Gå til innhold

Forskjellen på disse speedoene?

Ranger emnet

zoom

Anbefalte innlegg

Dette sto i bilen min:

show_image_stream.php?bid=10976030&dx=527&dy=326

(måtte ut, skulle bytte lys)

Dette er fra en 5girs syncro, som mulig havner i bilen min:

show_image_stream.php?bid=10976031&dx=527&dy=297

Ser ut som jeg mangler den gule delen på nederste speedoen, men hva er den grå runde greia på øverste? Turtellern på det fra bilen min funker bare en gang i blandt, dårlig ledning eller noe jeg kan fikse mens jeg har det ute? Bilen min er en 84mod c så det som sto i er nok ikke orginalt.. Håper noen har noe fornuftig å si slik at jeg kan fikse alt og montere igjen i morgen etter jobb..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Drar frem igjen denne posten jeg. Etter å ha bytta speedometer, fra det ene i posten over til det andre der, så viser bilen en stor forskjell i hvor varm den er.. Hva er normalt? Det gamle speedometeret sto rett opp, mens det nye går nesten en 1cm over midten.. Har noe skjedd med kjølesystemet eller er det bare forskjell på speedometerene som gjør det?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at det gamle hadde en defekt spenningsregulator(den saken med tre pinner du ser rett ovenfor speedowirehullet)...da vil turteller, tankmåler og temp.måler vise feil...som på min, hvor turtelleren virker som et blinklys, tankmåleren viser 25% feil, og temperaturmåleren ligger litt under midten. Tror det er vanlig at golfene ligger litt over midten på temp når alt er i orden.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider