Gå til innhold

Clutchbytte 240....

Ranger emnet


parelius

Anbefalte innlegg

Jeg får nesten ta av kassen og se hva som sitter der... vet ikke hva tidligere eier har gjort....

Lønner det seg og bytte trykkplaten også?

 

Det som skjedde var at jeg ga gass i 1. gir og skulle gire til 2. gir, så ville den ikke gå framover på noen av girene.

Det er vel bare Clutchen som er gåen da?

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Jeg får nesten ta av kassen og se hva som sitter der... vet ikke hva tidligere eier har gjort....

Lønner det seg og bytte trykkplaten også?

 

Det som skjedde var at jeg ga gass i 1. gir og skulle gire til 2. gir, så ville den ikke gå framover på noen av girene.

Det er vel bare Clutchen som er gåen da?

 

hmm du har ikke ryket vaieren din da?

aldri vært borti at en clutch ryker sånn brått uten videre..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

jeg veit ikke hva de regner på det der jeg? 2-3 timer? + deler så blir det vel 4500.- ?

 

Da jeg hadde min ex-240 til svart (hysj, hysj...) clutchbytte, tok det ganske nøyaktig 2,5 time fra bilen ble levert til jeg hentet den, så selve jobben tar vel omtrent 2 timer. Kan heller ikke tenke meg at man opplever noe særlig "plunder og heft" på en Volvo (det kan jo ikke bli enklere!).

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaieren er ikke røket, det har jeg sjekket....

 

Jeg har fått en som skal gjøre det for meg nå (bytte arbeid)....

 

Og ta seg betalt for Plunder og Heft er jo helt latterlig spør du meg.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Trenger ikke verktøy, går fint med øyemål.

I verste fall bruk en 1/2" forlenger å sikte etter.

Rekorden min på å bytte clutch + svinghjul er ca 50min:D

Vært god timesbetaling med den prisen der det ja.

 

 

Funker grei det... har brukt det selv på min vraka 240...

 

 

Verksteden har en tabel de går etter når de skal gjøre en jobb... står det der at de skal bruke 2 timer gjør de det..

 

Clutcen røk på papas VW Caravelle 2,1i... til vw koste det rundt 5000,- de skulle også bruke 3,5 timer på jobben...

 

Så jeg og pappa dro på jobb til pappa hvor det mulig og låne løftebukk og gjorde jobben selv.. vi brukte ca. 2 timer, vi plagdes litt og hadde girkassen nede 2 ganger..

 

Så hva et verksted driver med aner ikke jeg... men de burde klare det på godt under 2 timer.:rolleyes: :D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Å dra til HÆ.....!!!!

 

Har byttet clutch på bilen nå. Jeg startet ved 1-2 tiden på formiddagen, og jeg var ferdig kl 03:00 om natten.

 

Dette var den største møkkajobben jeg noen gang har gjort.

Har aldrig gjort det på en 240 før, men trodde ikke det skulle være såpass vrient.

Neste gang betaler jeg heller 5000,- for og få et verksted til og gjøre det!! :D

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Å dra til HÆ.....!!!!

 

Har byttet clutch på bilen nå. Jeg startet ved 1-2 tiden på formiddagen, og jeg var ferdig kl 03:00 om natten.

 

Dette var den største møkkajobben jeg noen gang har gjort.

Har aldrig gjort det på en 240 før, men trodde ikke det skulle være såpass vrient.

Neste gang betaler jeg heller 5000,- for og få et verksted til og gjøre det!! :D

 

Hva skjedde?

Skulle jo være plankekjøring det der, men noen småting må jo regne med, men at du brukte over 12 timer på det virket nå litt drøyt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kun en garage jekk og den løftet halvparten av det den skulle.

 

Fikk ikke løs skruene på girkassen som går til akselen.

 

En skrue hadde rundet seg og ville ikke ut...

 

kuket med skruene til startern...

 

++++++

 

 

Tror ikke det var min dag :)

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ikkje din dag nei...hehe....

Men er dyrt å gå på verksted...tar jo 1000 i timen.

Så tenk om de hadde brukt over 12 timer og..ojoj..

Ein erfaring rikere no..:D heheh

 

Har tenkt på bytte på min 240 og no...B230F..Gått 270.000 km no.. Ikkje noen som har en liggende vel??

 

Må jo vente med å gi gass til clutchen er HELT ute..ellers tar det en god time før den griper igjen...hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår