Gå til innhold

Hvem påstår at alu-vinge ikke passer alle biler?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Enkelte S-biler er spreke ja, men 1.8T? Herregud, det er da ikke kjapt.

Poenget var uansett, av de ~300 S bilene er det ikke mange som er modifisert til å gå fælt? 30?

Og dette bekrefter jo uansett det jeg sier, det er da et ytterst fåtall (10-20%) av bilene som faktisk flytter på seg og resterende er styling biler...

 

Spiller ingen rolle egentlig, bare sier det som er den generelle innstillingen i dag, folk gidder ikke å trimme fordi det visstnok er så dyrt og vanskelig og liker heller å vise seg fram...

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 432
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enkelte S-biler er spreke ja, men 1.8T? Herregud, det er da ikke kjapt.

Poenget var uansett, av de ~300 S bilene er det ikke mange som er modifisert til å gå fælt? 30?

Og dette bekrefter jo uansett det jeg sier, det er da et ytterst fåtall (10-20%) av bilene som faktisk flytter på seg og resterende er styling biler...

 

Spiller ingen rolle egentlig, bare sier det som er den generelle innstillingen i dag, folk gidder ikke å trimme fordi det visstnok er så dyrt og vanskelig og liker heller å vise seg fram...

 

Og hva er egentlig poenget med å bruke mange penger på trim??

Får jo ikke noe utbytte for det Norge alikevel - da er det heller bedre å se bra ut mener nå jeg...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte S-biler er spreke ja, men 1.8T? Herregud, det er da ikke kjapt.

 

S3 er 1,8T;) Og de som trimmer på disse tar ut i underkant av 300hk, flytter seg greit det..

 

Men ja, jeg skjønner poenget ditt, så bare muligheten for en liten krangel:D

Det beste er da en kombinasjon av både styling og tuning, men er såklart enklere å skru fast en aluvinge på bagasjen enn å montere turbo..

 

 

Alu er for bønder og RDLer

 

:lol

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S3 er 1,8T;) Og de som trimmer på disse tar ut i underkant av 300hk, flytter seg greit det..

 

Men ja, jeg skjønner poenget ditt, så bare muligheten for en liten krangel:D

Det beste er da en kombinasjon av både styling og tuning, men er såklart enklere å skru fast en aluvinge på bagasjen enn å montere turbo..

 

 

 

 

:lol

 

Skjønte det var det du var ute etter ja, har bodd i Bodø i nesten et år i tillegg til ferier der oppe. :D

 

Fatter jo at det er enklere å style enn å trimme, eller... det gjør jeg egentlig ikke, men det er kanskje billigere. Og å si at man ikke får utbytte for å trimme i Norge er jo bare tull. Man får da ikke noe mer utbytte av å style.

Og skal man se på hva man faktisk FÅR utbytte av, så er det jo å la den jævla bilen være i fred og kjøre som den er!

I mitt smårare hode er styling penger man kunne brukt på trim, og det finnes ikke en eneste unnskyldning om at bilen går fort nok.

En annen sak er jo selvsagt de bilene det ikke er noe vits i å trimme fordi det aldri vil gå særlig bra likevel. Men der også er styling bortkasta penger man kunne brukt på en bedre bil.

Er det ikke bedre å kjøpe seg en bil som ser bra ut i utgangspunktet isteden for å pynte på en bil man åpenbart ikke liker utseendet på? :D

 

Hehe, nå blir det fart her!

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det var det du var ute etter ja, har bodd i Bodø i nesten et år i tillegg til ferier der oppe. :D

 

Fatter jo at det er enklere å style enn å trimme, eller... det gjør jeg egentlig ikke, men det er kanskje billigere. Og å si at man ikke får utbytte for å trimme i Norge er jo bare tull. Man får da ikke noe mer utbytte av å style.

Og skal man se på hva man faktisk FÅR utbytte av, så er det jo å la den jævla bilen være i fred og kjøre som den er!

I mitt smårare hode er styling penger man kunne brukt på trim, og det finnes ikke en eneste unnskyldning om at bilen går fort nok.

En annen sak er jo selvsagt de bilene det ikke er noe vits i å trimme fordi det aldri vil gå særlig bra likevel. Men der også er styling bortkasta penger man kunne brukt på en bedre bil.

Er det ikke bedre å kjøpe seg en bil som ser bra ut i utgangspunktet isteden for å pynte på en bil man åpenbart ikke liker utseendet på? :D

 

Hehe, nå blir det fart her!

 

Jeg tror vi to tenker likt når det kommer til bil..;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligt talt, synest den passte noko bra eg. yodude

Alu-vinga har i da minsta samme farge som bilen, noen som nesten ingen har.

 

 

Legg ellers merke til nydelige detaljer som;

 

* To antenner i ulik høyde,

 

* Blanke chrome-tape på hjulbuene

 

* Veldig sota baklykter

 

* EN sota bakrute....

 

* Japse-potte :crazysant

 

I tilleg til vinga er disse med å gi litt mer helhetsinntrykk. Men han skal ha for å ha alt i en farge!

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det var det du var ute etter ja, har bodd i Bodø i nesten et år i tillegg til ferier der oppe. :D

 

Hva har det med noe som helst å gjøre?:D

 

Er det ikke bedre å kjøpe seg en bil som ser bra ut i utgangspunktet isteden for å pynte på en bil man åpenbart ikke liker utseendet på? :D

 

Jo, er klart det, men så er det ofte sånn at de fleste bilene i denne tråden er førstebilene til mange, og bilinteressen kommer ikke før bilen er kjøpt, eller en kan si at dem ser tilfeldigvis F&F etter dem har kjøpt bil.. Da er det kun fåtallet som selger konebilen og kjøper seg bil med potensiale;)

 

Jeg kjøpte Lexuslykter, Tommy klistremerke og masse jalla greier til min bil, før jeg plutselig fikk øynene opp og så hvor stygt det var, byttet så dette ut med mer smakfulle saker, deriblant trim.

Noen biler ser ikke bra ut i utgangspunktet, men kan bli meget pene med bitte litt arbeid.. yodude

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det med noe som helst å gjøre?:D

 

 

 

Jo, er klart det, men så er det ofte sånn at de fleste bilene i denne tråden er førstebilene til mange, og bilinteressen kommer ikke før bilen er kjøpt, eller en kan si at dem ser tilfeldigvis F&F etter dem har kjøpt bil.. Da er det kun fåtallet som selger konebilen og kjøper seg bil med potensiale;)

 

Jeg kjøpte Lexuslykter, Tommy klistremerke og masse jalla greier til min bil, før jeg plutselig fikk øynene opp og så hvor stygt det var, byttet så dette ut med mer smakfulle saker, deriblant trim.

Noen biler ser ikke bra ut i utgangspunktet, men kan bli meget pene med bitte litt arbeid.. yodude

 

Joda, F&F er jo et sunt ideal å ha, og den har også en enorm kotakt med virkeligheten. De måtte jo tross alt jukse for å slå to ORGINALE muskelbiler med de trimma japsene... Men det er visst sånt folket velger å ikke ta hensyn til...

At man gjør noe med førstebilen er vel greit nok, selv gjorde jeg ikke det ganske enkelt fordi den så bra i utgangspunktet (78 Ford Fairmont). Eller, det er vel ikke akkurat noen Pininfarina design, og har mange design elementer til felles med 240/740. Altså en fullendt design. Ingenting man gjør med den får til å se bedre ut. Med de nyere avrunda fangerne som mange hiver på de bilene blir en fullstendig stil-kræsj med den firkanta bilen. Selv om det finnes enkle småtriks å utføre med lakk der og for å fremheve designen på de bilene.

 

Hvis jeg kommer til å beholde Mazdaen min etter at den er rettet opp kommer jeg jo til å foreta små modifiseringer på den. Sote alle unntatt frontruta, lakke svart mellom rutene og lakkere all svart plast (Deler av fangeren og listene) og muligens sote baklysa. Da vil man, på en sølvfarget bil, framheve designen på bilen fremfor å "ødelegge" designen. Der rutene er vil det kun se ut som en svær rute, innramma i kromlista rundt. Bærre lækkert.

Kommer ikke til å kjøpe noenting å henge på den, kun lakkere der Mazda skulle gjort det selv.

Og selvsagt senking og noen fine hjul.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår