Gå til innhold

gtien min fjusker---16V

Ranger emnet


vwgti16v

Anbefalte innlegg

Originally posted by voltage

Om kaldstartdysa er lekk vil bensin fortsette å strømme inn etter at den er stengt, motoren vil da få samme symtomer som en forgassermotor med halvfull choke på varm motor pga den alt for fete blandingen.

Skru ut dysa kjør bensinpumpa se om den lekker.

Har du sjekka trykket på bensin?(systemtrykk)

 

 

hvordan sjekker eg trykket på bensinen?må vel på verksted da?

kaldstarts ventilen er plassert?

 

sjekka plugger, er fine dei.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er K-jet det, ikke KE-jetronic?

Sjekk styretrykk, bensintrykk, lekk kaldstarts-dyse, Tomgangsregulator, tenningstidspunkt, korrekte plugger i god kondisjon.

Pass på at du ikke har kast i fordeleren.

Samt kontroller CO, nullstill spjeld etc.

....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Det er K-jet det, ikke KE-jetronic?

Sjekk styretrykk, bensintrykk, lekk kaldstarts-dyse, Tomgangsregulator, tenningstidspunkt, korrekte plugger i god kondisjon.

Pass på at du ikke har kast i fordeleren.

Samt kontroller CO, nullstill spjeld etc.

....

 

k jetdrit ja......

hvor sjekker man styretrykket??

plugger er fine, skal låne meg ein tenningslampe imorga og stille tenningen skikkelig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Er det rette plugger?

Kan høres ut som tenninga er feil, har du tukla mye kan det uanZ lønne seg å tune opp motoren på nytt, tenning, CO, tomgang og spjeld.

 

skal vere rette plugger, er nye.......

hvor justerer eg spjeld?

skal få stilt CO iløpet av uka.....den proppen som eg manglet på bildet ovenfor kan den fucke opp CO eller er det bare en tetning slik dritt og faenskap ikkje skal komme neri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELPE meg eller deg skjønner at du ikke her så mye peiling på mekanisk innsp så dette kan bli vanskelig.

La oss begynne på nytt !

når du startet uten og gi gass (selvfølgelig) så skjer ?

Når motoren er blitt varm ?

Eller etter at du her kjørt Veldig varm motor?

Forsøk og gi en så nøye beskrivelse du kan, spesielt når det gjelder kall/varm (eventuell forskjell)

Granada3.0GL har noen gode råd skjønner han har styra litt med mek insp ,Har også hatt en graneda med mek insp Funka som faen i disse bila, men 16 v er litt mer kresen.

Alle som gnåler om tenning Tenk.

Troppa du mangler må du ha ja, motoren suger "falskluft" i dette hullet selv om det er under luftmengdemåleren ,drar den inn dritt!

Ta av luftfilteret og skjekk det (eventuelt skift til KN grommlyd og 2-3 hk Fjern boxen til venstre på luftfilteret enda mer grommlyd og 1-2 hester til) se etter skitt på luftmengdemåleren (her har jeg selv funnet mye dritt)

Justere spjeldet på luftmengdemåleren,tviler på at du trenger å gjøre det .

Kaldstartdysa er plassert helt til høyre oppe på motoren på manifoylen (er blå løsnes med umbrako)

Trykket på bensinen skjekkes i et uttak på bensinmengdefordeleren og gjøres ved at man kobler til manometer og kjører bensinpumpa.

Om du ikke vet om noen eller har kompiser som har utstyr må du nok på verksted.

Og I den forbindelse bør du velge verksted med omhu,WV har etter min erfaring lite peiling på mek innsp.(utrolig nok)

Mercd eller ford er mer inne på det .

Det første jeg ville gjort var og sjekke systemtrykket iogmed feil på systemtrykk kan føre til så utrolig mange symtomer .(Husk at det er trykket på bensinen som styrer innsprøytningen i all hovedsak.

Her du kjøpt bilen i denne tilstanden ,eller har den blitt slik over tid?

Dette er uten tvil dyre biler (motorer) å eie når di kommer opp i årene ,for at di skal yte max må alt være tip top og delene er svindyre Har selv kostet over 20000 på min gti bare på innsp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente gass-spjeld, for at tomgangsregulator skal fungere korrekt.

Er mange injection-motorer som fusker pga. noen som har prøvd å stille tomgang på spjeldet.

 

Gjør rein LMM, kan være masse dritt der.

Det skal ikke være åpent mellom innsugslufta og justeringa, men denne skal uan-z være plombert.

Tenning:, kan gi RAR TOMGANG, feil temp på plugger og tenningskutt, burde være banking da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driter meg ikke ut, faktum er at på 95 % av injectionbiler skal spjeldet være nullstilt, vil ikke tro at det har så mye å gjøre på K-jetronic, da det ikke er noen spjeldbryter der, men den bør være ca. innstilt korrekt, er det noe galt i å være våken så tidlig på morran?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det da KE-jetronic?

Bilde var K-jetronic.

 

Bensintrykk måler du på tilkobling til kaldstartdysa.

 

Har ikke stort peil på Golf da det ikke interreserer meg så my så får beklage hvis jeg tar feil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er av k-jet Som brukes sammen med KR motor ,den nyere PL motoren har ke-jet som er en videreutvikling av vanlig k-jet i forbindelse med katalysator .

Motorene er i og for seg de samme med unntak av tidlig KR som hadde litt kvassere kam på innsug ,større innsugsmanifoild og et litt annet disain i innsug.

Bensintrykket DA Systemtrykket kan sikkert måles på kaldstds man på VW måles dette på eget utak på bensinmengdefordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by voltage

HJELPE meg eller deg skjønner at du ikke her så mye peiling på mekanisk innsp så dette kan bli vanskelig.

La oss begynne på nytt !

når du startet uten og gi gass (selvfølgelig) så skjer ?

Når motoren er blitt varm ?

Eller etter at du her kjørt Veldig varm motor?

Forsøk og gi en så nøye beskrivelse du kan, spesielt når det gjelder kall/varm (eventuell forskjell)

Granada3.0GL har noen gode råd skjønner han har styra litt med mek insp ,Har også hatt en graneda med mek insp Funka som faen i disse bila, men 16 v er litt mer kresen.

Alle som gnåler om tenning Tenk.

Troppa du mangler må du ha ja, motoren suger "falskluft" i dette hullet selv om det er under luftmengdemåleren ,drar den inn dritt!

Ta av luftfilteret og skjekk det (eventuelt skift til KN grommlyd og 2-3 hk Fjern boxen til venstre på luftfilteret enda mer grommlyd og 1-2 hester til) se etter skitt på luftmengdemåleren (her har jeg selv funnet mye dritt)

Justere spjeldet på luftmengdemåleren,tviler på at du trenger å gjøre det .

Kaldstartdysa er plassert helt til høyre oppe på motoren på manifoylen (er blå løsnes med umbrako)

Trykket på bensinen skjekkes i et uttak på bensinmengdefordeleren og gjøres ved at man kobler til manometer og kjører bensinpumpa.

Om du ikke vet om noen eller har kompiser som har utstyr må du nok på verksted.

Og I den forbindelse bør du velge verksted med omhu,WV har etter min erfaring lite peiling på mek innsp.(utrolig nok)

Mercd eller ford er mer inne på det .

Det første jeg ville gjort var og sjekke systemtrykket iogmed feil på systemtrykk kan føre til så utrolig mange symtomer .(Husk at det er trykket på bensinen som styrer innsprøytningen i all hovedsak.

Her du kjøpt bilen i denne tilstanden ,eller har den blitt slik over tid?

Dette er uten tvil dyre biler (motorer) å eie når di kommer opp i årene ,for at di skal yte max må alt være tip top og delene er svindyre Har selv kostet over 20000 på min gti bare på innsp.

 

 

starter den på kald motor så starter den som oftest, men skjedde igår at den ikkje startet før langt om lenge(da var det samme symptomene som når den fjusker)smeller et par tre ganger så svartrøyk og dritt så kom det seg og var ute å kjørte i over en time uten stans:rolleyes:

 

starter fint på varm motor og(stoppet den av at den fusket så er det vanskelig).....

 

luftmengdemåler var fin og rein, samme med luftfilteret,

 

har du nokken deler eg trenger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt funket perfekt igår, kjørte nesten 30mil med nazikjelken igår

men så skal eg starte den opp idag, starter men dør utigjenn med en gang, turteller funker ikkje når den starter......pluggene er våte av bensin, men er bare gnist av og til men nå er der ingenting......er ikkje gnist fra coil!!!

og jadda har målt at der kjem strøm innpå coil!!

coilen eller hallgiver???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår