Skjefstad Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Er egentlig bare litt nysjerrig. Ka som er vanlig å gjer for å trimme ein eldre amerikansk v8? f. eks. ein 350. Har sjønt at det er ein ganske vanlig motor. Stort potensiale? Lett tilgjengelig? Kor masse hest er det orginalt i disse og kor masse går det ann å få ut av dei. Tar ikkje med turbo, kompressor, NOS osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by Skjefstad Er egentlig bare litt nysjerrig. Ka som er vanlig å gjer for å trimme ein eldre amerikansk v8? f. eks. ein 350. Har sjønt at det er ein ganske vanlig motor. Stort potensiale? Lett tilgjengelig? Kor masse hest er det orginalt i disse og kor masse går det ann å få ut av dei. Tar ikkje med turbo, kompressor, NOS osv. F.eks min har jeg borra blokka 0.30, bytta innsug, kam, stempler, topper med mindre kammer, gasser og masse annet små-pjus. Har brukt KANSKJE 10K på allt til sammen.. Da er det selvfølgelig nye lager og stempelringer. Så det er relativt billig å trimme.. Men etter hva jeg har hørt koster det fort litt mer hvis du skal ha over 350-400 hk. tipper det er rundt 300 gamp i min.. Man kan få ganske mange hester ut av en 350... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 det er lett å rimelig å trimme en 350 motor hvis du jamfører med Audi,BMW o.l Hvis du kan tenke deg forgasser er det som Hans sier lett å få ut en 300-350 hester uten at for mye arbeid. her er en link som innholder mye bra info. http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/index2.html Før du renoverer gjør en enkel kompresjonstest av motoren. jeg har ikke så mye erfarenhet men det er merkelig hvor lite slitage det er på en velserved 350 motor som har gått en 200.000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortens Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 brodern hadde en 73 camaro med 350 maskin, denne bremset 320hk på bakhjula motoren bestod av følgende: 350 blokk med .30 overdim 10.3 : 1 stempel tickflow alutopper med 1.6" på eksos og 2.02" på innsug (lett portet) headers holley 750cc dbl pumper forgasser med 840cc hus msd fordeler med elektrisk tenningsmodul fra holley rullevipper competition cam (relativt snill gatekam) med dynamics 400 kasse og converter med 3000 i stallspeed gikk den 12.45s på gardemoen mvh morten Siter '04 Volvo V70 D5 '94 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Har selv hatt en helt urørt Pontiac GTO motor (400cid) i min bil. Bare tok av toppene for å se at det ikke var noen slitekanter. Alt var helt fint. Så ca 350hk for 11000 spenn synes jeg ikke var så ille :D Trimming av V8 er billig så lenge man holder seg innenfor moderate rammer. 350hk ut av en small block og litt over 400hk på en big block er vell mulig for ca 10 000kr. Men blir fort dyrt når man skal ha mer enn det, med mindre man kjøper deler brukt som jeg har. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by mortens brodern hadde en 73 camaro med 350 maskin, denne bremset 320hk på bakhjula motoren bestod av følgende: 350 blokk med .30 overdim 10.3 : 1 stempel tickflow alutopper med 1.6" på eksos og 2.02" på innsug (lett portet) headers holley 750cc dbl pumper forgasser med 840cc hus msd fordeler med elektrisk tenningsmodul fra holley rullevipper competition cam (relativt snill gatekam) med dynamics 400 kasse og converter med 3000 i stallspeed gikk den 12.45s på gardemoen mvh morten Ikke værst med 320 på hjula. Er spent på hva jeg har.... Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.