Gå til innhold

Greit Anlegg i Golf 2

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

en kompis hadde akurat de peerless greiene der i kingcabben (før den ble vrak) sammen med en rimelig basser(også fra eltek). enormt bra lyd i forhold til prisen synes jeg da.. skal sies at det ble bygget skikkelig kasser og montert ordentlig i en noe støydempa bil...

tror neppe du vil angre..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Har hatt både I og II med stereo, og det er en grei sak

å få rimelig god lyd i den. Trenger ikke bruke hele bagasjerommet heller. Se bilde: 3 Kicker Comp. 10" og 3 Kicker impulse forsterkere, og ennå plass igjen.

Det jeg vil anbefale deg for en rimelig penge, med GOD lyd er:

-Velg spiller fra ca 3.000.- og oppover.

-Et av Focal sine rimelige frontsett (access/polyglass)

-En god 4 kanals forsterker (Audison/Kicker/Cadence)

-En av Focal sine rimelige 11"/13" SUB'er.

Brokoble 2 kanaler til SUB'en fra forst.

 

Oppgradering:

-Nytt Focal sett bak.

-En til forst. til SUB. 4-kanaleren til front og bak

-En til SUB

-Nytt batteri (Maxxima etc)

 

Oppgradering 2:

Ny Bedre spiller 6-8.000.- klasse

 

Bare å bygge i vei. På denne måten slipper du bytte ut utstyr i første omgang ved evt. oppgradering.

post-115-13804850506175_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by nitewlkr

 

Hadde 2*AD12 ,2*8" mid basser og boston pro 5.5 i sparkepanel i min gamle G60 og det spilte rått.

Brukte en brokoblet PG XS2500 på subbene og en XS4600 på resten.Kan sikkert skaffe bilder av det...

 

Fikser du bilder av det? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fundert litt..

 

Og jeg trur jeg er kommet fram til:

 

Spiller:

 

SONY CDX-M630

 

Beskrivelse:

Active Black Panel

CD-spiller med RDS tuner

ABC Tuner

RDS-EON

4 x 52 Watt

2 Pre-out

1 Subout

CD-R/RW playback

CD Text

CD-MD control

Custom File Control

CD Text control

Aux-in

DSO

EQ7

RM-X4S option

Security code

 

Bilder:

Sony_CDXM630_2.jpgSony_CDXM630.jpg

 

 

Frontsett:

 

Består av 2 stk CSX 165 C - 17cm (6,5") bassmellomtone, 2 stk Vifa D26NC-05-06 - 25mm (1") tekstildome, 2 stk Delefiltere av høy kvalitet 3.500Hz - 12dB/okt for høy og lavpass, Frekvensområde 60-20.000Hz, Kontinuerlig effekt 150 Watt

 

Bilder:

kit-17cm-400-web.jpg

 

Sub:

 

2stk

 

Peerless 10" XLS element med ekstrem 25mm lineær slaglengde. Utlufting under spider. Ekstra kraftig og stort oppheng. Gullbelagte tilkoblingskontakter.

 

Bilder:

swr269-car-2-400-web.jpg

 

 

Fra før av har jeg

 

6x9:

 

Infinity Kappa 693.5I

 

330 Watt maks effekt

110 Watt RMS effekt

35Hz - 22kHz

Følsomhet: 90dB

4 Ohm

 

Bilder:

Infinity_kappa6935.jpg

 

 

Så tenker jeg at jeg trenger 2 stk forsterkere? En 2 kanals til Subbene og en 4 kanals til 6x9 og frontsett?

 

Så må jeg vel bygge litt med plexiglass og neonlys etc..

 

Hvordan burde jeg bygge subbene baki bagasjerommet? Jeg planlegger å ha litt plass i bagasjerommet også..

 

Blir det bra å legge subbene ned i bagasjerom-gulvet? Eller i en kasse som er inntil baksetene og subbene peiker bakover? Kanskje jeg kan sette 6x9'erne på sidene bake og fjerne hattehylle helt?

 

For jeg må ha plass til snowboard etc av og til :)

 

 

Kom gjerne med bilder av forskjellige løsninger. Tips angående forsterker etc..

 

Fikk ikke til med Image Funksjonen, så det er link til bildene i stedet :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte noe snakk om DYNABEL.. Det er bra, det får du hos Eltek i tvetenveien Eler no, ligger på etterstad... der har dem peil... De selger mest hi-fi men har også litt til bil,

 

Hvorfor skal man ha noe så inni hel.... mye anlegg?? Lyden fra motor/KN/eksosanlegget burde da tilfredstille nok?? Husk at bilens ytelser synker fort hvis det skal være 2*15 tommer i ordentlig kasse og ett par gromme forterkere osv osv... Da løper kg på seg.... En kompis har 2*15 Rockford med 2*6,5 mellomtoner og forsterkere på sikkert 2500W RMS tilsammen og den sierra'n er bak tung... Tenk litt på det.. Og folkens, når dere skal regne ut effekt i en forsterker ikke stol på det som står på...

 

har sett forsterkere som skal være 500W max med 5amp sikring.. det er til å gråte av

 

Her er regne stykke:

12Volt x (f.eks) 10Amperë = 120w... men det går en del i varme så del det ca på 2.. Da er du sikker..

12volt x 10 amperë =120w/2 som er 60watt / Feks 4 kanaler = 4*15w rms......

 

Når man bro kopler en forsterker feks: 2*60 W vil du få ca. 1*150/160Watt ut.... Hvorfor orker jeg ikke å forklare.. men hvis noen lurer så skal jeg gjøre det nå...

 

Mvh ELVIS.... the king isn't ded...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilradio lageret i SWE er det bare å prute.. der har de regnet med masse pruting... Stå på... Prut.. fiksa ett anlegg der som egentlig kosta 4000kr men fikk pruta det ned til 2600,- det er digg....

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

Hørte noe snakk om DYNABEL.. Det er bra, det får du hos Eltek i tvetenveien Eler no, ligger på etterstad... der har dem peil... De selger mest hi-fi men har også litt til bil,

 

Hvorfor skal man ha noe så inni hel.... mye anlegg?? Lyden fra motor/KN/eksosanlegget burde da tilfredstille nok?? Husk at bilens ytelser synker fort hvis det skal være 2*15 tommer i ordentlig kasse og ett par gromme forterkere osv osv... Da løper kg på seg.... En kompis har 2*15 Rockford med 2*6,5 mellomtoner og forsterkere på sikkert 2500W RMS tilsammen og den sierra'n er bak tung... Tenk litt på det.. Og folkens, når dere skal regne ut effekt i en forsterker ikke stol på det som står på...

 

har sett forsterkere som skal være 500W max med 5amp sikring.. det er til å gråte av

 

Her er regne stykke:

12Volt x (f.eks) 10Amperë = 120w... men det går en del i varme så del det ca på 2.. Da er du sikker..

12volt x 10 amperë =120w/2 som er 60watt / Feks 4 kanaler = 4*15w rms......

 

Når man bro kopler en forsterker feks: 2*60 W vil du få ca. 1*150/160Watt ut.... Hvorfor orker jeg ikke å forklare.. men hvis noen lurer så skal jeg gjøre det nå...

 

Mvh ELVIS.... the king isn't ded...

 

Er en prioriteringssak det vet du... noen vil ha motoreffekt andre vil ha bra lyd...

 

ang brokobling så deler man da signalet mellom de to kanalene slik at en av de forsterker kun den positive delen av sinusen mens den andre den negative,derfor vil man kunne få nesten en dobling av effekten men forsterkeren "ser" lasten som halvparten

ergo en 4ohms basser vil belaste forsterkeren med 2 ohm når det er brokoblet

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Nå har jeg fundert litt..

 

Og jeg trur jeg er kommet fram til:

 

Spiller:

 

SONY CDX-M630

 

Beskrivelse:

Active Black Panel

CD-spiller med RDS tuner

ABC Tuner

RDS-EON

4 x 52 Watt

2 Pre-out

1 Subout

CD-R/RW playback

CD Text

CD-MD control

Custom File Control

CD Text control

Aux-in

DSO

EQ7

RM-X4S option

Security code

 

Bilder:

Sony_CDXM630_2.jpgSony_CDXM630.jpg

 

 

Frontsett:

 

Består av 2 stk CSX 165 C - 17cm (6,5") bassmellomtone, 2 stk Vifa D26NC-05-06 - 25mm (1") tekstildome, 2 stk Delefiltere av høy kvalitet 3.500Hz - 12dB/okt for høy og lavpass, Frekvensområde 60-20.000Hz, Kontinuerlig effekt 150 Watt

 

Bilder:

kit-17cm-400-web.jpg

 

Sub:

 

2stk

 

Peerless 10" XLS element med ekstrem 25mm lineær slaglengde. Utlufting under spider. Ekstra kraftig og stort oppheng. Gullbelagte tilkoblingskontakter.

 

Bilder:

swr269-car-2-400-web.jpg

 

 

Fra før av har jeg

 

6x9:

 

Infinity Kappa 693.5I

 

330 Watt maks effekt

110 Watt RMS effekt

35Hz - 22kHz

Følsomhet: 90dB

4 Ohm

 

Bilder:

Infinity_kappa6935.jpg

 

 

Så tenker jeg at jeg trenger 2 stk forsterkere? En 2 kanals til Subbene og en 4 kanals til 6x9 og frontsett?

 

Så må jeg vel bygge litt med plexiglass og neonlys etc..

 

Hvordan burde jeg bygge subbene baki bagasjerommet? Jeg planlegger å ha litt plass i bagasjerommet også..

 

Blir det bra å legge subbene ned i bagasjerom-gulvet? Eller i en kasse som er inntil baksetene og subbene peiker bakover? Kanskje jeg kan sette 6x9'erne på sidene bake og fjerne hattehylle helt?

 

For jeg må ha plass til snowboard etc av og til :)

 

 

Kom gjerne med bilder av forskjellige løsninger. Tips angående forsterker etc..

 

Fikk ikke til med Image Funksjonen, så det er link til bildene i stedet :)

 

Det helde med ein 4 kanalar til å byrje med. Slike ej he det no so he ej forsterkar på focal frontsettet mitt å forsterkar på 2 12 som e paralellkopla.. donka bra det.. å 6x9 he ej på forsterkar på spelaren.. dei e somregel lettdrevne.. å lyden skal no komme frammanfrå.. vil ikkje ha homolyd! hehe

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smule

 

Det helde med ein 4 kanalar til å byrje med. Slike ej he det no so he ej forsterkar på focal frontsettet mitt å forsterkar på 2 12 som e paralellkopla.. donka bra det.. å 6x9 he ej på forsterkar på spelaren.. dei e somregel lettdrevne.. å lyden skal no komme frammanfrå.. vil ikkje ha homolyd! hehe

 

Okei. Tenker på å kjøpe meg:

 

Spiller og Frontsett først..

 

 

Så driver jeg 6x9 og frontsettet på forsterkeren til spilleren til å begynne med. Når jeg får mere penger blir det forsterker og subber, får se hvor mange forsterkere og hvilke etc..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Hei!

 

Jeg tenker jeg må ha litt musikk i bilen etterhvert..

 

Og vil ha et sånn greit anlegg som spiller ganske pent og litt høyt når det "trengs"..

 

- En cd spiller som er bra, trenger ikke så mye funksjoner etc, men burde ha litt utganger etc så jeg kan "bygge ut". (Clarion er vel et bra merke? Dem har god kvalitet osv)

 

- Et okei frontsett, noen som har noen tips?

 

- En sub med fin bass og en forsterker.

 

Fra før har jeg et par Infinity Kappa 2 6x9" Høyttalere i hattehyllen..

 

 

Noen som har tips? Noe å selge? Etc..

 

Anlegget skal bygges pent inn i bilen også.. :)

 

golf er jo en bil som er lett å få ganske bra lyd i....

 

du kan jo ha 2 frontsett og 2*`12' bassere. det funker ganske bra. skal du ha basskasse( det regner jeg med at du skal ha) så er det ikke nøvendig med 6*9 i hattehylla for du får jo nok av bass fra basskassa di...

 

i bilen min så hadde jeg Clarion cd spiller, 2 stk. Rockford fosgate frontsett, en rockford fosgate forsterker til frontsetta, 2 stk. MTX thunder 7000 bassere og en grom MTX bassforsterker til bassera...

 

dette syns jeg sjøl spilte veldig bra når jeg fikk justert alt som skulle justeres og isolert bilen slik at musikken forble i bilen...

 

jeg vil annbefale deg mtx og rockford for det synes jeg har fungert veldig bra for meg og jeg synes ikke det er altfor dyrt heller....

 

lykke til med bygginga!!!!!!!!!

 

yodude yodude yodude yodude yodude yodude

sierra sedan cosworth skall ønskes kjøpt....

int. i rs 500 kasse og cluthus også

 

let's race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ordnet meg en Pioneer PH7100-R spiller. Funker bra den.

 

Ellers skal jeg bestille meg frontsett fra Eltek snart, og da trenger jeg en 4 kanals forsterker til å drive frontsettet og 6x9"'erne..

 

Noen som har tips på en relativt bra forsterker? En som ikke koster skjorta, men som er ganske bra.. Og driver disse høytalerene sånn okei?

 

Ellers tenker jeg på 2x10" fra Eltek, OM det ikke er noen som har tips på noen andre?

 

Og uansett, hvilken forsterker skal jeg bruke på disse? En monoblokk eller 2-kanals forsterker? Helst av samme merke og samme utseende som den 4-kanaleren.

 

Skal se litt bra ut når jeg bygger anlegget også :)

 

 

 

Tips taes i mot med stor takk! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår