Gå til innhold

Is spray-box som spruter inn KALD luft til motor ??

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by drPhibes

mengden luft som suges inn i motoren avhenger av motorvolum, volumetrisk effektivitet og turtall. hvis vi for all enkelhets skyld sier at den volumetriske effektiviteten er 100% blir regnestykket som følger:

 

(motorvolum * turtall) / 2 = liter luft per minutt

 

Jepp. Og en 2 liters motor vil som regel utvikle 150hk ved ca. 6500rpm tok jeg utgangspunkt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Virker som det meste av "power-adders" for stempelmotorer blei oppfinni/ forska på under WW2 ja... Hadde ikke tyskera ett innvikla system med regulering av ladetrykk etter hvor høyt flya var var også? Engelskmenna hadde vel bare ett 2trinns system....

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med 200bars dykkerflasker i bagasjen, med bryter ved førersetet. Som pumper luft rett inn i lutfinntaket.

 

Og feste peliter elementer (fryseelementer) til lufttankene, slik at lufen i tankene blir veldig kald?

Og med 200bar har du litt luft, men absolutt en dyr og dårlig løsning anyhoo....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by drPhibes

vann/metanol ble også brukt på BMW 801D-motoren som satt i Focke-Wulf FW190A-4, noe som medførte at man kunne få et boost på 340hk (opp fra 1760 til 2100hk) i en kortere periode (rundt ti minutter).

Satt ikke den motoren i den "lang-nesa" versjonen (FW 190 D-6) ?? Mente A-4en bare hadde rundt 1450 hk...eller husker jeg feil?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle kaller lystgass for NOS,

det blir helt feil. NOS = Nitrous Oxide Systems, som er et merke som kommer fra Holley.

Det finnes flere N2O systemer, feks fra Nitrous Express, Wizard of Noz, osv.

 

Og water injection er ikke kun for å kjøle ned motoren, men når vannet kommer inn i sylinderen vil den ta opp plass der bensin/luft blandingen skal inn, og vannet kan ikke komprimeres, dermed er det mindre plass til blandingen, noe som gjør at du får høyere kompresjon.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår