vwgti16v Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 som topicen sei så fjusker den. er bare av og til, veit aldri når det skjer.....begynner bere å gå opp og ned på turtall til den stopper....kan starte den igjenn men den bere fjusker igjenn..... trenger tips til ka eg bør sjekke/skifte får å få den til å slutte med det her............ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 tomgangsregulatoren? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 hull i slanger? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by DCA hull i slanger? har sjekket dette med falskluft og dritt faenskapet går på 1100 omdreininger på tomgang og dinna dere skruen som justerer det er skrudd heilt inn....justere tenninga kanskje?? men høg tomgang kan eg leve med, men ikkje at den fjusker og stopper....kjedeligt å stå mitt på eit fjell med motorstopp :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 har du målt CO'en da? fungerer tomgangsregulatoren din? tett? spenning på kontakten? Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by projektRUST har du målt CO'en da? fungerer tomgangsregulatoren din? tett? spenning på kontakten? tomgangs regulatoren lager en slaks bzzz lyd når tenning er på......ikkje målt COen enda nei......fyll på med tips ka eg bør sjekke:D som sagt, veit aldri når den fjusker...kan gå mange timer, eller bare 30minutt er det som er faen...... bensinpumpa da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Ta å sjekk den bensinpumpa som står nedi tanken. Hvis den er litt "halvtetta" på grunn av rust eller annet smuss, kan dette føre til at bensintrykke frem til fordeleren blir litt variert. Og dermed ujevn tomgang/motorstopp. Litt rart med det høye tomgangsturtallet, men hadde sjekka uansett. Kan være noe annet som føkker tomgangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Kast bilen å kjøp 240 :) - nei da - en kamerat av meg har Gti 16V og vi har skrudd MYE på den (eu-faen) Ville sjekket litt rundt på det eletriske. Kan være noen ledninger som er løse\ dårlig kontakt. Sjekk om det ligger olje inni noen av kontaktene eller no. Sjekk også tennplugger\kabler\fordeler osv.... Tenninga skal vel justere seg selv, mener det er el.tenning og bankesensor på denne bilen. Vil tippe at det er no rart med det eletriske. eller noe fuck med k-jetronic boksen (luftmengdemåler \ bensin boksen som sitter på venstre side) Kunne vært en ide å måle CO`en som det ble sagt tidliger. Skru oxo ut pluggene å sjekk fargen på de. Er de svarte er det noe galt. Skal være brun aktig Bare å prøve seg fram Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Eyy.. Jeg har i laaaang tid vært plaget med dette,tomgang som hopper opp og ned som den selv vil.. Har fått møller til å justere motoren massevis av ganger,og de fant heller ikke ut hva som riktig feilet. (Bilen var inne til justering igjen på torsdag,konklusjon,litt likere igjen,men etter noen times kjøring er det samma dritten!!) Ble til slutt så lei,at jeg stakk ned å kjøpte ny fordeler,rotor og pluggledninger.. Bilen oppførte seg da LITT bedre,men langt fra så godt som den skal,var fortsatt plaget med at tomgangen noen ganger holdte seg oppe,og nektet å komme ned til normalt. (Vet ikke om du har dette problemet,men slik var det i mitt tilfelle.) Nå,for en liten uke siden hjalp jeg en kompis av meg med å skifte dynamo i en 81 Passat,som ved tilfelle hadde noe av de samme problemene,og da jeg starta den bilen etter dynamoskifte,la tomgangen seg på 800,og nåla sto bomm stille! Han kompisen som eier denne sa senere på dagen at bilen oppførte seg eksemplarisk,helt ny bil å kjøre! Etter at den bilen ble knall igjen,begynte jeg å tenke som så at jeg skulle skifte dynamoen i bilen min også,og ettersom jeg hadde en ganske ny dynamo liggende,så skulle dette være gjort på 1-2-3.. Stakk ned på møller for å "knabbe" noen kabelsko,da det måtte byttes fra gammel til ny. Begynte å skru ut dynamoen,som er ganske fort gjort. (Pass på å ha riktig verktøy,da skruen er unbrako,og bolten antageligvis er like gammel som bilen! Unbrako er ikke kjent for å ha så altfor sterke vegger,og hvis du har litt for liten unbrakonøkkel så går det fort til helvette!) OBSOBS: Koble fra - på batteriet,så du/dere ikke gjør som meg,glemme det å være borti + og - samtidig med uisolert skralle! :rolleyes: :mad: :D Da dynamoen var skifta,var jeg så spent,torte nesten ikke å starte bilen! Men,mota meg opp,starta motoren,og ble så jævlig glad! Tomgangen er dønn stabil!! Ligger mellom 800-1000 i tomgang,helt stabilt,i motsetning til hva det var. Før sto den å hoppa mellom 500-1500,litt sånn når den ville! Skift dynamo,prøv vertfall! Stikk på høggeren å kjøp en som ser bra ut,og en som passer bilen selvsagt! ;) :D Hilsen meeeeget fornøyd VWGolfIIHFS Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Ikke værst, mon tro hva som utløste problemet. En litt rar spenningsregulator eller no ?????? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Ett eller annet var det vertfall!! Har spurt de på møller flere ganger,om det kunne være dynamoen som var skyld i problemene,men nei,det sa de at det ikke kunne være.. Tipp hvor jeg skal first thing på mandag da :D De skal nok få vite at det var den som var skyld i det de har tatt noen kroner for å finne ut av! Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Originally posted by VWGolfIIHFS Eyy.. Jeg har i laaaang tid vært plaget med dette,tomgang som hopper opp og ned som den selv vil.. Har fått møller til å justere motoren massevis av ganger,og de fant heller ikke ut hva som riktig feilet. (Bilen var inne til justering igjen på torsdag,konklusjon,litt likere igjen,men etter noen times kjøring er det samma dritten!!) Ble til slutt så lei,at jeg stakk ned å kjøpte ny fordeler,rotor og pluggledninger.. Bilen oppførte seg da LITT bedre,men langt fra så godt som den skal,var fortsatt plaget med at tomgangen noen ganger holdte seg oppe,og nektet å komme ned til normalt. (Vet ikke om du har dette problemet,men slik var det i mitt tilfelle.) Nå,for en liten uke siden hjalp jeg en kompis av meg med å skifte dynamo i en 81 Passat,som ved tilfelle hadde noe av de samme problemene,og da jeg starta den bilen etter dynamoskifte,la tomgangen seg på 800,og nåla sto bomm stille! Han kompisen som eier denne sa senere på dagen at bilen oppførte seg eksemplarisk,helt ny bil å kjøre! Etter at den bilen ble knall igjen,begynte jeg å tenke som så at jeg skulle skifte dynamoen i bilen min også,og ettersom jeg hadde en ganske ny dynamo liggende,så skulle dette være gjort på 1-2-3.. Stakk ned på møller for å "knabbe" noen kabelsko,da det måtte byttes fra gammel til ny. Begynte å skru ut dynamoen,som er ganske fort gjort. (Pass på å ha riktig verktøy,da skruen er unbrako,og bolten antageligvis er like gammel som bilen! Unbrako er ikke kjent for å ha så altfor sterke vegger,og hvis du har litt for liten unbrakonøkkel så går det fort til helvette!) OBSOBS: Koble fra - på batteriet,så du/dere ikke gjør som meg,glemme det å være borti + og - samtidig med uisolert skralle! :rolleyes: :mad: :D Da dynamoen var skifta,var jeg så spent,torte nesten ikke å starte bilen! Men,mota meg opp,starta motoren,og ble så jævlig glad! Tomgangen er dønn stabil!! Ligger mellom 800-1000 i tomgang,helt stabilt,i motsetning til hva det var. Før sto den å hoppa mellom 500-1500,litt sånn når den ville! Skift dynamo,prøv vertfall! Stikk på høggeren å kjøp en som ser bra ut,og en som passer bilen selvsagt! ;) :D Hilsen meeeeget fornøyd VWGolfIIHFS hmms, alt er mulig men er ikkje tomgangen som er problemet egentlig.....er at den etter kjøring eller står lenge stille begynner den å fuske og dør ut(som om den skulla vert besintom) starter bilen og vips så er det på`n igjenn-----venter en time så plutselig funker alt, veit aldri når den begynner å fjuske, kan gå mange timer eller bare en halvtime er det som er faen------- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaWeR Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 det er jo ikke nøvendig å bytte hele dynamoen. er jo bare å bytte spenningsregulatoren. sparer masse penger på det.. Siter x-1984 Golf2 GTI 1992 Golf3 VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Juli 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Originally posted by lars_b Kast bilen å kjøp 240 :) - nei da - en kamerat av meg har Gti 16V og vi har skrudd MYE på den (eu-faen) Ville sjekket litt rundt på det eletriske. Kan være noen ledninger som er løse\ dårlig kontakt. Sjekk om det ligger olje inni noen av kontaktene eller no. Sjekk også tennplugger\kabler\fordeler osv.... Tenninga skal vel justere seg selv, mener det er el.tenning og bankesensor på denne bilen. Vil tippe at det er no rart med det eletriske. eller noe fuck med k-jetronic boksen (luftmengdemåler \ bensin boksen som sitter på venstre side) Kunne vært en ide å måle CO`en som det ble sagt tidliger. Skru oxo ut pluggene å sjekk fargen på de. Er de svarte er det noe galt. Skal være brun aktig Bare å prøve seg fram hadde dere samme problemet med den?? har skiftet tennplugger, rotor fordelerlokk, ledningsnettet er skiftet...byttet hjerne og tenningsmodul...... kan det ikkje ha nokke med bensintilførselen å gjere?? at bensinpumpa(den i tanken) kutter av og til eller?? takk for alle svar hittil, begynner å sjekke alt imorga......;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Originally posted by vwgolf2gti16V takk for alle svar hittil, begynner å sjekke alt imorga......;) Ja liksom :D Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.