Gå til innhold

ØK: Turteller til "instrumentpanel"

Ranger emnet

mortenwb

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

det er jo nesten det den koster ny. så lykke til med salget Hayabuza

Ny turteller "VDO" i hvertfall koster ca. 2400,- på volvo spurte de for en stund siden... den koster foresten ca. 1300,- til volvo i sverge har spurt der også..

Derfor har jeg monter en Yagasaki turteller i mitt VDO instumentpanel :)... hadde yagasaki i min fårige volvo

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

etter å ha ringt volvo fant jeg ut at alle med svart spedo meter vajer har yazaki, mens alle spedo vajere med gule merker på var vdo..

Stemmer det... enn annen ting du kan se det på er at VDO har en helt brun plate på baksiden, mens Yazaki har en blå printplate på baksiden..

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

Ny turteller "VDO" i hvertfall koster ca. 2400,- på volvo spurte de for en stund siden... den koster foresten ca. 1300,- til volvo i sverge har spurt der også..

Derfor har jeg monter en Yagasaki turteller i mitt VDO instumentpanel :)... hadde yagasaki i min fårige volvo

Så VDO turtelleren koster 2400.- hos volvo i norge.

hehehe...må le litt..kjøpte meg en delebil her i høst,sto en turteller i den...prøv å gjett hva som står på bak sida....jo.helt riktig...VDO!!!!!!!

Betalte 1500.- for bilen. hahah........

Men dere sier at 240 fra "86 å oppover har el speedo.

Så min "81 242 har ikke det? Hva må jeg gjøre? Holder det å bytte bakaksel? Har en varebil aksel med 45% sperre som ska på!!!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Volvo-Lars

Så min "81 242 har ikke det? Hva må jeg gjøre? Holder det å bytte bakaksel? Har en varebil aksel med 45% sperre som ska på!!!

For å få elektrisk speedometer, må du ha ett giverhjul som giveren i kåpa i bakstilligen leser av farten på. Det giverhjulet koster ca 484kr på volvo med diffbrems/antispinn og nesten 800kr uten antispinn. Du må også legge opp kabler til speedometeret og kople det riktig. Man må jo selvfølgelig også ha elektrisk speedometer

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider