Lars Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Har sett på filmer fra ruudskogen og der Ruudracing kappet med en Yamaha R1. Akser virkelig ruud sin tidligere cosworth fra den motorsykkelen? eller tung motorsykler i det hele tatt? diskuterer med noen kamerater og de sier ikke faen at den cosworthen akser ifra r1`en, men eg mener det iallefall..det går unna:D har skjønt det sånn at ruud sin tidligere cossie har et langt 1 gir som strekker seg til 90 km`t og han begynner ikke å akse skikkelig før han e oppi 60-70 km`t. mener å huske eg leste det på be-4-you.com, men si ifra visst eg har feil:) Altså: AKSER RUUD FRA MOTORSYKKLER? Lars:) Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 jeg har sett filmen du snakker om.. (hvis det er den der sykkern drar på et hjul?) jeg mener ikke at den gir max at all. selvom jeg syntes bilen til ruud er sjef!! Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 På de filmene fra Ringbanen med Ruud og R1'n så drar jo R1 på bakhjulet hver gang, gjør den ikke? Hvis han hadde motvirket hjulløft mer, så hadde den akset værre. Så da blir det kanskje litt vanskelig å se utifra de filmene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeLoN Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Noen som i det heletatt vet hvilken dreving denne R1'en har da? F.eks. effektanlegg, eller annen form for trimming? Mulig at en sykkel av typen 1000-R drar fra Ruud sin tidligere cossie, men om den var helt orginal, så kunne det settes et spørsmålstegn ...;) Siter -Mercedes Benz 190E 2.3 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Hva er 0-100 , 1/4 mil tider for en R1??? De raskeste tidene for Cosworth(4x4) gatebiler som jeg vet om er: 0-60mph(96km/h): 2,99s:eek: 1/4mil: 11,4s Toppfart: 305km/h:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Vidar Pedersen Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Originally posted by cosworth Hva er 0-100 , 1/4 mil tider for en R1??? De raskeste tidene for Cosworth(4x4) gatebiler som jeg vet om er: 0-60mph(96km/h): 2,99s:eek: 1/4mil: 11,4s Toppfart: 305km/h:eek: Standard R1 ligger på 10,2-10,3 på kvartmila og 0-60mph går unna på ca. 2,8-2,9 sekunder, toppfart ca. 285. Siter Bjørn V. Pedersen Norsk Dragracing Gardermoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Originally posted by cosworth Hva er 0-100 , 1/4 mil tider for en R1??? De raskeste tidene for Cosworth(4x4) gatebiler som jeg vet om er: 0-60mph(96km/h): 2,99s:eek: 1/4mil: 11,4s Toppfart: 305km/h:eek: Dette er vel ikke tall fra en og samme bil vel? Hørtes ut som flere biler. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Originally posted by cosworth Hva er 0-100 , 1/4 mil tider for en R1??? De raskeste tidene for Cosworth(4x4) gatebiler som jeg vet om er: 0-60mph(96km/h): 2,99s:eek: 1/4mil: 11,4s Toppfart: 305km/h:eek: qvarnis kjørte vel 11.07 med it`s fun vel? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Har kjørt sykkel i mange år selv. Det var en Yamaha V-max og selv de bruker under 3 sek fra 0-100 km/t. I div bil og MC-blader arrangeres det fra tid til annen sammenlikninger mellom råe biler og sykler. Husker bl.a en fra Nürberg ring i TYskland. Det er noen år siden nå. Sykkelen var en Yamaha YZR 1000 (R1's forløper med 145hkr) og en Viper. Sykkelen drog best i start og ut av svinger pga masse effekt i forhold til vekt tidlig i registeret. Viperen greide seg best i svingene pga mer mark-kontakt. Etter none runder var det klart at sykkelen ikke kunne hamle opp med Viper'en. Draget ut av svingene var ikke nok til å oppveie Viperen's større hastigheter gjennom svingene. Når det gjelder aks fra stående start er det lite som kan hamle opp med syklene pga den mye lavere vekten pr hkr. Hvis en Sierra på 1000-1200kg skal ha samme vekt/effektforholdet som en R1 må den jo ha 1000-1200hkr! Ingen umulighet selvfølgelig, men det ER mye, selv for en Cossie. Hvis man klarer å bygge motoren slik, treffer man ofte masse problemer likevel, fordi bilens høye vekt gjør at overføringer, gir osv må tåle enormt med juling. Og så er det selvfølgelig problemer med å få festet slike krefter i bakken. Der er det jo stor fordel med 4 WD da.... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Tidene er fra to forskjellige biler ja. Den som det er oppgitt 1/4 mil og toppfart på har en 0-96km/h tid på rundt 3,1-3,5s. En av grunnene til at en bil kan slå en MC på litt svingete vei er at det er mye lettere å utforske grensene i en bil. Marginene er noe større og konsekvensene noe mindre...... Med MC kjører man gjerne max 8/10 mens i en bil så drar en lettere 10/10:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet November 3, 2002 Rapporter Share Skrevet November 3, 2002 Teoretisk... Skal du halvere akselerasjonstiden på eks en bil, må du øke effekten kvadratisk. Det samme gjelder seff hvis du dobler vekten på bilen, så må du firedoble effekten for å få samme aksen. Derfor blir det som nevnt lenger oppe her veldig idielt med en sykkel i lave hastigheter. Mens i høye hastigheter blir luftmotstanden mye mer gjeldene, da vil en sprek bil ha mye mer effekt i forhold til motstanden. Og vil også derfor også kanskje gå bedre.. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse bh Skrevet Desember 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2002 nei lars....!:o ruud har ikke skjangs i havet en gang....du har tapt...! Siter lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse bh Skrevet Desember 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2002 Originally posted by lasse nei lars....!:o ruud har ikke skjangs i havet en gang....du har tapt...! sorry bilfolk.. eg e bare dum!!:rolleyes: Siter lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet Desember 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2002 I siste Bike var det en lang artikkel om bil vs sykkel. GSX-R 1000 knuste Corvette Z06 med 7-8 sekunder på en runde. Dette kommer helt an på fører og banekarakteristikk. Sykkelen akser noe vanvittig opp til 200, men har lavere kurvehastighet. I enkelte kurver kan sykkelen kjøre smalere spor grunnet bredden,og vinner mye fart på det. Personlig tror jeg det skal en rimelig hardt tunet gatebil til for å holde min vesle ZX-6R på akselerasjon, men jeg skal likevel kjøre mye raskere på landevei/bane med en brukbart sprek bil. Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasse bh Skrevet Desember 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2002 vil bare infomere om at "lars" har knuket nesen i dag....!på fylla...!:D :D det e ikke bra lars...hehe Siter lasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.