Gå til innhold

Ny bil.....

Ranger emnet

EspenB

Anbefalte innlegg

Originally posted by EspenB

Er og interessert i tips og triks i forbindelse med bytte av luftfilter boksen. Lurer på å bytte til innsatsfilter og kevlarboks pga varmen som et vanlig åpent filter sliter med. Og vil heller ikke ødelegge den nye MAF sensoren. Hører det er en del som sliter med denne.

Bruker det her.

MaxFlow_big.jpg

Men blir fortsatt varmt så har tenkt å prøve å få laget noe varmebeskyttende rundt det igjen.

Har bytt lmm(MAF) min jeg, er jo forbruksvare egentlig. Dårlig kvalitet generelt.

Men holder muligens lenger med et filter som ikke er tilsatt olje...

BTW: Skal kanskje ha med bilen min til helga likevel, noen som hadde reservert plass. Får se hva det blir til. :)

Og kommer nok til å ha med banedekka i tilfelle jeg får lyst til å ta et par runder utpå der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Loppa

Hmm har du sjekket ? I den første årgangen av S3'ene var det nemlig en del som hadde ESP/ASR som ikke gikk an å skru av... En svenske som var på rudskogen for et par år siden hadde det problemet på sin gule 99-modell. Ikke spesiellt egnet for inspirert banekjøring akkurat.

Har ikke funnet noe mer ut av dette og er ikke sikker på om den bilen var et enkelt-tilfelle pga spesialbestilling eller noe slikt. Han hadde akkurat kjøpt den og visste heller ikke.

Ut og test om bilen kan skli :D

Tror jeg blir nødt til det ja, men venter men slæddingen til det ihvertfall blir litt vått ute:)

Men tror ikke jeg har ESP faktisk. Skal ned til bilen nå etterpå og undersøke litt:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Men blir fortsatt varmt så har tenkt å prøve å få laget noe varmebeskyttende rundt det igjen.

Har bytt lmm(MAF) min jeg, er jo forbruksvare egentlig. Dårlig kvalitet generelt.

Men holder muligens lenger med et filter som ikke er tilsatt olje...

BTW: Skal kanskje ha med bilen min til helga likevel, noen som hadde reservert plass. Får se hva det blir til. :)

Hører det er oljen som tar knekken på de. Det ble byttet på min same dagen som jeg hentet den, for selgers regning:)

Ser det er mulig til enkelte biler å få tak i kevlar boks/filter, lignende filteret ditt, og kevlar er jo varmebeskyttende..

Undersøke litt til.....

Reservert plass? Kan man gjøre det? Bo på campen da eller?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører det er oljen som tar knekken på de. Det ble byttet på min same dagen som jeg hentet den, for selgers regning:)

Ser det er mulig til enkelte biler å få tak i kevlar boks/filter, lignende filteret ditt, og kevlar er jo varmebeskyttende..

Undersøke litt til.....

Reservert plass? Kan man gjøre det? Bo på campen da eller?

Blant annet iallfall, men som sagt er dårlige generelt. :mad:

Burde funke bra det ja.

Er visst det, fikk meld om at han fyren hadde reservert plass til 10 biler og da tar jeg nok min egen med nedover. Kan nok lønne seg å gjøre når man tenker på hvor fullt det bruker bli.

Og reservert på partycampen til noen til. Men det har jeg hørt om selv oxo. Skal ha med oss partytelt på 3x9. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kenneth A3T

Flott bil du har fått deg!

For å legge ut bildene kan du skrive [ img] foran url-en til bildet og [ /img] etter (uten mellomrommene jeg måtte lage for at det skulle vise..)

Takker så mye, begynner å komme seg nå etter noen dager med lakkrens og polering:)

Men bildene går fortsatt ikke å legg inn:(

Prøvde på evo.no og der funker det, men ikke her, og det til tross for at det er akkurat den samme linken...:rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil! S3 er gromme biler! Jeg lurte på å se på akkurat den bilen selv, men jeg lot det være. Jeg har veldig lyst på den orange-røde fargen. Synest den er veldig pen på S3. Ville helst ha en som har gått mindre km enn den A3 TQ jeg har nå. (til de som evt. skulle være interesert, er den sannsynligvis tilsalgs til høsten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det:)

Spørs om det hadde vært noe vits for deg og kikke på bilen, for jeg var førstemann som kikket på den, og jeg tok den:) Var flere som hadde kikket på den etter meg og bydd mer, men selger var en grei kar og mente en avtale var en avtale, så jeg fikk den jeg:)

Liker den røde fargen veldig godt selv, bare se borabora sin bil.

Men ville ha sølv eller svart, og da denne sølvfarga, med blått alcantara interiør dukket opp var det jo ikke noe mer å lure på:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den røde fargen veldig godt selv, bare se borabora sin bil.

Men ville ha sølv eller svart, og da denne sølvfarga, med blått alcantara interiør dukket opp var det jo ikke noe mer å lure på:)

Elsker rødfargen mer og mer. Alternativet mitt ellers var svart eller blå.

Sølv er kjempefint men tror ikke jeg hadde valgt det til S3 om jeg skal kjøpe ny.

Den gule liker jeg ikke. Men mange fine...

http://www.s3-audi.co.uk/

colours ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrisious-E

Grattis med bil ja! Er det noen biler jeg virkelig har sansen for, så er det A3/S3! :)

Kjøre turen Bergen/Rudskogen/Bergen er første lengre tur jeg har med bilen, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er stor fornøyd med bilen og kjøreegenskapene. Men det er vel med det som med alt annet, mye vil ha mer, så til våren blir det oppgraderinger under panseret ihvertfall:D

Så forresten at du hadde knipset meg på vei inn på treffet:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider