Gå til innhold

gtien min fjusker---16V

Ranger emnet


vwgti16v

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Superkølla

Hvis den begynner å begynner å fuske når den har blitt varm, og den må stå noen timer før den blir god igjen. Kan du jo sjekke varmkjøringsventilen.

Hva er det som er galt med pluggene hvis de er svarte??

,

 

akay....kor finner eg den henst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykk ut dysene dine og sjekk tetteringene disse fører til mye rart om di er utette.

Samtidig kan du ta en titt på selve dysespissen ,eventuelt ta en test av dysene (spredningen) og at de er tette.

Tror muligens trykkregulatoren din kan være defekt ,man opplever ofte forkjellige symtomer på varm/kall motor.

Mekanisk innsp reguleres i all hovedsak av trykket og er derfor kresen på det.

For å si det sånn disse motorene går meget fint uten noe elektrisk

(tenning må den selfølgelig ha) men får en noe hard gange spesielt på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by voltage

Rykk ut dysene dine og sjekk tetteringene disse fører til mye rart om di er utette.

Samtidig kan du ta en titt på selve dysespissen ,eventuelt ta en test av dysene (spredningen) og at de er tette.

Tror muligens trykkregulatoren din kan være defekt ,man opplever ofte forkjellige symtomer på varm/kall motor.

Mekanisk innsp reguleres i all hovedsak av trykket og er derfor kresen på det.

For å si det sånn disse motorene går meget fint uten noe elektrisk

(tenning må den selfølgelig ha) men får en noe hard gange spesielt på tomgang.

 

 

okay

igår kjørte eg den utav garasje, parkerte den lot den stå og gå...etter et minutt så begynte den å fjuske og stoppe...startet den igjenn, fjusket.....startet den igjenn så fjusket den ikkje hehe.....drittbil!

 

bilen er foresten inne til lakking nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

endelig, fått på skilt og alt faen, skulle ut og kjøre

rygget ut av garasjen kjørte ned bakken og der begynner den å fuske, trykker pedalen i bånn max 3-400 omdreinger, går litt opp av og til så stopper den.....starter den og gir gass, smeller et par tre ganger(pang pang pang ) så ruste den nokke jævligt og kjørte den opp i garasjen igjenn......de tmå vel vere nokken som har hatt samme problemet eller???

forbanna dritt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde et problem ved at bilen plutselig begynte å hoppe bortover vegen. Kjentest ut som den var tom et øyeblikk!, men jeg åpnet panseret og sjekket ledningene som går inn på coilen, og den kontakta hvor 2 ledninger kommer inn var irret! Jeg pusset med sandpapir og alt ble helt bra igjen!

 

Prøv å se om det funker!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan tenninga vere stilt borti natt og dag???

har skiftet ledningsnett og sjekket alle plugger til coil og slikt.......

 

snakka med en fyr som meinte det kunne vere den driten som klikker når du slepper gasspedalen så treffer den en knapp(føler?) på innsuget når den lukker gass spjelda....kan det vere at denne driten henger seg opp eller???

 

møkkabil, synd eg lakka den opp ellers hadde eg bere solgt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

'

 

Det er vel spjellposisjonsgiveren han mener da... Det kan jo være en mulighet. Kan være mye rart, men som sagt, jeg holder en knapp på at det er et eller annet med tenningen din.

 

kan du ramse opp alt de rare som kan vere galt? hehe må begynne i en ende....

 

legge ved eit bilde her, skal der vere høl der da?

P1010001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2gti16V

 

kan du ramse opp alt de rare som kan vere galt? hehe må begynne i en ende....

 

legge ved eit bilde her, skal der vere høl der da?

P1010001.jpg

Det hullet er for å justere CO i hullet skal det stå en gummitropp.

Sjekka trykket på bensin ? Bensinfilter.Kaldstartdyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by voltage

Det hullet er for å justere CO i hullet skal det stå en gummitropp.

Sjekka trykket på bensin ? Bensinfilter.Kaldstartdyse.

 

så denne gummiproppen bør eg kjøpe?? koster vel svin og faen på møller......

kan kaldstartdysa gjer slik den begynner å fjuske og bere gå på 300omdreiniger med flat pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om kaldstartdysa er lekk vil bensin fortsette å strømme inn etter at den er stengt, motoren vil da få samme symtomer som en forgassermotor med halvfull choke på varm motor pga den alt for fete blandingen.

Skru ut dysa kjør bensinpumpa se om den lekker.

Har du sjekka trykket på bensin?(systemtrykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår