Gå til innhold

Bilde av bilene deres

Ranger emnet


Inside

Anbefalte innlegg

kjørte bak den gullfarga apekatten i dag:) møtte han på motorveien.. må si det er fet lyd på den... synd eieren ikke tør å overstige 2.000rpm, pga fare for økonomi problemer pga bensin forbruk! :) hehe

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Sammenlikn den med en Supra av kjipeste utgave, og det er null tvil om hvem som er råest, Corvetten banker den supran på alle områder.

Så kan du sammenlikne den kuleste vetten mot den kuleste Supran, og det er igjen ingen tvil, Corvetten banker supran på alle områder.

Og da snakker vi selvsagt kun om modeller levert av Chevrolet, som ikke har vært innom noen eksterne partnere for tuning.

 

Dream On ! Ifølge Motor Trend så får en Corvette ZR1 spænk av Supra TT på alle punkter (0-100kmt, 0-402m, 100-0kmt, slalom, skidpad, top speed, 0-100-0mph, fun factor)

Faktisk så er det ENESTE Corvette'n klarte å ta Supra'n på er toppfart.

Og jeg har scan av artikkelen hvis du skulle få vanskeligheter med å godta at Supra TT er overlegen mot en Corvette ZR1 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke legge meg opp i diskusjonen om Corvette vs. Supra, for jeg har absolutt NULL kunnskap om Supra - men å stole på en artikkel fra Motor Trend om en test hvor en Chevy er innvolvert, er som å stole på danske BT's omtale av Norge/landslaget..

De absolutt HATER Chevrolet, og har bevist det time and time again...

 

Ellers er nå disse diskusjonene hvor ingen tydeligvis har noen personlig kjennskap til begge biler innvolvert, totalt verdiløse. Alle kan "finne" litt info på nett og i blader som "bekrefter" det man prøver å bevise.

 

Just my $.02

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så piss å si at et blad hater ditt og hater datt! akkurat det samma som folk påstår at mx blader hater tester av KTM mx sykler...

 

det stemmer ikke. et test blad er nøytrale!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

det er så piss å si at et blad hater ditt og hater datt! akkurat det samma som folk påstår at mx blader hater tester av KTM mx sykler...

 

det stemmer ikke. et test blad er nøytrale!

 

Da foreslår jeg at du prøver å LESE Motor Trend, og særlig tester som inneholder enten Ford (usa), Chevy eller begge.

Hvis du i det hele tatt har LITT peiling på noen av disse bilene vil du se at MT er veldig Ford vennlig og i stor grad veldig anti Chevrolet. Dette har vært velkjent i en årerekke. Du er rimelig ignorant hvis du tror bilblader er nøytrale....uten at det ville overraske meg noe særlig da :rolleyes:

 

 

:rolleyes:

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Så du presterer noe så morsomt som å påstå at en Supra med 280 eller 320hk elns gjør

 

Akkurat der bekrefter du vel ChevyKens utsagn om det å surfe seg til bildata :D ...Supra TT har 330hk@5600rpm...

 

Originally posted by Ascona

0-100 på kortere tid enn en Corvette som er minst 200kg lettere, og har ikke mindre enn 405hk?

[/b]

 

Yupp, ikke lat som du er overaska...med neanderal-teknikk så blir det sånn :D

 

Originally posted by Ascona

Du er en moroklump du, og 402 metern går nok samme vei, Corvetten banker selvsagt riskokern.

 

Igjen...helt på vidda gutten :D ....som det blir nevnt her tidligere,

toppfart er Corvetten rimelig invincible på...but not much more...iforhold til Supran ihvertfall :D

 

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChevyKen

 

Da foreslår jeg at du prøver å LESE Motor Trend, og særlig tester som inneholder enten Ford (usa), Chevy eller begge.

Hvis du i det hele tatt har LITT peiling på noen av disse bilene vil du se at MT er veldig Ford vennlig og i stor grad veldig anti Chevrolet. Dette har vært velkjent i en årerekke. Du er rimelig ignorant hvis du tror bilblader er nøytrale....uten at det ville overraske meg noe særlig da :rolleyes:

:rolleyes:

Ken

 

For ordens skyld så er det ikke bare Motor Trend som mener at

Supran er en 'bedre pakke' enn Corvetten :)

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

 

For ordens skyld så er det ikke bare Motor Trend som mener at

Supran er en 'bedre pakke' enn Corvetten :)

 

@lpher

 

Og som sagt - jeg har ingen formening om hvor Supra'n står i forhold til Corvette'n - det kan godt hende det er riktig. Mitt poeng er bare at å bruke akkurat Motor Trend som bevis er verdiløst. Selv mange i Ford-klanen (som som regel blir favorisert i MT) innrømmer at en del av det de presterer er inkorrekt.

 

Men, som sagt - kan godt hende at det er korrekt at Supraen er bedre i mange tester, for jeg vet ikke hva den klarer.

I h.h.t. boken "Corvette: The American Legend" (By the Auto Editors of Consumer Guide) - så er dette specs på en 1990 Corvette ZR1:

Motor: 5.7L LT5 Alu-V8 på 375hk, quad-cam, 32 ventiler

Vekt: 3500lbs

0-60mph: 4.5s

1/4 mila: 12.4s / 111mph

Topfart: 175mph

Forbruk: 17mpg by / 26mpg landevei

 

 

Bare som en liten kommentar til: -Jeg regner med at det er all-viten at LT-5 aluminiums-V8'ern i ZR-1 har blokk/borring til felles med en vanlig L98 350 , men at innsug og topper med doble (fire totalt) overliggende kammer og 32 ventiler var utviklet av Lotus i sammarbeid med (og produsert av) Mercury Marine. 1990-92 var på 375hk mens de fra 1993-95 var på 405hk.

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

kjørte bak den gullfarga apekatten i dag:) møtte han på motorveien.. må si det er fet lyd på den... synd eieren ikke tør å overstige 2.000rpm, pga fare for økonomi problemer pga bensin forbruk! :) hehe

 

haha. du vil ikke vite hvor tørst den er.

neida...men jeg behøver ikke tråkke så hardt når jeg ser du har remusanlegg heller da... :)

gutta med remus har som regel ikke så mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChevyKen

 

Og som sagt - jeg har ingen formening om hvor Supra'n står i forhold til Corvette'n - det kan godt hende det er riktig. Mitt poeng er bare at å bruke akkurat Motor Trend som bevis er verdiløst. Selv mange i Ford-klanen (som som regel blir favorisert i MT) innrømmer at en del av det de presterer er inkorrekt.

 

Men, som sagt - kan godt hende at det er korrekt at Supraen er bedre i mange tester, for jeg vet ikke hva den klarer.

I h.h.t. boken "Corvette: The American Legend" (By the Auto Editors of Consumer Guide) - så er dette specs på en 1990 Corvette ZR1:

Motor: 5.7L LT5 Alu-V8 på 375hk, quad-cam, 32 ventiler

Vekt: 3500lbs

0-60mph: 4.5s

1/4 mila: 12.4s / 111mph

Topfart: 175mph

Forbruk: 17mpg by / 26mpg landevei

 

:)

Ken

 

Er ikke den som har mest kjennskap til den amerikanske bilblad bransjen..men det er sikkert like mye snusk der som i mange andre tester :D

 

Med andre ord jeg er enig med deg i at man ikke skal la en eneste test avgjøre hele greia, var vel derfor jeg la til at i de fleste tester jeg har funnet så har de ikke klart å få mer utav Corvetten enn hva de har fått utav Supran :D

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

 

'Something familiar about this car....i just cant seem to' husk på korr æ har sjeddn før! NOT! :D

 

@lpher

he he.stemmer det,er jo ikke hver dag du ser ei så fin kjerre!! he he :D :rolleyes:

itj sant

Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår