aleks85 Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Peugeot 205 gti 1,6 hva skal jeg gjøre når motoren min ikke går på tomgang?? den går utrolig urent til 3000 omdreininger før den går bra. har byttet plugger Siter lfsnorge.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Du har seff byttet rotoren og fordelerlokket og pluggkablene? rotor og lokk er sprengdyrt på Peugeot. Jeg kjøpte på biltema, og selv DER var det en god del dyrere enn til andre merker... Menne... Du har en luftmengde/massemåler(skyt meg, jeg husker aldri hvem som er hvem;) som kan være slitt/møkkete. Hvis du har et Jamex etc trimfilter av skumgummi innsatt med olje(som min hadde) får du gjerne en del olje som blir med innover mot motoren. Da blir AFMen virkende dårlig. Søk på forumet så finner du masse tråder om rengjøring av AFMen! Jeg har aldri gjort det selv, men feilen går igjen på flere bilmerker. Så det er mange her som har been there, done that. Lykke til! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Det kan også være en ide å ta en titt på SAD'en (Supplementary Air Device) som sitter under termostathuset. Denne har som funksjon å slippe inn ekstra luft når motoren er kald, men etterhvert som motoren varmes opp skal denne lukke. Hvis denne slutter å fungere så kan den stå åpen hele tida, noe som gir merkelig motorgange. Luftmengdemåleren er også en ide å sjekke ja. Det hjelper som regel ikke å rense disse noe særlig innvendig der hvor lufta passerer, men en re-tracking kan ofte hjelpe veldig bra. Inne i luftmengdemåleren er det et printkort, og når man beveger flapsen inne i luftmengdemåleren er det en arm som glir over kretskortet. Det vil her etterhvert bli slitespor, som kan gi merkelige verdier. Siden man som regel kjører med lite/middels gass, kan printkortet være veldig slitt opp til der hvor utslaget på klaffen er ved moderate gasspådrag. Det dem bruker å gjøre er å flytte printkortet en millimeter eller to til siden, slik at slepearma kan få nytt materiale å gli over. Da vil motstanden variere mye jevnere (i prinsippet som når den var ny). Har hørt mange som har fikset luftmengdemåleren sin på den måten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by B1ack_Mi16 Luftmengdemåleren er også en ide å sjekke ja. Det hjelper som regel ikke å rense disse noe særlig innvendig der hvor lufta passerer, men en re-tracking kan ofte hjelpe veldig bra. Inne i luftmengdemåleren er det et printkort, og når man beveger flapsen inne i luftmengdemåleren er det en arm som glir over kretskortet. Det vil her etterhvert bli slitespor, som kan gi merkelige verdier. Siden man som regel kjører med lite/middels gass, kan printkortet være veldig slitt opp til der hvor utslaget på klaffen er ved moderate gasspådrag. Det dem bruker å gjøre er å flytte printkortet en millimeter eller to til siden, slik at slepearma kan få nytt materiale å gli over. Da vil motstanden variere mye jevnere (i prinsippet som når den var ny). Har hørt mange som har fikset luftmengdemåleren sin på den måten. hmm... min hadde en notorisk gange, vandret opp og ned med 3-500rpm hele tiden. Litt plagsomt på krypkjøring på 1.gir. Med litt slitte foringer ell.no gikk den som på kengurubensin! :-D btw: En venn som hadde den to eiere før meg drev og "justerte" på noe inni AFM/LMMen mens han hadde den, uten at det hjalp. Han påsto senere at med trimkam og sånn ville den gå slik uansett.. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.