Gå til innhold

Cosworth Yb 2.0 16v turbo Ønskes kjøpt


Hugoh

Anbefalte innlegg

Er ute og sonderer terrenget etter en cosworth yb 2.0 16v turbo motor samt ei t9 femtrinns rwd kasse til sierra.

 

Motoren trenger ikke og være i tipp topp stand siden den skal ombygges ganske kraftig.

 

Husing(topp,blokk ect) og veiv samt ventiler er greit at det er ok.

Om det er kamskjæring turbo eller annet feil er ok.

eller om noen har raset en motor som veiv og husing er ok.

 

Motoren skal bygges opp igjen og om til kompressjonsmotor og mest sannsynlig forgasser igjen så turbo ect er det ikke så nøye med.

 

Dersom noen kan hjelpe meg med dette hadde det vært kjempeflott.

 

Mail meg på Hugoh@online.no og merk mailen cosworth.

gjerne bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

T9 kassen finnes i to typer som Rwd og 4wd alt etter modell og type.

 

Men de første femtrinns sierraene mk2 var rwd t9 girkasser.

 

Med kompresjonsmotor mener jeg normal kompresjon uten turbomating da motoren skal konverteres til en forgassermotor.

 

En slik motor ombyggd er langt mer holdbar en turbomotoren i lengden osv. da denne blokk og topp er bygget for langt mer hester med turbo.

 

Vis man marskintrimmer en slik motor og bruker kun mekaniske komponenter og forgassere eller evnt. et større innsprutsystem med kam og grenrør samt øker komp. så får man ut ca.250 hk.

Dette på en motor som tåler 400++ hk.

 

Ergo en solid og god motor med et greit antall hk.

 

Joda topper finnes det, det er ikke noe problem men det betyr bytte av stempler eller og dreie de som sitter der..osv...og da er det greiere med en som har alt i et og gå over og bytte ut skadete eller utslitte deler..

 

Men nå har jeg spekulert litt og dersom det ikke dukker opp et grisetilbud fra noen så skal jeg bygge noe av en pinto motor også siden den tåler mot 300 hk..

 

enten bygge en turbo på den eller grenrør stålråder og stempel samt porte og dreie den litt så med en litt vass gatekam 290-310 grader og bygge innsuget selv å benytte to org.gamle typen webergassere da får man et meget bra alternativ og billig ikke minst..

 

spesielt siden jeg stort sett har alt fra før vis jeg samler sammen alt jeg har her..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper du må ut med en god del mer enn kammer , grenrør og forgassere for å nå 250 hk.. her er det veldig dyrt å komme over 210 hk.. ring hvilken som helst mototrimmer og spør.. Kjenner mange som har bygd slike sugemotorer til over 150 000... og de har ikke bremsa over 235 hk.. mulig benken er streng, men virker til å være rett..

 

er en ute etter mye hk og cossie så er turbo veien å gå... ikke så artig men holdbart og billig...

 

bygg heller en zetec motor som er moderat trimmet.. holdbar og turtallsvillig.. eller en rs 2000 fwd motor kan være fin å bygge på..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig i mye av det du skriver.

 

At motoren er klar for 400 turbo hester trenger ikke å bety at den da går slitasjefritt med 250 sugehester, du må tenke på at du må ha ganske høy kompresjon, mye turtall osv for å nå de talla.

Du må også som kjetilr skriver ut med en pen sum skal du over 200 hester

 

Men for all del, det er bra noen får vett og kvitter seg med dissa turboa og bruker orntli mating.

 

Og jeg trur du blander t9 med mt75 girkassene.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp dere har nokk rett i det vis man kjøper ting i dyre norge.

Men jeg har fått oppsetting ifra noen som kjenner ford bedre enn de fleste.

 

Men gidder ikke og akkuttere over dette det var ikke meningen med denne forespørselen men ang.girkasser se Burtonpower.com

 

Spørsmålet blir har noen en motor til meg eller ikke gearkasse kommer i annen rekke.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår