Gå til innhold

Løsne dørside

Ranger emnet

olafur

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøver å løsne dørsiden i fordøren på min Vectra 2.0i '89, men det viste seg å være en smule komplisert. Den henger igjen i håndtaket til vindusheisen, og jeg klarer ikke å få det løs.

Finner ingen skruer for å løsne håndtaket, og har dratt så hardt jeg tør i det i tilfelle det bare var klemt på.

Lure tips mottas med takk :)

Audi 80 2.8 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en vectra 95 og ascona 82. De har de samme prinsippene når det gjelder håndtaket til vindusheisen. Litt vanskelig å forklare, men skal prøve. De er bare klemt på som du sier, men blir festen ved hjelp av en rund metallring på innsiden (mellom håndtaket og dørtrekket). Den må du få av. Prøv å klem inn dørtrekket, og du kan kanskje se ringen. Ringen er ikke fullstenig, m.a.o åpen i den ene enden. Ved hjelp av å utvide ringe der, vil du klare å dra av håndtaket. Vet ikke om du forstod noe av det her, men vis du vil ha mer hjelp så er det bare å spørre, evt pm.

mvh

Golf 2,0tdi sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting til:

det er et feste på dørtrekket som kan være litt vanskelig å finne ut av, og det sitter "inni" det rommet nede og bak på dørtrekket(der du kan legge isskrape og div.) det har en låseklips som du bare dytter bakover med en skrutrekker eller noe, så spretter det opp.

greit å vite før du river det i stykker :)

-endorfun- www.smartforum.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller enkleste metoden å få av sveiva på, er å ta en tøyfille innom sveiva. (Se for deg en V, med senter av sveiva akkurat i vinkelen i V'en.) Så drar du endene på filla opp og ned. Vær forsiktig, da låsringen kan sprette ganske langt. Den kommer etter at du har dradd opp og ned noen ganger.

Tror jeg brukte ca 5 sec. på å få den av første gangen jeg prøvde med denne metoden, på den andre døra tør jeg ikke si hvor lang tid jeg brukte, men da brukte jeg skrujern. (Mulig det er trangere på vectra 2000, men det var ihvertfall helt håpløst å komme til hvis en ikke vil ødelegge dørsidene sine da..)

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider