Gå til innhold

Spm!!

Ranger emnet

MissingLink

Anbefalte innlegg

Har et spm ang b23et motoren min.

Det ligger å "jager" på turtall når jeg fjerner den resirkulære dumpventilen og setter på en åpen ventil.

Ventilen sitter på den "varme" siden av ic, har tenkt å flytte den over til den "kalle" siden, men da er det et par slanger som jeg må "strupe" som går inn på slangen fra luftmengdemåleren.

Er det noe som skjer hvis jeg ikke får resirulert luften?

Kan hende at jeg virker helt på trynet her, men jeg har lært at ingen spm er dumme..

Volvo 240 TIC -80

Toyota Supra(NA) -93

x Vw Golf -86

x Vw Golf -84

x Nissan 100nx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel noe av det samme problemet som deg.. jeg har nesten blitt kvitt jaginga ved å stille på tomgangskrua under gasspjeldet. for å flytte dumpen så gå på høggern å finn en turbobil å ta slangene.. fiat chroma turbo har værtfall endel fine slanger. spess den bøyen ved gasspjeldet med "uttak" til dump.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har helt rett haien..

etter utslipp fra dump så slepper den da å fylle opp ic med luft før ladelufta kommer inn til innsuget..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du luftmengde-måler så må du nesten ha en resirkulerende dump også. Ellers vil bensinblandinga di bli altfor fet siden luftmengdemåleren bestemmer dette etter mengden luft motoren din drar inn.

Har du en åpen dump da så blåser du ut masse luft som ikke blir brukt men som luftmengdemåleren allerede har tilsatt bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider