Gå til innhold

Hvordan finne lakkode?

magnus_primera

Anbefalte innlegg

Originally posted by Primera

KH3 er både lakken for utvendig karroseri og motor rommet, men det finnes to forskjellige blandingsforhold på den lakkkoden.

To forskjellige blanigsforhold?

ja det hjalp meg jo mye! Jeg skal lakk til lyktespoileren min, da må jeg vite nøyaktig lakk kode?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magnus_primera

To forskjellige blanigsforhold?

ja det hjalp meg jo mye! Jeg skal lakk til lyktespoileren min, da må jeg vite nøyaktig lakk kode?

Vis du skal ha det med teskje: Det finnes 2 forskjellige farger med lakk kode KH3 (altså 2 forskjellige blandingsforhold av lakken). Den ene er den du har i motorrommet og den andre er den du har utpå karroseriet. Altså "bilens farge"...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Hehe men åssen vet man hvilken av de "blandingsforholdene" som er til motorrommet og hvilken som er til utvendig da?

Jeg stakk iallfall til mobirek og ga de lakkkoden KJ3 (eller no lignende) og da fikk jeg blålig lakk iallfall..hehe

Lakk til motorrommet er ofte tilsatt matteringsmiddel, slik at den blir matt.

Er ikke så mange biler som har det blankt i motorrommet.

Ofte har de en annen farge også i forhold til den utvendige lakken.

KH3 er vel ei farge som det bare brukes ren svart i, så jeg tviler på at det er så mange nyanser av denne fargen.

Bare si fargekoden så får du vel riktig lakk, med mindre du ber om lakk som skal brukes innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partypulp: Du må ha klarlakk, hvertfall på min bil. Det blir sende helt hore ut uten.

BTW. Metalic blå fargen er skikkelig vanskelig å hobby lakkere. Ble sånn tåle fornøyd, men jeg ville ha prøvd meg litt fram vis jeg var deg. Ikke begynt rett på bilen, så fremst du ikke kan lakke da ;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den på mobirek i lillestrøm.

Og ja, jeg har metallic blå.

Skal kun lakkere på hjørnet av døra på innsiden, samt andre småflekker som ikke synes fra utsiden.

Skal også ha av vingen og lakkere under der, da det har rustet en god del.

Regner ikke med at det blir pent akkurat under vingen, men må bare ha det sånn til jeg får lakka hele luka hos en proff.. Bare for å få bort rusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider