pajero Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Tenker å sette inn et åpent luftfilter i bilen min. Hvor anbefaler dere å sette filteret? Foran radiatoren, eller blir det veldig skittent der? Eller på original plass og så føre slanger som kan komme med frisk-luft til filteret? Kan jeg sette på for stort luftfilter? (har en 2,3TD) Noen som har noen tips til meg, før jeg går i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by pajero Tenker å sette inn et åpent luftfilter i bilen min. Hvor anbefaler dere å sette filteret? Foran radiatoren, eller blir det veldig skittent der? Eller på original plass og så føre slanger som kan komme med frisk-luft til filteret? Kan jeg sette på for stort luftfilter? (har en 2,3TD) Noen som har noen tips til meg, før jeg går i gang? dieselmotor me open air!! ojoj :P sett det et sted det er kaldt!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Hvis du sitter det foran radiatoren blir det veldig fort skittent og vått, ikke bra... Sitt det et sted som det kommer kald luft inn og samtidig ikke for åpent, med tanke på vann og smuss. Rør eller slanger med luft til filteret er ofte en bra løsning. Du må nesten se hvordan lufttilgangen osv er for at du skal se hva som blir best. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Jeg laget meg et varmeskjold : Det ble enorm forskjell hos meg. Måler temp ved filter til et par grader over utetemp nå mens før var det nærmere 20-30 grader over. Viktig å tenke på om nærmeste nabo er en uskjermet turbo :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dalhback killer Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Viktig med avskjerming for maks kjøling + at man må ha godt med tilluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Hvor Luftfilter skal være spørs på et par ting, Det stedet filteret er fra før av pleier å være et fint sted å sette filteret for ar det ikke blir så møkkete der og det er helst et stykke fra varme fra motor og radiator, men selvsagt hvis du har plassert en turbo rett ved den så vil det lønne seg med varmeskjold eller flytte den, for å få bedre og kaldere luft til luftfilteret burde man ta lufta utenifra for at lufta er mye kaldere der en i motor rommet. Men hvis man plasserer filteret i en åpning i fronten eller noe så har man problemmet med møkk igjen og vi vil ikke ha møkk inn gjennom filteret. Så man skal være litt forsiktig hvis man skal plassere filteret til å få mere luft. Noen setter det bak frontlyset, slik at man kan ta av det ene frontlyset når de er på race osv for å få bedre luft! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg