Gå til innhold

Bytte av diverse reimer.

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

ok, nå begynner jeg å bli rimilig irritert! tok ett nytt forsøk på å skifte viftereim og vannpumpe reim i dag...løsna bolten over og under dynamoen og fikk løs viftereima men så kom problemet, hvordan i heitestegampræva får jeg av vannpumpe reima??? må jo ha den av for å få av viftereima og det er vannpumpe reima som er mest slitt! har løsnet det som er av bolter rundt omkring men jeg får faen ikke løsnet denne jævla reima og jeg nekter og levere bilen inn for en så irriterendes ting som å bytte 2 forbaska reimer!! :mad:

legger ved noen bilder, peik og forklar dere som kan det.

IMG_1386.jpg

IMG_1387.jpg

IMG_1388.jpg

IMG_1389.jpg

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter det jeg husker så er det et lite helvette å få på dynamo reima, trangt som faen er det, også er det fjær belastet osv.

Men du kan løsne litt på den øverste skruer også løsne den nederste på dynamoen slik at den kan beveges...

Samme med servopump, den andre reima, der er den blanke skruen din på bildet stramme skruen, husker ikke helt hvor den andre sitter, men det er da bare å løsne litt og se om du finner ut hva det kan være, merker fort om det er rett eller feil skrue....

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal da ikke være no probem å få av.. Og dynamoen står helt på bånn??

Var ikke no problem på min, du gjør nok noe feil.

Altså, den er veldig trang å få av.. Kan være.

Men med dynamo i bånn, så drar du reima litt på utsia hjulet, så drar du hjulet rundt.. trur det var sånn jeg gjorde det.

Tok den hvertfall på på den måten.

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider