Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet

RS2

Anbefalte innlegg

• Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har vel en 220km/t med en bmw 525ia e-34.

320n går desverre ikke stort fortere enn 200... sukk

hvor fort jeg har sitti på er en helt annen sak..

så lenge det er under noenlunde ok omstendigheter er det jo et kick utenlike :)

*BMW - 93mod 320ci

x Audi 80 - 85mod rsblå råkjørt og solgt

I live my life a quarter mile at the time, for those ten seconds or less i´m free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 km/t ett eller annet sted inni skauen mellom Drangedal og Fyresdal. Ga meg fort da jeg innså hvor fort det egentlig gikk.

Var ikke klar over det før jeg kikka ned på nåla.

Ganske så udramatisk opplevelse egentlig; men det er jo tross alt en Porsche. ;)

Lurer på hva prisen for 200 i 80-sone er !?!

Er usikker på nøyaktig hvor mye det var å gå på, men er temmelig sikker på at den hadde greid opp mot 240 på meteret.

Ikke gæærnt for en 16 år gammel 4-sylindret bil, eller hva?

skulle ikke vere noe problem å bånne spedometeret på den der... mitt står i 300 og det går akkurat.. ..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Viko

Hadde 245km/t opp gudvangstunellen på vei til gatebil på rudskogen.

og 282km/t på Hopeflaten utenfor Bergen.

Dette er regna ut etter turtall, rulleomkrets på dekk, utveksling i girkasse og utveksling i diff. så det er 100% rett.

For ikke å glemme 240km/t forbi rader kontroll, på vossevangen. Var en smule gal på den tiden..

offtopic ja men hvor i bergen ligger hopeflaten?

[/quotre]

Hopeflaten ligger ett stykke fra bergen, lindås. Rett ved statoil mongstad.

Så vet du det og :)

Og foresten- raskeste eg har kjørt med "nye" bilen. En råtn opel omega- ca 220 på meter, men sikkert ikke mere enn 200 ekte kmt.

Dette var på q merka vinterhjul...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert ikke trudd,

men var oppe i 235 med en 88 626 med 350000 km bak seg for noen år sia. eieren av en Golf GTI 1,8T som forgjeves prøvde å henge på kjente igjen bilen da han skulle innom arbeids plassen min, spurte hva jeg hadde under panseret.

Han så litt snåpen ut når han fikk vite at det var en helt orginal 2,0 DOHC motor med stygglang km stand.

Ps bilen ble kassert 3 år senere med 415000km på måleren etter en smell med en kar som tok en U sving i ei bygate, uten å se seg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert ikke trudd,

men var oppe i 235 med en 88 626 med 350000 km bak seg for noen år sia. eieren av en Golf GTI 1,8T som forgjeves prøvde å henge på kjente igjen bilen da han skulle innom arbeids plassen min, spurte hva jeg hadde under panseret.

Han så litt snåpen ut når han fikk vite at det var en helt orginal 2,0 DOHC motor med stygglang km stand.

Ps bilen ble kassert 3 år senere med 415000km på måleren etter en smell med en kar som tok en U sving i ei bygate, uten å se seg for

Helt riktig... tror deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert ikke trudd,

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, se på meg... Jeg prater tull..!! grinchy

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være litt mer spesifikke når dere hyler bullshit

Hva er det dere ikke tror på?

* at speedometeret viste 235km/t ved 6200 o/m på

205/55-16 dekk? (orginal dim 185/70-14)

Det pleide å ligge et bilde av instrumentene fra en slik

626 på 3rotor.com på bildet pekte speedometer nåla rett

ned (ca 250km/t) turtallet lå da på ca 7200 o/m.

desverre er 3rotor.com nede så jeg får ikke linket til bildet

* at en 150hk Golf 1,8T som ikke har krefter over 4000 o/m

ikke klarer å henge på en 200kg lettere 626 med 148hk

som har største parten av effekten tilgjengelig mellom

4000 og 7000 o/m?

* at en 626 kan gå som et uvær etter 350000km, og

fremdeles er morsom å kjøre etter 415000km

(denne bilen var faktisk sprekere etter 400000km

enn min nåværende Coupe var etter 200000km

(riktignok før jeg satte på turbo på Coupe`en)

Men i og forseg er jeg egentlig glad for skepsisen

heldighvis har 626 16V ikke vært noen utpreget ungdomsbil

derfor er det mulig for oss som vet hva disse bilene byr på, å finne rimelige biler som ikke er oppbrukte av unggutter uten peil på vedlikehold.

for ikke å snakke om hva dette betyr for forsikringa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du nok rett i.

Tror ingen kan hevde at et speedometer er et presisjons instrument, spesielt ikke i hastigheter over 200km/t,

Bilen skal i følge fabrikken ha en toppfart på 210km/t

så at speedometret kan ha vist oppimot 10% feil er nok ikke usannsynlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280km/t på dovrefjell i en Volvo s80T6 (372hk på hjula) (satt på) forøvrig en kjedelig tur for det var ikke noe gøy lyd.. hører ikke turboene hyle engang i den :(

265km/t på nyvegen fra hunndalen til Dokka i en volvo 850T5 (300hk visstnok) dritartig tur for der hører man motor og turboen som piper godt opp til 4500rpm og derifra så hyler den rått! kjørte selv btw.

220 something med min x Calibra 4x4 på samme strekka.

140 med toer golfen min... tørr ikke prøve fortere sombrero

kjørte en tur med en cosworth coupe i fjor sommer men aner ikke hvor fort det gikk... hadde forøvrig nok med å holde henda på rattet :D

Hvis alt går slik jeg håper på så er det mulig jeg skal prøve å få sitte på med en Opel Manta med lotus motor og firesifra effekt fra valdres ;)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår