Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Cool

Faren til beste kompisen min kjørte 317 virkelige km/t når han kjørte roadracing, husker ikke helt hvilken klasse det var for det er mange år siden, men det var 600 klasse av noe slag, da hadde den noe ijen og gå på, men banen var ikke lenger.

 

Hvordan pokker klarte han det naar Thorvald Seby hadde raskeste hastigheten paa Daytona,som er en hoyhastighetsbane, med 174 mph = 279.9 km/t paa verstings-R6'en trimma av Pat McGivern bare for noen faa aar siden...???? Overlada 600 det da...men overlading er ikke lov i noen RR-klasser,og har ikke vert det paa lenge...saa sant du ikke mener en eller annen 600-dragracingsklasse da... :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Faren til beste kompisen min kjørte 317 virkelige km/t når han kjørte roadracing, husker ikke helt hvilken klasse det var for det er mange år siden, men det var 600 klasse av noe slag, da hadde den noe ijen og gå på, men banen var ikke lenger.

Ikke for å kritisere, men tråden er "Norske veier"

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cool

Faren til beste kompisen min kjørte 317 virkelige km/t når han kjørte roadracing, husker ikke helt hvilken klasse det var for det er mange år siden, men det var 600 klasse av noe slag, da hadde den noe ijen og gå på, men banen var ikke lenger.

 

 

 

Veeel... Med tanke på at MotoGP-syklene sliter hardt for å oppnå slike hastigheter, til tross for minst 70-80 hk mer, så tviler jeg sterkt på dette utsagnet. Teknisk umulig!

 

Dessuten har ingen RR-sykler speedometer.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

 

og hvor fort har DU kjørt på Norske veier...ikke en kamerat av en nabo som har en kjenning osv :)

for å sitere meg selv: "lå i 165 +/- et par km/t I en Hiace diesel, UTEN, turbo flere ganger fra drammen til Oslo" sjekk side 20 hvis du vil. Dette var med pigdekk vel å merke! Så det så, Mister mister!

 

Mvh Ecko

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ecko

for å sitere meg selv: "lå i 165 +/- et par km/t I en Hiace diesel, UTEN, turbo flere ganger fra drammen til Oslo" Dette var med pigdekk vel å merke! Så det så, Mister mister!

 

... hvor bratt nedoverbakke var det? 48%? :D

 

*tror ecko har en liten hvit en på gang...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:D:D:D:D:D:D:D

ser hva du skriver. Du vet der det henger fartsmåler over veien? Rett før du kommer dit! Det er slak nedover bakke ja, men ikke mye, vi hadde da også hatt fint driv hele veien fra drammen! Det er faktisk flere her som har gjort 170 med Hiace!dragcar

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rolla'n viste 160, bare for å ha det sagt også

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedofart 240kmt. (turtallssperre på 5.gir)

 

Teoretisk utregna fart med sluttutveksling og rulleomkrets:

225kmt komma et eller annet!! sjekk skuffa....

 

ellers andre: alla upgifter e på speedo!

Escort clx 105hk 205kmt

Escort rs2000 1976 185kmt

Passat diesel 1999 205kmt

MB124 230C 200kmt

S4 4A 92 190kmt

Transit diesel 160kmt (puh... aldri mere oslotur med den..)

Omega Lotus 200kmt på 4.gir (sletta tok slutt)

Lotus Exige 180kmt

sierra cossie 200kmt

VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil)

Galloper Innovation `00 (Trekkbil)

Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Veeel... Med tanke på at MotoGP-syklene sliter hardt for å oppnå slike hastigheter, til tross for minst 70-80 hk mer, så tviler jeg sterkt på dette utsagnet. Teknisk umulig!

 

Dessuten har ingen RR-sykler speedometer.

 

Raskeste toppfart i løp med MotoGP-sykler er vel rundt 330 km/t, men de kan selvsagt gå mye fortere med høyere utveksling og lengre rettstrekninger.

 

Dermed bør vel også en 600cc roadracingsykkel kunne klare drøyt 300 km/t med rett vei og oppsett, men neppe med vanlig RR-oppsett.

 

Fartsmålinger gjøres enkelt med radar, g-måler eller GPS.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ford4fun

Speedofart 240kmt. (turtallssperre på 5.gir)

 

Teoretisk utregna fart med sluttutveksling og rulleomkrets:

225kmt komma et eller annet!! sjekk skuffa....

 

ellers andre: alla upgifter e på speedo!

Escort clx 105hk 205kmt

sierra cossie 200kmt

 

 

har du faktisk kjørt fortere med en 1.8i enn en cosworth??

 

What is your problem????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

 

Raskeste toppfart i løp med MotoGP-sykler er vel rundt 330 km/t, men de kan selvsagt gå mye fortere med høyere utveksling og lengre rettstrekninger.

 

Dermed bør vel også en 600cc roadracingsykkel kunne klare drøyt 300 km/t med rett vei og oppsett, men neppe med vanlig RR-oppsett.

 

 

Jeg kan garantere deg at en 600 er IKKE i stand til å nå slike hastigheter, uansett hva du sier. Den har ganske enkelt ikke nok effekt. For de som ikke har opplevd det kan jeg opplyse at vindtrykket er enormt i slike hastigheter.

Sammenligning:

Stikk handa ut av vinduet på bilen når du kjører i 75 km/t. For hver gang du dobler hastigheten vil vindtrykket bli 4 ganger større, med andre ord 16 ganger større i 300 km/t.

Det kreves ca 180-190 hk for å nå reelle 300 km/t på en R-sykkel, og dermed er det ikke mulig å få på slik hastighet på en 600 R-sykkel, uansett hvor lang strekken er, og ihvertfall ikke på en bane.

 

Og NEI, en MotoGP-sykkel gjør ikke så mye mer fart med tyngre dreving. Det kreves enormt med krefter! Med tyngre dreving får man dårligere akselerasjon. På en tilnærmet uendelig lang slette drar den kanskje mot 350, medregnet 50 kg jockey i salen, hjemlengsel og kjøttkaker til middag.

 

Stående rekord i GP er forresten 332,6 km/t, satt på Mugello.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår