Gå til innhold

1970 camaro

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by CamaroCab

Jepp, finner du ikke et vrak som må totalrestaureres koster disse bila dyrt, men som med alt annet har du flaks, kan du finne en billig, men den dukker som regel ikke opp før du har kjøpt dyrt:D

ja, det var det jeg trodde. Tenkte bare på at di kanskje skulle forsvinne for alltid:D

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

Det eneste stedet hvor jeg har finni disse bilene til restaureings pris er på Ebay. Lurer på å ta hjem en sjøl og sette på låven før det er for seint. Alernativet er å kjøpe en 71-72-73-74......osv. bytte front og vips har du en 70 i utsende.

Ikke fullt så enkelt, vel?

I 74 Kom Camaro med totalt omarbeidet front og bak og i tillegg var bakruten vokst rundt hjørnene på C-stolpene. Det var også slutt på de tøffe "Corvette baklysa"

70 1/2 - 73 fremstår som svært forskjellige fra 74 og senere modeller.

Om midtpartiet på bilene er likt vet jeg ikke, men om så er må ihvertfall alle 4 skjermene, panser, bakluke, lykter ++++ div tilbahør skaffes fra 70-73 mod. Tviler på en slik operasjon lønner seg hverken pris- eller tidsmessig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Ikke fullt så enkelt, vel?

I 74 Kom Camaro med totalt omarbeidet front og bak og i tillegg var bakruten vokst rundt hjørnene på C-stolpene. Det var også slutt på de tøffe "Corvette baklysa"

70 1/2 - 73 fremstår som svært forskjellige fra 74 og senere modeller.

Om midtpartiet på bilene er likt vet jeg ikke, men om så er må ihvertfall alle 4 skjermene, panser, bakluke, lykter ++++ div tilbahør skaffes fra 70-73 mod. Tviler på en slik operasjon lønner seg hverken pris- eller tidsmessig.

Bakluke, skjermer, panser med mer er likt helt fram til 77. Bakruten er lik fra 70 -74 og annerledes fra 75 og oppover til 81

Men lønner seg nok ikke pris messing og tid krevende å finne øvre og nedre frontplate i norge

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke samme dører helt til 77, for profilen nederst på dørene (og muligens framskjermene??) er forskjellig mellom 70-73 vs. 74-77. I tillegg er bakskjermene forskjellig siden de med runde lykter har sidemarkeringslys bak mens dette er en del av baklykten på 74-opp bilene. I tillegg er de helt forskjellige i bakkant hvor de på 74-77 har lyktene som kommer rundt hjørnet og de store støtfangerene mens de er mer "tverr" bak på 70-73 med de runde lyktene og chrome fangerene.

Så, det er nok ikke bare enkelt om man skal gjøre en slik ombygging riktig.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.trailerqueens.com/Camaroshist2.html

Her er en link med bilder av hhv 73 og 77 modell. Iikhet med 77 modelen har også 74 modellen frontlykter som "ligger" litt (dvs lyktene ligger ikke, men profilen rundt lyktene som er den del av framskjermen gjør det). Se på bildet av 73 modellen etterpå. Der er lykteprofilen helt loddrett.

Men jeg kan godt melde meg på i "idiotklubben". I 1993 solgte jeg en 68 Chevelle 4dht i god stand for 10.000kr.:eek:

Ok. Riktignok var det kun 307 og PG, men likevel...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider