Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Min 1991 Ford Orion hadde jeg oppe i ca 170-80 på speedometeret om dagen. Ville ikke mer for motoren vibrerer KRAFTIG over 5500 omdr./min. Går til 6500 før det blir rødt da men.

 

Bilen min er absolutt en sportsbil da. 5 gir, turteller og et noe entusiastisk speedometer so går til 240 km/t. Har til og med ventilerte skivebremser foran så dette er en skikkelig reserbil ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så har kjørt fortest her? Gidder ikke lete gjennom hele tråden.. :)

Holder vel med å lese et par innlegg over ditt... så ser du at du ikke er i nærheten engang :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel begynne med mopedtida da.. etter å ha brukt en liten formue på trimming av min derbi senda sm, fikk jeg den opp i 120km/t ifølge min bror som kjørte bak med sin r1. det var tider det! :popcorn

 

nå skal det sies at jeg ikke har hatt lappen i mer enn 14mnd, så jeg har ikke fått muligheten til å kjøre så altfor mange biler enda..

men i min første bil, :pray opel manta :pray, var jeg oppe i 190 når jeg skulle bevise for en kompis at hans vectra turbo umulig kunne ha 350hk. fulgte etter han ut av sogndal sentrum, en sen natt. på en kilometer omtrent dro han bare ifra 50m, så som de sier på discovery; myth busted! :thumb

 

i senere tid har jeg hatt samme hastigheten i mammas avensis, det var i en tunnell i lærdal( ikke lærdalstunnellen..)

 

det jeg vet om, som jeg kan garantere er sant, er 320 på motorsykkel, usikker hvilken type da det er en stund siden, og hjulløft ved gasspådrag i 280km/t på sykkel! :respect

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det jeg vet om, som jeg kan garantere er sant, er 320 på motorsykkel, usikker hvilken type da det er en stund siden, og hjulløft ved gasspådrag i 280km/t på sykkel! :respect

Isåfall en turbokonvertert sak... og skal den løfte i 280 så er det en 350hp 'Busa... ellers hadde du brukt min,og det tviler jeg litt på :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

220 på nåla i en toyota corolla 1,6 1986 model...på vei mot drammen..hoho...speedoen går til 180..og nåla gikk forbi og enda litt til..hihiii...

 

Det sier seg jo selv at en Toyota Corolla må ha en feilvisning på ca. 70 km/t. Tipper du fikk den opp i rundt 150km/t. Den splitter nye BMW 330d klarer 244km/t og da skal det litt til før en sliten, 20 år gammel Corolla klarer 220km/t

 

Skulle vært artig å prøvd Orionen med GPS måler :)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at en Toyota Corolla må ha en feilvisning på ca. 70 km/t. Tipper du fikk den opp i rundt 150km/t. Den splitter nye BMW 330d klarer 244km/t og da skal det litt til før en sliten, 20 år gammel Corolla klarer 220km/t

 

Skulle vært artig å prøvd Orionen med GPS måler :)

 

vel..kompis av meg kjørte ved siden av meg med en nyere honda prelude..og han holdt iallefall 200 på sitt speedo mens han holdt følge med meg...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle skulle testet med gps yodude

 

Escorten min viser 10 - 15 km/t mer på speedometeret over 100 km/t enn reell fart.

 

Under 100 km/t viser speedometeret bare ca. 5 km/t mer enn reell fart.

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg jo selv at en Toyota Corolla må ha en feilvisning på ca. 70 km/t. Tipper du fikk den opp i rundt 150km/t. Den splitter nye BMW 330d klarer 244km/t og da skal det litt til før en sliten, 20 år gammel Corolla klarer 220km/t

 

Skulle vært artig å prøvd Orionen med GPS måler :)

 

Tja, si ikke det.... Har kjørt 3 stykk i en 82 modell civic 1,5 med automat i 170 vi, da alså på gps'n :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall en turbokonvertert sak... og skal den løfte i 280 så er det en 350hp 'Busa... ellers hadde du brukt min,og det tviler jeg litt på :D

 

det var en turbokonvertert kawa zx12r. Du som tydeligvis er interessert i mc, gjetter kanskje hvem det var som kjørte, ved å se hvor jeg kommer fra? men ikke skriv det på forumet da, hehe. :win

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår