daggy Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Hei! Slet i mai med noe så banalt som et lekk bensinrør, og tenkte flere kunne dra nytte av mine erfaringer! Bensinrøret var rustet av rett ved bensinpumpa - så nærme at det ikke gikk å skjøte. Skruene som holder pumpa var rustne/tildekket med understellsmasse/knotete å komme til, så tanken måte ned. Uten tappeplugg ble det en del jobb og søl.... Pumpa koster 6000++ ny, og etter mye jobb fant jeg endelig en brukt i Sverige (fra en 88-89 1,8 som ikke er helt lik min 91 2,0) med intakt rør. Det virker som om dette er et svakt punkt på Galanten! Mitt råd er å sørge for at det er fritt for rust inn mot pumpa og tette godt med understellsmasse! Et annet svakt punkt jeg har oppdaget er et det har lett for å samle seg blader og skit nede i bakkant av forskjermene (der dreneringen fra frontruta ender). Ta derfor å spyl godt inn (ned) bak skjermen mellom dør og skjerm med døra oppe. Det kan bli litt sprut på setet, men bruk vanlig hageslange, så går det bra! Ellers kan det være greit å vite at 2,4 liter fra Sapporo passer rett inn i Galenten. Jeg beholt den gamle styringen fra 2,0 literen, og det går greit. Lugger litt av og til, men har nå gått i 4 år. Byttet til dyser fra 2-literen, og da er forbruket (snitt siste 2 år) på 0,75 liter. (Gubbekjører....) Med de store dysene gikk det med 0,95 l/mil. Mister sikkert litt toppeffekt, men bunndraget er der! Har hatt bilen i 10 år snart, og runder 350K i sommer. Bilen er for god til å kaste - er det noen som vet om en delebil? Også interessert i delebil til samborerens 1992 Space Wagon 1,8. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.