;)

MEN med en nødbrems akkurat der så hadde forumet aldri fått opplevd undertegnede...det er helt sikkert !!

En erfaring rikere der altså... spes. siden det råeste jeg hadde kjørt før den opplevelsen var min egen garasjetrimmede typ 11hk. moped.

Det heftigste etter det er vel suzuki gsx1100R trimmet til 160hk.

Noe som var sykt mye på den tiden... :) fortsatt med 11 hk. moped som referanse...

ikke spes. imponerende sykkel,siden den var så treig å styre hit og dit at sirup er reneste glidemiddel i sammenligning. drøyt å si kanskje,når cirkus 120 km/t på moppen er det meste man klarer)

ble mest fart rett frem på den gitt!

Men for all del,et sykt drag!

Men noe som ikke gikk så sykt "fort" var en Benelli italiensk fagverkramme med trimmet GSX-r 750motor .noe som var veeldig morsomt. ufattelig lettkjørt og høy kurvehastighet...og porno bakhjul utav svingene...

Ung og dum er vel et dekkende utrykk for den epoken.. og fordi om JEG hadde " flaks" så betyr ikke det at den er inkludert fordi man er ung.

Selv om det føles sånn...

 

ellers så stopper Volvo 240'in på 200km/t grunnet el. speedo... Men for den matematiske intr. så er det vel 4.15?? utveksling (Mon tro,husker jeg såvidt) og getrag 565 girboks med overgir på femte.0,85 OG

Grp.A T5 race kam oppgir mest guff på ca.6800 omdr./min. så rundt der er vel et greit utgangspunkt.. og ja,235/40 17" dekk...

Netics T3/4 steg 5 0,48 eksos. (Dog litt portet for heve A/R,men man får ikke større impellerjul i et T3 hus hvertfall) på 1,6 bar E-46E kompressor mappet etter ze highway :)

 

ellers så er jeg en eier av en E28 BMW 535i..(egentlig en 528i) men med 218 hk motor fra 735i

Den klarte 245 km/t på speedo etter lett trim og sweettalk fra undertegnde.. ifølge fabrikk er vel 235km/t for en 535i med 205hk..mer realistisk???

Ikke ille for en E28 det åkke som....

 

Ikke noe ville tall der altså,men siden de med biler med teoretisk skyhøy toppfart ikke er de som frekventerer disse sidene plagsomt mye. så er det jo greit med en sann historie eller 2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bull, har hatt 1.gen trimmet GSX1100R og opplevd wobbling.

For oss som ikke har baller hjalp det å overhale forgaffelen samt montere kraftigere styredemper :angelsmili:

 

Hva er bull?? de er jo kjent for å wobble og ha gafler som ikke var veldig langlivede! kan man og vil man leve komfortabelt med det så har man lange flate ballær vil jeg påstå.

men sef. kan man forbedre ting,men det var ikke tilfelle her.. det var i grunn min påstand.. de jeg har prøvd har vært litt livløs i fronten hvertfall og veldig levende i høy fart. samtidig er gen. 1 1100 en litt tungstyrt sykkel mye sef. pga bred rekkefirer. men også ganske høy vekt!

Det er jo også gjengs oppfatning at R1 spes. de eldre mod. er nervøse foran. men man kan ikke si at ved bytte og mod. av deler så er den plutselig kvitt problemet generelt sett.. men sef. er jo den enkelte sykkel kurert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet på i 230 på nåla med Audi S3:)

 

Har kjørt ca 180 på nåla sjøl:) Ikke noe fart men synes det er greit nok uansett med tanke på at jeg ikke har lappen engang enda:)

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på toppfarta på Audi 100 1986mod. 2,2 10v 136hk??:P

1986 Audi 100 cc 2,2 10V                 (Solgt)
1985 Mercedes 230E AMG-look       (Solgt)

1995 Mercedes C180                        (Solgt)

2005 VW Golf 1,9TDi Sportline          (Solgt)

2001 Audi S3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er bull?? de er jo kjent for å wobble og ha gafler som ikke var veldig langlivede! kan man og vil man leve komfortabelt med det så har man lange flate ballær vil jeg påstå.

men sef. kan man forbedre ting,men det var ikke tilfelle her.. det var i grunn min påstand.. de jeg har prøvd har vært litt livløs i fronten hvertfall og veldig levende i høy fart. samtidig er gen. 1 1100 en litt tungstyrt sykkel mye sef. pga bred rekkefirer. men også ganske høy vekt!

..

Sammenligner man med de fleste andre sykler på markedet i 86-87-88 som første gen 1100R gikk,så var de lette,lettstyrte og smale... Min er en 86.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner man med de fleste andre sykler på markedet i 86-87-88 som første gen 1100R gikk,så var de lette,lettstyrte og smale... Min er en 86.. :)

 

ja det er jo smak og behag sef.

 

Men så var jo de første suzuki r-syklene rimelig mye mer heftig enn konkurrentene sine også da.

De fant vel mer eller mindre opp r sykkelen for vanlig vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er jo smak og behag sef.

 

Men så var jo de første suzuki r-syklene rimelig mye mer heftig enn konkurrentene sine også da.

De fant vel mer eller mindre opp r sykkelen for vanlig vei..

Jepp. I '85 når 750'en kom fantes det ikke konkurranse...og den hadde mindre vekt,mer motor etc enn egentlig noe som helst annet. Var ikke noe under av stabilitet da...men alt annet som var mer stabilt dengang gikk knapt å svinge med i over 140. Jeg har kjørt omtrent alle typer sykler som fantes i 85-90 og R'en var og er mye mer bitchete enn sine samtidige.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår