Gå til innhold

Skifte av råde(r?)

Ranger emnet

Mentos

Anbefalte innlegg

Originally posted by Laaars

Er det SÅ viktig å bruke presse for å montere lagrene da?

Og stemplene har jeg fått nedi med en stempelringkompressor og et treskaft til en kost, så jeg trengte ingen presse :)

Men bruker ikke presse for å montere lager og det med å bruke presse for å sette inn spempel har jeg aldri hørt om før..

Trur det er noen som ikke vet helt hva dem snakker om..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, forsiktig med å gi ut opplysninger nå da ;) Husk at en grønnskolling som meg fort kan finne på å kjøpe alt mulig som dere anbefaler :P

Er det noen her som har jobbet ved teststasjoner hos NAF el.? Jeg ba han fyren som skal selge bilen ta bilder av rustsveisinga, hvis de er gode (de bildene han tok av interiøret var noe av det værste jeg har sett, ser ut som om denne fyren driter langt i om han får solgt bilen eller ikke) så kanskje noen kan prøve å vurdere om det er godt nok til å gå igjennom eu kontrollen. Min største frykt er å kjøre heeeelt til møre og romsdal og dra tomhendt tilbake igjen.

Vanskelig å gå tilbake til å vurdere cherry igjen når man er så nær en phet sunny :D

- 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna

x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om selgeren kunne tenkt seg 9000 for den da. Det er jo overpriset i mente * 2, men jeg har snakket med han og det virker som om han har fått prisen som anbefaling. Kan bli vanskelig å snu rundt på så skal prøve å prute litt via mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mentos

Ser ut som om selgeren kunne tenkt seg 9000 for den da. Det er jo overpriset i mente * 2, men jeg har snakket med han og det virker som om han har fått prisen som anbefaling. Kan bli vanskelig å snu rundt på så skal prøve å prute litt via mail..

Ikke kjøp den da..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

jeg har plutselig fått så lyst på en n14 sunny *sikle*

du kan jo alltids få kjøpe en bluebird turbo prosjektbil, men den må nok litt over 9k da bare den nye toppen koster det alene...

N14 er søt.. Har lyst til å spare opp og kjøpe en. Du har sett Pulsar SSS? http://www.pulsarsss.com

Sykt fin bil, digger spoileren... Har hatt mang en våt drøm om en Sunny -> Pulsar SSS konversjon... har t.om hørt med Awex om hvor mye det koster å importere en Pulsar (LHD) eller en SR20DE(T? *knele*) til Norge... Det blir mitt neste prosjekt etter denne sunnyen ;)

Argh.. nå fikk jeg plutselig lyst til å spare til N14... Listeprisen er rundt 30-40k for en 1.6SLX... vil ikke ha 1.4 pg.a interiøret eller LX pg.a utseende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Sorry Laaars... Man bruker ikke pressa på lager og stempel nei, det var bare kødd... derfor sarcastic-smilyen:D

Og joda Mr X, jeg har vertfall litt peiling...

Man kan jo godt få bruk for presse dersom man skal skille råden fra stemplet, og kryssepinnen er av den typen som sitter pressa inn i råden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en forretning som lager custom råder, evt. selger brukte motordeler? annet enn høggere... (eller høggere med overflod av nissan deler)

Edit: Btw. var akkurat i kontakt med en kamerat som er mekaniker. Prisen på rådeskifte var 12000 (jobb) + 4000 (deler)... *Glede meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B1ack_Mi16

Man kan jo godt få bruk for presse dersom man skal skille råden fra stemplet, og kryssepinnen er av den typen som sitter pressa inn i råden...

Jepp. Jeg vet, og har allerede nevnt det:)

Originally posted by Finepix

Ellers kan den være grei å ha for å få ut / inn kryssboltene!

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om en forretning som lager custom råder, evt. selger brukte motordeler? annet enn høggere... (eller høggere med overflod av nissan deler)

Edit: Btw. var akkurat i kontakt med en kamerat som er mekaniker. Prisen på rådeskifte var 12000 (jobb) + 4000 (deler)... *Glede meg*

kan skaffe chrome-moly alloy råder til 2200,- per stykk eller titanråder til 5300,- per stykk :)

tror sistnevnte er litt drastisk om du ikke bygger en motor som skal tåle 10k rpm

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw. var akkurat i kontakt med en kamerat som er mekaniker. Prisen på rådeskifte var 12000 (jobb) + 4000 (deler)... *Glede meg*

Hva med å være litt lur og kjøp denne i stedet: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=477421

Da sparer du minst 5 K, får en nyere bil osv..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider