Gå til innhold

gtien min fjusker---16V

Ranger emnet


vwgti16v

Anbefalte innlegg

som topicen sei så fjusker den.

er bare av og til, veit aldri når det skjer.....begynner bere å gå opp og ned på turtall til den stopper....kan starte den igjenn men den bere fjusker igjenn.....

trenger tips til ka eg bør sjekke/skifte får å få den til å slutte med det her............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DCA

hull i slanger?

 

har sjekket dette med falskluft og dritt

faenskapet går på 1100 omdreininger på tomgang og dinna dere skruen som justerer det er skrudd heilt inn....justere tenninga kanskje??

 

men høg tomgang kan eg leve med, men ikkje at den fjusker og stopper....kjedeligt å stå mitt på eit fjell med motorstopp :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

har du målt CO'en da? fungerer tomgangsregulatoren din? tett? spenning på kontakten?

 

tomgangs regulatoren lager en slaks bzzz lyd når tenning er på......ikkje målt COen enda nei......fyll på med tips ka eg bør sjekke:D

 

som sagt, veit aldri når den fjusker...kan gå mange timer, eller bare 30minutt er det som er faen......

 

bensinpumpa da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sjekk den bensinpumpa som står nedi tanken. Hvis den er litt "halvtetta" på grunn av rust eller annet smuss, kan dette føre til at bensintrykke frem til fordeleren blir litt variert. Og dermed ujevn tomgang/motorstopp.

Litt rart med det høye tomgangsturtallet, men hadde sjekka uansett. Kan være noe annet som føkker tomgangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast bilen å kjøp 240 :) - nei da - en kamerat av meg har Gti 16V og vi har skrudd MYE på den (eu-faen)

 

Ville sjekket litt rundt på det eletriske. Kan være noen ledninger som er løse\ dårlig kontakt. Sjekk om det ligger olje inni noen av kontaktene eller no.

 

Sjekk også tennplugger\kabler\fordeler osv.... Tenninga skal vel justere seg selv, mener det er el.tenning og bankesensor på denne bilen.

 

Vil tippe at det er no rart med det eletriske. eller noe fuck med k-jetronic boksen (luftmengdemåler \ bensin boksen som sitter på venstre side) Kunne vært en ide å måle CO`en som det ble sagt tidliger. Skru oxo ut pluggene å sjekk fargen på de. Er de svarte er det noe galt. Skal være brun aktig

 

Bare å prøve seg fram

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyy..

 

Jeg har i laaaang tid vært plaget med dette,tomgang som hopper opp og ned som den selv vil.. Har fått møller til å justere motoren massevis av ganger,og de fant heller ikke ut hva som riktig feilet.

(Bilen var inne til justering igjen på torsdag,konklusjon,litt likere igjen,men etter noen times kjøring er det samma dritten!!)

 

Ble til slutt så lei,at jeg stakk ned å kjøpte ny fordeler,rotor og pluggledninger.. Bilen oppførte seg da LITT bedre,men langt fra så godt som den skal,var fortsatt plaget med at tomgangen noen ganger holdte seg oppe,og nektet å komme ned til normalt. (Vet ikke om du har dette problemet,men slik var det i mitt tilfelle.)

 

Nå,for en liten uke siden hjalp jeg en kompis av meg med å skifte dynamo i en 81 Passat,som ved tilfelle hadde noe av de samme problemene,og da jeg starta den bilen etter dynamoskifte,la tomgangen seg på 800,og nåla sto bomm stille! Han kompisen som eier denne sa senere på dagen at bilen oppførte seg

eksemplarisk,helt ny bil å kjøre!

 

Etter at den bilen ble knall igjen,begynte jeg å tenke som så at jeg skulle skifte dynamoen i bilen min også,og ettersom jeg hadde en ganske ny dynamo liggende,så skulle dette være gjort på 1-2-3.. Stakk ned på møller for å "knabbe" noen kabelsko,da det måtte byttes fra gammel til ny. Begynte å skru ut dynamoen,som er ganske fort gjort. (Pass på å ha riktig verktøy,da skruen er unbrako,og bolten antageligvis er like gammel som bilen! Unbrako er ikke kjent for å ha så altfor sterke vegger,og hvis du har litt for liten unbrakonøkkel så går det fort til helvette!)

OBSOBS: Koble fra - på batteriet,så du/dere ikke gjør som meg,glemme det å være borti + og - samtidig med uisolert skralle!

:rolleyes: :mad: :D

 

Da dynamoen var skifta,var jeg så spent,torte nesten ikke å starte bilen!

Men,mota meg opp,starta motoren,og ble så jævlig glad!

Tomgangen er dønn stabil!! Ligger mellom 800-1000 i tomgang,helt stabilt,i motsetning til hva det var. Før sto den å hoppa mellom 500-1500,litt sånn når den ville!

 

Skift dynamo,prøv vertfall! Stikk på høggeren å kjøp en som ser bra ut,og en som passer bilen selvsagt! ;) :D

 

Hilsen meeeeget fornøyd VWGolfIIHFS

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett eller annet var det vertfall!! Har spurt de på møller flere ganger,om det kunne være dynamoen som var skyld i problemene,men nei,det sa de at det ikke kunne være..

Tipp hvor jeg skal first thing på mandag da :D De skal nok få vite at det var den som var skyld i det de har tatt noen kroner for å finne ut av!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Eyy..

 

Jeg har i laaaang tid vært plaget med dette,tomgang som hopper opp og ned som den selv vil.. Har fått møller til å justere motoren massevis av ganger,og de fant heller ikke ut hva som riktig feilet.

(Bilen var inne til justering igjen på torsdag,konklusjon,litt likere igjen,men etter noen times kjøring er det samma dritten!!)

 

Ble til slutt så lei,at jeg stakk ned å kjøpte ny fordeler,rotor og pluggledninger.. Bilen oppførte seg da LITT bedre,men langt fra så godt som den skal,var fortsatt plaget med at tomgangen noen ganger holdte seg oppe,og nektet å komme ned til normalt. (Vet ikke om du har dette problemet,men slik var det i mitt tilfelle.)

 

Nå,for en liten uke siden hjalp jeg en kompis av meg med å skifte dynamo i en 81 Passat,som ved tilfelle hadde noe av de samme problemene,og da jeg starta den bilen etter dynamoskifte,la tomgangen seg på 800,og nåla sto bomm stille! Han kompisen som eier denne sa senere på dagen at bilen oppførte seg

eksemplarisk,helt ny bil å kjøre!

 

Etter at den bilen ble knall igjen,begynte jeg å tenke som så at jeg skulle skifte dynamoen i bilen min også,og ettersom jeg hadde en ganske ny dynamo liggende,så skulle dette være gjort på 1-2-3.. Stakk ned på møller for å "knabbe" noen kabelsko,da det måtte byttes fra gammel til ny. Begynte å skru ut dynamoen,som er ganske fort gjort. (Pass på å ha riktig verktøy,da skruen er unbrako,og bolten antageligvis er like gammel som bilen! Unbrako er ikke kjent for å ha så altfor sterke vegger,og hvis du har litt for liten unbrakonøkkel så går det fort til helvette!)

OBSOBS: Koble fra - på batteriet,så du/dere ikke gjør som meg,glemme det å være borti + og - samtidig med uisolert skralle!

:rolleyes: :mad: :D

 

Da dynamoen var skifta,var jeg så spent,torte nesten ikke å starte bilen!

Men,mota meg opp,starta motoren,og ble så jævlig glad!

Tomgangen er dønn stabil!! Ligger mellom 800-1000 i tomgang,helt stabilt,i motsetning til hva det var. Før sto den å hoppa mellom 500-1500,litt sånn når den ville!

 

Skift dynamo,prøv vertfall! Stikk på høggeren å kjøp en som ser bra ut,og en som passer bilen selvsagt! ;) :D

 

Hilsen meeeeget fornøyd VWGolfIIHFS

 

hmms, alt er mulig

men er ikkje tomgangen som er problemet egentlig.....er at den etter kjøring eller står lenge stille begynner den å fuske og dør ut(som om den skulla vert besintom)

starter bilen og vips så er det på`n igjenn-----venter en time så plutselig funker alt, veit aldri når den begynner å fjuske, kan gå mange timer eller bare en halvtime er det som er faen-------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Kast bilen å kjøp 240 :) - nei da - en kamerat av meg har Gti 16V og vi har skrudd MYE på den (eu-faen)

 

Ville sjekket litt rundt på det eletriske. Kan være noen ledninger som er løse\ dårlig kontakt. Sjekk om det ligger olje inni noen av kontaktene eller no.

 

Sjekk også tennplugger\kabler\fordeler osv.... Tenninga skal vel justere seg selv, mener det er el.tenning og bankesensor på denne bilen.

 

Vil tippe at det er no rart med det eletriske. eller noe fuck med k-jetronic boksen (luftmengdemåler \ bensin boksen som sitter på venstre side) Kunne vært en ide å måle CO`en som det ble sagt tidliger. Skru oxo ut pluggene å sjekk fargen på de. Er de svarte er det noe galt. Skal være brun aktig

 

Bare å prøve seg fram

 

hadde dere samme problemet med den??

har skiftet tennplugger, rotor fordelerlokk, ledningsnettet er skiftet...byttet hjerne og tenningsmodul......

kan det ikkje ha nokke med bensintilførselen å gjere?? at bensinpumpa(den i tanken) kutter av og til eller??

 

takk for alle svar hittil, begynner å sjekke alt imorga......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår