Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by k2bjarne

Blar gjennom masse gamle threads så må vel legge på noe jeg og da:

 

197 Passat TDI (m/piggdekk)

235 Audi S6+

190 Golf GTI

200 Corrado G60

250 Kawasaki ZX9r (passasjer m/halvhjelm uten briller)

160 Honda NSR

110 Suzuki TSX

145 Toyota Hiace med 3 Crossere på henger

160 Opel Kadett

 

Sikkert noe mer men sikkert ikke noe å skryte av...

 

Dette var litt mer realistisk. men jeg skjønner ikke at folk gidder å kjøre fort med henger. hva faen er vits med de a. hengeren ødelegger alle kjøre egenskapene

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv har kjørt i 170-180 med Sierra IS Turbo på motorveien mellom oslo og kløfta.. og dett var med en L i bakruta.. eller den hadde vært der... den datt av litt før:D skulle kjøre forbi alle så jeg slapp og ha noen bak meg på rkv 2:D muttern sa ikke noe da :D

83 Mod BMW M5

85 Mod BMW M535i Turbo

80 Mod Escort mk2 2.0l ++

+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har vel aks'et hardt opp til 170 (nåla) i en 80-sone vei fra Økern til Stovner i Oslo i Mercedesen (CLK 200komp 03' med kompressor fra Kleemann) ifjor høst.. Også bremset kraftig ned igjen :op Noe av det deiligste jeg har gjort i mitt liv, følte som om jeg svevde såvidt over bakken!!!

 

Også aks'et jeg med fatterns superslitne 97' Mercedes E220CDi på den samme strekningen (motsatt vei, for ca. en uke siden). Betalte bompenger og skulle akse til 80 igjen, men jeg ville bare se hvor høyt jeg turte det og presset den såvidt forbi 130 på nåla men bremset ned igjen før en sving fordi jeg følte at bilen ble veldig ustabil (gammle piggfrie og 2 grader i temp ute..) og begynte å kakle! Vet du hvor ille det var for pensjonisten som rullet over en halv mill km for halvt år siden? Jeg sprengte dynamoen, hehehe :D Men hysj hysj, han er ute og reiser og har ikke fått vite om dette enda :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

Ikke noe særlig å skryte av, men et ærlig svar... Håper på å presse den opp til 200 nåla en dag (i Sverige) i neste måned når sommerdekkene skal på igjen.

 

Kanskje opp til 250 en dag på autobahnen...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Proximus

Har kjørt i 220 i Sverige på vei hjem etter å ha vært på årets feteste bilmesse i Elmia. "Kun" 190 i Norge....

 

Ikke noe jeg har god samvittighet over.

 

MEN tenk dere om før dere raser avgårde i slike farter! Selv om du tror det er trygt, og bare ville ha litt gøy, er det farlig!!!!

 

Selv om du er kjapp i toppen, er det idiotisk! Jeg driter i om personen som forårsaker ulykken, blir skadet, men tenk på den familien som plutselig er ute og søndagskjører, og får en bil i rumpa i 200 km/t. Det er ikke mye igjen av den familien da.

 

Da kan man sitte der og være kjepphøy i hatten og si at det ikke er noe farlig, fordi man har da veltebur...

 

Enig der, faktisk skummelt å tenke på folk med fjortis-gener som overestimerer bilens egenskaper... Rett og slett skummelt... Finnes selvsagt en god del voksne folk som takler farten temmelig godt men det er enda fler som ikke takler noenting...

 

Jada, har kjørt i 170 i en 80 sone, men det var med nye dekk og ny bil, og veien jeg kjørte på kjenner jeg så godt som utenat og det var langt utpå natten, altså fri vei. <- Sånt kan forsvares, mener nå jeg...

 

PS. Når jeg tester høy fart er det oftest aksellering på åpen fri vei og nedbremsing igjen. Fristende å fortsette med farten, men en så dum 19 åring er jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SierraCosworth350hk

 

Tror faktisk ikke på deg. Man følger godt med på nåla når man kjører så fort.

Du skriver på en måte som viser at du er useriøs.

Hvorfor vil du ikke tro det. Når du beveger deg i over dobbel av normal hastighet trengs det litt mer konsentrasjon og det er en del viktigere å følge med på svingen som kommer mot deg i nesten 200km/t istedet for speedonåla. Det gjør hvertfall jeg (de få gangene jeg trykker litt hard på pedalen).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår