Gå til innhold

Angående Forsikring

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Blir jo nytt bilkjøp snart, jeg vil heller ikke ha mindre enn 150hk. Så da kommer jo spørsmålet, lønner det seg å sette forsikringa på dama (27) eller på meg (22)? Vet jo at det lønner seg å sette på hun, men er det veldig mye å spare?

Hun har heller aldri hatt forsikring, eller bil for den saks skyld. Min bil står på muttra sitt navn.

Skulle kanskje nevnt hvilket biler det står mellom, men alt skifter seg så fort hele tiden, derfor jeg skrev minimum 150hk.

Håper på svar.

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere vil spare på å sette forsikringa på navnet hennes. Hun er 27, dvs. utenfor "faregruppa" :) I min nettbank sparer jeg par høvdinger på forsikringen når jeg setter alder på forsikringtaker til over 25, og må betale mye mer når jeg setter alderen på 18-21 år!

Skader ikke å ta en telefonrunde til alle eventuelle forsikringsselskaper/banker, også notere ned pris og tilbud og sammenligne etterpå ;)

EDIT: PM meg bilmerke, modell og årsmodell så kan jeg sjekke min nettbank fra Postbanken og fortelle deg hva slags tilbud/prisdifferanse du vil få om du setter den på deg eller dama :) Altså tror ikke postbanken er pris-verstingene da, når jeg forsikret min var de billigst blant de store i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Blir jo nytt bilkjøp snart, jeg vil heller ikke ha mindre enn 150hk. Så da kommer jo spørsmålet, lønner det seg å sette forsikringa på dama (27) eller på meg (22)? Vet jo at det lønner seg å sette på hun, men er det veldig mye å spare?

Hun har heller aldri hatt forsikring, eller bil for den saks skyld. Min bil står på muttra sitt navn.

Skulle kanskje nevnt hvilket biler det står mellom, men alt skifter seg så fort hele tiden, derfor jeg skrev minimum 150hk.

Håper på svar.

MVH Ken

Hvor mye det er å spare finner du ut ved å ringe og spørre. Er dere samboere (holder at dere har registrert samme adresse), så kan dere "overføre" bonus dere i mellom.

Jeg har 70% 2. året, og hvis dama registrerer bil på seg selv, ville hun få samme bonus som meg, men begrenset oppad til 50% (dvs. hun får 50%) siden vi bor sammen. Sykt, men veldig praktisk.

Det kjipe er om du regger bilen på dama, kjører skadefritt noen når, og når det blir slutt, så sitter hun med hele bonusen ..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by andrej1

Sjekk med det samme gutt 18 år Audi S4 4,2 V8 quattro ca 280 hk. Regn med at jeg har ca 20% i bonus.

Tror dere det blir fryktelig dyrt??

Hubba hubba :D Hvis du skal ha den bilen skal jeg ha en lang kjøretur som en tjeneste tilbake :)

Anyway:

Her er det jeg har funnet ut, på Postbanken iaffal;

Kun ansvar (dobble ca. hvis du skal ha Kasko), årsmodell 2000 puttet jeg inn (egentlig det samme), men dem hadde ikke 4,2'en på lista, jeg valgte da 3,7 V8 Quattro Tip. (regn med å plusse på maks 1.000 lapp for 4,2'ern):

8.000 km. begrensning:

15.490 kr.!

12.000 km. begrensning:

16.342 kr.!

Hvis du er smart, inkluderer du førerulykke-forsikring, prisene blir da (verdt det, siden nesten ingen tillegg :)):

8.000 km. begrensning:

15.620 kr.!

12.000 km. begrensning:

16.472 kr.!

Jeg jobber ikke i postbanken, ikke derfor; Men jeg anbefaler som et must å sjekke PB's forsikringstilbud, alltid, når dere er under 23-års alderen :)

Håper det svarte på det du lurte på!

EDIT: Av og til kan det hende at priskalkisen regner ut litt feil, men kjøper man på nettet kan de ikke klage etterpå, f.eks. at du skulle betale 40.000 kr. i forsikring men nettbanken sa at du skulle betale 14.000 :D:D:D Fordi en kan betale og kjøpe forsikring med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Kun ansvar (dobble ca. hvis du skal ha Kasko), årsmodell 2000 puttet jeg inn (egentlig det samme), men dem hadde ikke 4,2'en på lista, jeg valgte da 3,7 V8 Quattro Tip. (regn med å plusse på maks 1.000 lapp for 4,2'ern):

8.000 km. begrensning:

15.490 kr.!

12.000 km. begrensning:

16.342 kr.!

Jeg ville bli overrasket om det ikke er en stooooooor forskjell på V8 3,7 og S4 4,2. Ikke bare pga. motoren, men mest pga. navnet. S4 er særdeles utsatt både for tyveri og grisekjøring.

4,2 er visstnok billigere enn 2,2 turbo, siden de mer skjeldnere og pga. avgiftene her i landet mye dyrere (dyrere bil = færre ungdommer som har råd til. Har man råd til ordentlig bil, så har man gjerne bedre råd til å holde den i stand også)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yoneck

Jeg ville bli overrasket om det ikke er en stooooooor forskjell på V8 3,7 og S4 4,2. Ikke bare pga. motoren, men mest pga. navnet. S4 er særdeles utsatt både for tyveri og grisekjøring.

4,2 er visstnok billigere enn 2,2 turbo, siden de mer skjeldnere og pga. avgiftene her i landet mye dyrere (dyrere bil = færre ungdommer som har råd til. Har man råd til ordentlig bil, så har man gjerne bedre råd til å holde den i stand også)

Kan stemme :) Men det skader ikke å ta en skikkelig ringerunde i de aktuelle bankene/selskapene og finne best pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by andrej1

Sjekk med det samme gutt 18 år Audi S4 4,2 V8 quattro ca 280 hk. Regn med at jeg har ca 20% i bonus.

Tror dere det blir fryktelig dyrt??

Er jo off topic dette men tenkte det kunne nemnast:

Har fått tilbud på 92-modell S4 2,2 hos gjensidige. 6000 med delkasko det doble med full kasko. Då med 14000 i årlig køyrelengde. Er 24 år. Var en del forskjell hos dei på 92 og 93-94-modellane. Var visst større statistisk sjanse for at 93 og 94 modellane var innblanda i krasj eller blei knabba. Hugsar og at 4,2 var ca 1500 over i pris på delkaskoen.

Så eg går nok for 92 modell 2,2 ja....:)

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider